اخبار داغ

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان؛

نظام مقدس اسلامی ایران، سکاندار وحدت میان مسلمین است

نظام مقدس اسلامی ایران، سکاندار وحدت میان مسلمین است
محمد رضا شمس الدین گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ؛ مقام معظم رهبری همانند پدری دلسوز تمام احاد مردم و مسلمین را در سراسر جهان به اتحاد دعوت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد رضا شمس الدین رئیس ستاد اقامه  نماز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات در رابطه با چرایی شکل گیری هفته وحدت گفت: نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگار از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرات ,

شمس الدین در رابطه با اهمیت وحدت بین شیعه و سنی اذعان کرد:  هفته وحدت نماد همدلی، اخلاق‌ محوری و عظمت مسلمین و برادری شیعه و سنی است؛ به نوعی می‌توان گفت که هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است و به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و همچنین، مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست، وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری  و رهبر کبیر انقلاب به عنوان تئوریسین های بزرگ نطام اسلامی اضافه کرد: این بزرگان بارها در کلام و رفتارخود وحدت بین تمام مسلمین را مورد تاکید قرار دادند و در اکثر سخنرانی های خود از کلماتی همانند احاد مردم  استفاده کردند که منظور آنها تمامی مردم از تمامی ادیان الهی است.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: در شرایط حال حاضر نطام مقدس اسلامی وحدت بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا طراحی دشمن ایجاد تفرقه در بین مذاهبی اسلامی است و باید نه تنها شیعه و سنی بلکه خود شیعه نیز اتحاد منسجم تر از قبل با یکدیگر داشته باشند و رهبر معطم انقلاب مانند یک پدر دلسوزی همواره همگان را به اتحاد دعوت می کنند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: این ایّام بزرگ، بهانه‌ای برای ارزیابی و بازنگری تلاش‌هایی است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس سرسلسله ‌ اتحاد اسلامی انجام گرفته است. و لذا باید  با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و راهکارهای اجرایی دست‌یابی به این آرمان ارزشمند را به صورت عملی مورد اشاره و تحلیل قرار دهیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه