اخبار داغ

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اراک:

زیرگذر میدان مقاومت ظرف ۲۰ روز آینده به بهرده برداری می رسد/ پروژه های رفاهی و اجتماعی در اولویت شورای ششم قرار دارد

زیرگذر میدان مقاومت ظرف ۲۰ روز آینده به بهرده برداری می رسد/ پروژه های رفاهی و اجتماعی در اولویت شورای ششم قرار دارد
چگینی گفت: عملیات اجرایی برای اتمام بخش زیرگذر پروژه میدان مقاومت اراک با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم این پروژه هم ظرف ۲۰ روز آینده به بهره برداری برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی چگینی رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ پیرامون آخرین وضعیت‌های پروژه‌های عمرانی در دست اجرا و پیش رو در شهر اراک گفت: در پروژه میدان مقاومت کار با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود و امیدوارم ظرف ۲۰ روز آینده زیرگذر پروژه هم به بهره‌برداری برسد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی ادامه داد: در پروژه‌های عمرانی عموماً کارفرما به پیمانکار بدهکار است و این یک امر طبیعی است اما اینکه گفته شود در حال حاضر کار پیش نمی‌رود یا پیشرفت کند است صحت ندارد و عملیات اجرایی در معرض دید عموم قرار دارد.
,
 
,
چگینی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت پل سنجان گفت: اجرای این پروژه به عهده راه و شهرسازی است و شهرداری مسئولیتی در اینباره ندارد اما واقعیت این است که اساساً مسئله ایجاد شدن این پل و کارایی آن محل بحث است.
,
 
,
وی افزود: در هر صورت طی جلساتی که در خصوص این پروژه داشته‌ایم تقریباً ۲۵ درصد پیشرفت داشته و پایه‌های پل که حدود ۲۲ پایه است اجرا شده‌اند و کار وارد قسمت عرشه شده است، امسال با توجه به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده امیدواریم تا پایان سال پیشرفت پروژه به ۷۵ درصد برسد.
,
 
,
رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای شهر اراک با اشاره به پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار شهر اراک گفت: بعد از پایان کار میدان مقاومت، میدان امام حسین (ع) با توجه به شرایطی که وجود دارد ضروری‌ترین پروژه است ولی از طرفی سعی می‌کنیم زمان‌بندی به صورتی باشد که پروژه میدان امام خمینی (ره) نیز استارت زده شود و عملیات خاک‌برداری آن با توجه به پتانسیل‌های پیمانکار که قرارگاه خاتم (ص) و شهرداری آغاز شود.
,
 
,
پروژه منطقه گردشگری گردو بسیار با اهمیت است
,
 
,
این عضو شورای شهر اراک اظهار داشت: اگر پروژه‌های فعلی در شهر اراک از قبل آغاز نمی‌شد ما در شورای ششم برنامه‌های دیگری داشتیم که صرف به پل و تقاطع منحصر نیست چراکه آنچه مدنظر ماست برنامه‌های رفاهی و اجتماعی با توجه به وضعیت شهر و نیازی است که مردم ازنظر فرهنگی، اجتماعی، تفریحات و تفرجگاه دارند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه منطقه گردشگری گردو از پروژه‌هایی است که از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح کرد: اگر اداره راه و شهرسازی اراضی‌ای که در اختیار دارد با قیمت مناسبی به شهرداری واگذار کند هرچند که باید هزینه ی مضاعفی را هم برای زمین‌ها هم پرداخت کنیم اما اتفاقات خوبی در این پروژه رقم خواهد خورد ولی متأسفانه در حال حاضر راه و شهرسازی اراضی استراتژیک این منطقه را به مجموعه‌های دیگر واگذار می‌کند.
,
 
,
چگینی ادامه داد: منطقه گردو از موقعیت خاصی برخوردار است و اگر کمی از بحث پروژه‌های فعلی و تقاطع‌های غیرهمسطح فارغ شویم قطعاً وارد بحث رفاهیات شهر که باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان خواهد شد می‌شویم.
,
 
,
رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای شهر اراک در خصوص وضعیت منابع و اعتبارات عمرانی شهرداری اراک نیز گفت: شرایط برای پیش‌بینی کردن سخت است اما امیدواریم با تحقق بودجه‌ها برنامه و پروژه‌هایی که مدنظر بوده ازنظر عمرانی رشد چشم‌گیر و پیشرفت فیزیکی مناسب و مطلوبی داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه