اخبار داغ

کارشناس خانواده مطرح کرد:

سیره خانوادگی پیامبر (ص) سعادت خانواده‌ها را تضمین می‌ کند/ محبت مرد به همسرش، نزد خدا برتر از اعتکاف است

سیره خانوادگی پیامبر (ص) سعادت خانواده‌ها را تضمین می‌ کند/ محبت مرد به همسرش، نزد خدا برتر از اعتکاف است
محمد مظاهری گفت: شیوه های تربیتی پیامبر اکرم (ص) به ویژه در سیره خانوادگی می تواند سعادت خانواده ها را تضمین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد مظاهری کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دشمنان ما در عرصه جنگ نرم امروز فهمیده اند که از چه جایی می توانند به ما ضربه بزنند به همین دلیل تزلزل بنیان خانواده ها را هدف قرار داده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی با اذعان به اینکه امروزه خانواده در غرب مضمحل و دچار فروپاشی شده است، گفت: غربی‌ها از اینکه از نعمت خانواده محروم هستند، به ایران اسلامی که از نعمت خانواده بهره‌مندند، رشک و حسادت ورزیده و در صدد نابودی این بنیان در کشور هستند.
,
 
,
مظاهری ادامه داد: مردم باید برای حفظ و استحکام سنگر خانواده بسیار تلاش کنند و مهمترین راهکار آن افزایش صمیمت در خانه است.
,
 
,
وی افزود: خانه و خانواده یکی از مقدس ترین سنگرهایی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و در فرهنگ دینی محل عبادت، ریاضت و تربیت است.
,
 
,
این کارشناس بیان کرد: عباداتی که آدم می تواند در خانه انجام دهد، به هیچ وجه در مسجد نمی تواند انجام دهد.
,
 
,
مظاهری با بیان اینکه گفتار و رفتار اهل بیت (ع) در تمامی مراحل زندگی، الگوی بشر برای رسیدن به کمالات انسانی و اخلاقی است، گفت: شیوه های تربیتی پیامبر اکرم (ص) به ویژه در سیره خانوادگی می تواند سعادت خانواده ها را تضمین کند.
,
 
,
وی اسلام را یک مکتب انسان‌ساز دانست و افزود: فرهنگ دینی ما بیشترین توجه را به تکریم و تعالی خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت و مهد مودت و رحمت می‌شمرد و سعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند.
,
 
,
مظاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر مردی با همسرش بنشیند و با هم بگو، بخند و درد دل داشته باشند، نزد خدا محبوب تر است از اعتکاف در مسجد است!
,
 
,
همچنین امام صادق (ع) فرمودند: اگر بانویی لیوان آبی به همسرش دهد، این برای او از یک سال عبادت بهتر است که روزهای آن را روزه و شبهای آن را شب زنده دار باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه