اخبار داغ

پهلوانی و فتوت ریشه در تاریخ ایران دارد

سجادی: در ۶۰ روز گذشته بیش از۱۶۰ مدال بین المللی کسب شده/ ورزش همیشه حافظ عزت و شکوه ملت ایران بوده است

سجادی: در ۶۰ روز گذشته بیش از۱۶۰ مدال بین المللی کسب شده/  ورزش همیشه حافظ عزت و شکوه ملت ایران بوده است
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یکی از مهم ترین میادین نمایش شکوه و عزت ملتها در دنیاست گفت: به لطف خداوند متعال، ورزش ایران همیشه حافظ عزت و شکوه ملت بزرگ ایران بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آئین تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو و اهدای بازوبند پهلوانی سال 1400 که در سالن ١٢ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. حمید سجادی در این مراسم با خیرمقدم به آیت الله رئیسی رئیس جمهور، وزرا، سفرا مسئولین ورزش کشور، ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان ایران اظهار داشت: در سالروز میلاد با سعادت فخر عالم امکان، حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در جمع جامعه بزرگ ورزش کشور «آئین تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو و اهدای بازوبند پهلوانی سال 1400 » در شرایطی برگزار می شود که پهلوانی و فتوت ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارد و ایران زمین، همواره مهد مردان دلیر و زنان غیوری است که در راه عزت، آزادگی و سرافرازی میهن و اعتلای نام وطن، بی دریغ تلاش می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر ورزش و جوانان افزود: پهلوانان میهنمان چه در عرصه ورزش، چه در راه دفاع از وطن همیشه از جان مایه گذاشته و جان شیرین را فدای نام عزیز ایران می کنند و بیش از پنج هزار شهید ورزشکارشهید تا حاج قاسم سلیمانی مبین این مهم است.

,

وی تصریح کرد: امروز هم شاهد یکی از زیباترین و غرورآفرین ترین رویدادهای ملی، یعنی اهدای بازوبند پهلوانی خواهیم بود.

,

سجادی افزود: بازوبند پهلوانی به رسم جاودان شدن آئین کهن جوانمردی و پهلوانی و زنده نگهداشتن نام و یاد پهلوانان بزرگ ایران و با تاسی از مولای متقیان، امیر مومنان، علی بن ابیطالب علیه السلام به بازوی پهلوان گرانقدر سال 1400 بسته می شود.

,

وی اظهار داشت: برای پهلوان عزیز و تمامی پهلوانان میهن آرزوی سلامتی و سربلندی داریم و امیدواریم این حوانمرد و سایر پهلوانان جوانمرد این خاکِ مقدس در تمامی ِ عرصه ها، از فرصت خدمت، پهلوانانه بهره ببرند تا لبخند رضایت مردم نجیب و شریف و به تبع آن رضایت ِ رهبرِ عظیم الشان و دلسوز انقلاب حاصل گردد که بی شک شادی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در همین تلاش خلاصه خواهد شد.

,

وی با ابراز خرسندی از حضور قهرمانان المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، مربیان و سایر مدیران و مسئولین ورزش کشور از جمله فدراسیونها، کمیته های ملی پارالمپیک، المپیک، وزارت ورزش و جوانان و مدیران کل استانی که به صورت گمنام و شبانه روزی زحمت می کشند، به ارائه گزارشی از فعالیت و اقدامات شصت روزه خود در وزارت ورزش و جوانان پرداخت.

,

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: در پارالمپیک 2020 توکیو، کاروان ایران در نهمین حضور خود در این بازیها با 62 ورزشکار در 10 رشته ورزشی قدم به میدان گذاشت و در پایان با کسب 12 مدال طلا، 11 مدال نقره و 1 مدال برنز و در مجموع 24 مدال در هفت رشته ورزشی در جایگاه سیزدهم بازیها ایستاد و از حیث کسب مرغوبترین تعداد مدال بهترین عملکرد تاریخ حضور خود و از حیث رتبه و جایگاه دومین رتبه تاریخ عملکرد خود را بدست آورد.

,

او در ادامه درخشش سه بانوی شایسته خانمها متقیان، جوانمردی و نعمتی که هر 3 نفر مدال طلا کسب کردند، از نقاط عطف حضور کاروان سردار دلها اعلام کرد.

,

سجادی در بخش بعدی سخنانش به حضور کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو هم اشاره کرد و تصریح کرد: در بازیهای المپیک نیز، کاروان ایران با 65 ورزشکار در هجدهمین حضور خود در این بازیها در 17 رشته ورزشی قدم به میدان گذاشت و در پایان با کسب 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و در مجموع 7 مدال در 4 رشته ورزشی در جایگاه بیست و هفتم بازیها ایستاد و از حیث کیفیت مدال کسب شده دومین نتیجه تاریخ حضور خود را به دست آورد. کسب بیشترین سهمیه تاریخ بازیها و حضور 10 بانو در این کاروان نقطه عطف حضور ایران محسوب می شود.

,

سجادی گفت: همچنین در مدت 60 روز فرصت خدمت به ملت شریف ایران، شاهد قهرمانیهای غرورانگیز و درخشش ورزشکاران عزیز کشورمان در عرصه های بین المللی بودیم بطوریکه در بخش ورزش قهرمانی، آزادکاران کشورمان در مسابقات جهانی کشتی آزاد با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز بر سکوی سوم جهان ایستادند، فرنگی کارانمان با 4 مدال طلا و 2 مدال برنز نایب قهرمان رقابتهای جهانی کشتی فرنگی شدند، تیم ملی والیبال ایران قهرمان قاره آسیا شد و در ژاپن دو بار میزبان را با اقتدار مغلوب کرد. تیم ملی فوتبال کشورمان در راه کسب مجوز ورود به جام جهانی طی این مدت با 3 برد و یک تساوی در صدر جدول گروه B ایستاد و در ادامه مسیر امید زیادی به صعود فوتبالیست های کشورمان داریم.

, B,

وزیر ورزش و جوانان درخشش بانوان ورزش ایران را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بانوان کشورمان نیز شگفتی ساز شدند. تیم ملی هندبال بانوان برای نخستین بار در زمره 4 تیم برتر آسیا قرارگرفت و به جام جهانی هندبال راه یافت. دختران نوجوان وزنه بردار نیز تاریخ ساز شدند و برای اولین بار بر سکوی سومی جهان ایستادند. مدال طلا و تاریخ سازی هاشمیه متقیان با ثبت رکورد جهانی در پرتاب نیزه پارادوومیدانی، مدال طلای ساره جوانمردی در تپانچه پاراتیراندازی و هت تریک زهرا نعمتی و کسب مدال طلای ریکرو انفرادی پارا تیراندازی، کسب اولین مدال جهانی تاریخ سنگ نوردی بانوان توسط الناز رکابی و تاریخ سازی تیم ملی فوتبال بانوان که با شکست تیم ملی اردن به جام ملت های فوتبال بانوان آسیا صعود کردند.

,

سجادی مجموع تلاش ورزشکاران، فرزندان دلاور ملت را بیش از 160 مدال رنگارنگ را طی این مدت در رقابتهای قهرمانی جهان، رقابتهای قهرمانی آسیا و تورنمنت های بین المللی عنوان کرد.

,

وی افزود: این افتخارات که با پیامهای محبت آمیز و دیدار صمیمانه با مقام معظم رهبری و سران محترم قوای سه گانه همراه شد، انرژی و انگیزه قهرمانانمان را صدچندان کرد و موجب دلگرمی ورزشکاران و مربیان عزیزمان شد.

,

وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از فرایند برنامه ریزی و سیاستگزاری در ورزش کشور گفت : با همراهی همکاران پرتلاش وزارت ورزش و جوانان و نظرات ارزشمند پیشکسوتان، صاحب نظران و کارشناسان و نشست های تخصصی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در مجموع بیش از 40 جلسه تخصصی و نزدیک به 300 بازدید و دیدار را در برگرفت، برای توسعه ورزش با رویکرد عدالت محوری و توجه به مناطق کم برخوردار و با در نظر گرفتن شرایط و توسعه زیرساختها برای توسعه ورزش بانوان، اقشار خاص، جانبازان و معلولین و دیگر گروههای هدف نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام گرفته است.

,

وی با بیان اینکه در طی دو ماه گذشته، 9 سفر به استانهای مرکزی، لرستان، مازندران، قم، البرز، جنوب شرقی تهران و کرمان انجام شده، توضیح داد: بررسی وضعیت و مشکلات پروژه های ورزشی نیمه تمام، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار، بازدید از اردوهای ورزشی، دیدار با هیئتهای ورزشی، نواب رئیس بانوان، پیشکسوتان و ورزشکاران، دیدار با علمای عظام، قهرمانان و نخبگان ورزش و نشست‌های صمیمی با جوانان از جمله اقداماتی بود که طی سفر به شهرستانهای مختلف، در حوزه ورزش انجام شد.

,

سجادی ادامه داد: از جمله مواردی که مطالبه مردم عزیز و ورزش دوست بود، بهره مندی از امکانات مجموعه های ورزشی ملی بود که در ابتدای حضور در وزارت ورزش و جوانان قول دادیم درب مجموعه های ورزشی بزرگ به روی مردم گشوده شود تا سیاست افزایش دسترسی ها به اماکن ورزشی اجرایی شود.

,

وی همچنین گفت: در راستای تحقق این وعده، درب مجموعه بزرگ آزادی به روی آحاد مردم عزیزمان باز شده و جاده تندرستی این مجموعه در هفته تربیت بدنی افتتاح و در اختیار عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

,

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این مدت وظیفه خود دانستیم که با حضور در اردوی تیمهای ملی رشته های مختلف، استقبال یا بدرقه کاروانهای ورزشی روحیه و انگیزه مضاعفی در میان قهرمانان ملی ایجاد نماییم.

,

وی با اشاره به روز پایانی هفته تربیت بدنی یادآور شد: به مناسبت هفته تربیت بدنی، 183 پروژه عمرانی که 137 مورد آن را پروژه های روستایی در برمی گیرد.

,

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یکی از مهم ترین میادین نمایش شکوه و عزت ملتها در دنیاست که اکثر رویدادهای آن را میلیاردها نفر به صورت زنده تعقیب می کنند، گفت: به لطف خداوند متعال، ورزش ایران همیشه حافظ عزت و شکوه ملت بزرگ ایران بوده است.

,

او با اشاره به رویدادهای ورزشی پیش رو گفت: با توجه به اینکه کمتر از 11 ماه دیگر در آوردگاه بازیهای آسیایی و پاراآسیایی با 44 کشور آسیایی به رقابت پرداخته و در سایر رویدادها مانند بازیهای کشورهای اسلامی، المپیک و پارالمپیک زمستانی و جام جهانی فوتبال به میدان خواهیم رفت.

,

سجادی در پایان اظهار داشت: امروز گرد هم آمده ایم تا ضمن بهره مندی از رهنمودهای آیت الله رئیسی در ترسیم افق کشور در ورزش از تفقد و تشویق رئیس جمهور محترم و دولت مردمی و انقلابی بهره مند شویم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه