اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

کاهش ۳۵ درصد برداشت محصول زعفران به دلیل خشکسالی

کاهش ۳۵ درصد برداشت محصول زعفران به دلیل خشکسالی
اعظمی در پیش‌بینی برداشت محصول امسال زعفران در رشتخوار گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به علت کاهش بارندگی‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش تولید این محصول را پیش‌بینی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت‌وگو با صبح توس؛ با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت محصول زعفران در این شهرستان گفت: شهرستان رشتخوار با داشتن ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول زعفران با عملکرد ۳/۲ کیلوگرم برداشت در هکتار دارای شرایط اقتصادی و اشتغال زایی مطلوب می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه و در پیش بینی برداشت محصول امسال زعفران در این شهرستان بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به علت کاهش بارندگی‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش تولید این محصول را پیش‌بینی می‌کنیم.

,

کشاورزان سطح زیر کشت زعفران را بر اساس حق آبه خود مدیریت کنند

, کشاورزان سطح زیر کشت زعفران را بر اساس حق آبه خود مدیریت کنند,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در رابطه با مدیریت و راهکار خشکالی به کشاورزان، یادآور شد: توصیه ما به زعفران کاران عزیز این است که بر اساس میزان حق آبه خود در چاه‌های کشاورزی نسبت به سطح زیر کشت محصول زعفران خود مزارع را آبیاری کنند و از افزایش سطح زیر کشت خوداری کنند.

,

اعظمی در ادامه در رابطه با نحوه خرید محصول زعفران در طرح خرید حمایتی امسال تصریح کرد: امسال به عنوان اولین سال قبل از برداشت زعفران در راستای سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و در خصوص بسته سیاستی حمایت از زعفران دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ که محصول زعفران سال جاری در انواع نگین صادراتی، نگین معمولی، شبه نگین، پوشال مرغوب و پوشال معمولی و دسته‌ای (دست پیچ) می باشد.

,

مرکز خرید حمایتی زعفران در رشتخوار راه اندازی می شود

, مرکز خرید حمایتی زعفران در رشتخوار راه اندازی می شود,

وی در رابطه با نحوه خرید حمایتی  این محصول، افزود: با شروع و راه اندازی مرکز خرید زعفران در شهرستان زعفران امسالی بر اساس گرید تعریف شده خریداری خواهد شد.

,

لازم به ذکر است قیمت حمایتی خرید انواع زعفران به به ازای هر کیلوگرم به شرح ذیل میباشد، نگین صادراتی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نگین معمولی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شبه نگین ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پوشال مرغوب ۱۷ میلیون تومان، پوشال معمولی ۱۵ میلیون تومان و دسته ۱۴ میلیون تومان پیشنهاد این مدیریت برای بهره برداران و زعفران کاران عزیز است.

,

کشاورزان در خشک کردن محصول زعفران با دقت ورود کنند

, کشاورزان در خشک کردن محصول زعفران با دقت ورود کنند,

اعظمی در ادامه با توصیه به کشاورزان در رابطه با بهره برداری هرچه بهتر از محصول امسال عنوان داشت: کشاورزان عزیز دقت کافی را داشته باشند تا در مراحل برداشت، خشک کردن و نحوه خشک کردن کار به خوبی دنبال شود، تا بتوانند زعفران تحویلی را با کیفیت بسیار خوب تحویل مرکز خرید حمایتی دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه