اخبار داغ

شهردار تهران:

حاشیه تهران با افتتاح ۶/۲ کیلومتر شبکه سیلابی از خطر سیلاب درامان می‌ماند

حاشیه تهران با افتتاح ۶/۲ کیلومتر شبکه سیلابی از خطر سیلاب درامان می‌ماند
شهردار تهران گفت: ۶.۸ کیلومتر از طرح مدیریت سیلاب غرب تهران تا پایان سال افتتاح می‌شود؛ این در حالی است که قیمت ساخت ۵۳۰ کیلومتر مجموعه پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصر روز یکشنبه ۶/۲ کیلومتر از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی غرب تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ محسن منصوری، استاندار تهران و حق ورودی، نماینده مجلس به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از برگزاری آیین بهره‌برداری و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) گفت: طبق طرح جامع مدیریت سیلاب تهران باید حدود ۷۰۰ کیلومتر کانال‌های سیلابی در تهران حفاری و به بهره‌برداری برسد طی سال‌های گذشته حدود ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده است و ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی در دست احداث و تکمیل پروژه است.
,
 
,
زاکانی با اشاره به اقدامات شهرداری توضیح داد: اقدامات شهرداری برای مدیریت سیلاب‌ها و مجموعه پروژه‌های روان آب‌ها در تهران ۵۳۰ کیلومتر است این در حالی است که قیمت ایجاد مجموعه روان آب‌ها بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. به‌علاوه اینکه هزینه‌ای نیز برای نگهداشت این مجموعه پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود که بسیار اهمیت دارد.
,
 
,
شهردار تهران به عمده مشکلات سیلابی در غرب تهران و منطقه ۲۱ و ۲۲ اشاره کرد و گفت: مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یک موضوع بخشی نیست و باید غرب رود کن (بزرگ‌ترین رود شهر تهران) تا رودخانه کرج، شهر قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع‌آوری سیلاب به‌صورت یکپارچه دیده شود و این هم‌افزایی دیگر اداره‌ها را می‌طلبد.
,
 
,
زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش فوقانی این طرح که حدود ۷۰ کیلومتر و در سه بخش طراحی‌شده است، حدود ۶.۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر است و تا عید حدود ۶.۸ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد. با سرعت بخشی در اجرای عملیات بخش باقی‌مانده طرح در دست احداث، شهر تهران، قدس و شهریار از خطر سیلاب مصون خواهد ماند.
,
 
,
شهردار تهران در ادامه گفت: هدف در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب به منطقه ۲۱، ۲۲ و شهریار و شهر قدس را تهدید می‌کند. در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.
,
 
,
زاکانی تأکید کرد: طبق برآورد سند توسعه پنج‌ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر قرار بوده که طی ۲۰ سال توسعه پیدا کند، اما با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد تصمیم بر این شد که این مدت ۲۰ ساله نصف شود و با کار جهادی و با همکاری «آقامیری»، عضو شورای شهر تهران این طرح در مدت ۱۰ سال به نتیجه برسد. توسعه موجود آب‌های سطحی غرب تهران و ترمیم کانال‌ها و تونل‌های سایر نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.
,
 
,
«محسن منصوری» استاندار تهران نیز در مراسم بهره‌برداری از پروژه سیلابی در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توان ماهیت شهر تهران را از شهرستان‌های اطراف جدا کرد و حل معضلات پایتخت، بالطبع مشکلات شهرستان‌های استان را نیز حل می‌کند.
,
 
,
استاندار تهران ادامه داد: مسائل تهران و حتی استان‌های هم‌جوار یکپارچه و درهم‌تنیده است و نمی‌توان این مسائل را از هم تفکیک کرد. موضوعاتی همچون راه، حمل‌ونقل، آب و سیلاب ازجمله این مسائل هستند که در حاشیه تهران به هم گره می‌خورند.
,
 
,
وی بابیان این‌که اجرای پروژه در شهر قدس انجام می‌شود، گفت: شهرداری تهران در تملک و تعارضات شهرداری با مشکلاتی روبرو بودند، مجموعه استانداری و شهرستان‌های اطراف با شهرداری تهران کاملاً همراه و هماهنگ هستند و آنچه مربوط به حوزه مدیریتی تهران و شهرستان‌های اطراف آن وجود داشته باشد را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در این خصوص جلسات تخصصی برگزار می‌شود تا سرعت کارها و فعالیت‌ها افزایش یابد و در اسرع وقت پروژه تکمیل شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه