اخبار داغ

شکست سیاست های اقتصادی حکمران خوب دولت تدبیر و امید در یزد(بخش۳)

بحران بیکاری درسایه غفلت مسئولان دولت دوازدهم به یزد رسید

بحران بیکاری درسایه غفلت مسئولان دولت دوازدهم به یزد رسید
استان یزد بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، با نرخ بیکاری 13.6درصد رتبه چهارم بالاترین نرخ بیکاری در میان استانهای کشور را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا در سومین گزارش از سلسله گزارسات بررسی شاخص های اقتصادی استان یزد یکی دیگر از آمارهای اقتصادی نگران کننده استان یزد که از معضلات همیشگی سالهای اخیر استان یزد بوده و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، یعنی نرخ بیکاری بالای استان را مورد بررسی قرار می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از9.4درصد در تابستان99با یک افزایش 4.2درصدی به 13.6درصد در تابستان 1400 افزایش یافته است که باعث شده رتبه چهارم بالاترین نرخ بیکاری در میان استانهای کشور به یزد برسد.

,

به اذعان همگان نرخ بالای بیکاری جز یکی از شاخص های نگران کننده اقتصادی است زیرا بیکاری می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله اعتیاد، فقر، طلاق و افسردگی را برای جامعه به همراه داشته باشد لذا توجه به وضعیت کار و اشتغال در هر منطقه ای توسط دولت ها حائز اهمیت بوده و در راستای اصل عدالت اجتماعی در جهت کاهش بیکاری تلاش می کنند.

,

, ,

علیرغم اطلاع مسئولان استانی از نرخ بیکاری بالای یزد و اینکه این بیکاری غالبا در میان نیروی کار با تحصیلات عالی و به طور خاص زنان تحصیلکرده است اما همچنان رویه های اشتباه گذشته خود را در گسترش صنایع در یزد ادامه داده اند که نتیجه آن مشخص است.

,

به گواهی آمار بیش از 4هزار بیکار تحصیلکرده دانشگاهی در یزد تا پایان سال 99 دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر بوده اند که این میزان 15درصد از مجموع بیکاران تحصیل کرده استان را تشکیل می دهد همچنین نرخ بیکاری زنان تحصیل کرده استان یزد در سال99 به 37درصد رسیده که 23درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

,

 این مطلب حاکی از آن است که برعکس تبلیغات فراوانی که توسط مسئولان استانی می شود، گذراندن سطوح بالاتر آموزشی لزوماً تضمین کننده اشتغال برای زنان و مردان تحصیلکرده نیست و می بایست برای تنظیم آینده اشتغال استان به سمت فرصت های خاص به مانند شرکت های دانش بنیان رفت تا بتوان حجم بالای بیکاری استان را در قالب این شرکت ها پوشش داد.

,

در مجموع اینکه با بررسی این اعداد و ارقام می توان به این نکته رسید که نقشه راه استان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی توسط مسئولان دولت دوازدهم در یزد، برعکس ادعاها به هیچ عنوان کارشناسانه تنظیم نشده و همین موضوع باعث شده در حال حاضر وضعیت اقتصادی استان در حالت نگران کننده ای باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه