اخبار داغ

۵۰ قهرمان معطل نگاه ویژه مسئولان؛

فریدونکنار محروم از امکانات حداقلی برای ورزش بانوان

فریدونکنار محروم از امکانات حداقلی برای ورزش بانوان
متاسفانه با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از عمر شهرستان شدن فریدونکنار اما هنوز امکانات حداقلی برای ورزش بانوان در فریدونکنار وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ورزش کردن برای بانوان و البته برای تمامی افراد جامعه یک امر ضروری به حساب میآید چراکه ورزش زمینه کاهش و از بین بردن نگرانی‌ها، فشارهای عصبی، افسردگی، ترس و افزایش سلامت جسمی، روحی و روانی را به دنبال دارد.

سلامت زنان در سلامتی جامعه تاثیرگذار است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, سلامت زنان در سلامتی جامعه تاثیرگذار است, سلامت زنان در سلامتی جامعه تاثیرگذار است,

سلامتی زنان و دختران در هر جامعه‌ای به دلیل دارا بودن نقش مادری و همسری و تأمین سلامت خانواده و فرزندان از اهمیت بیشتری برخوردار است، پس بنابراین در رابطه با ورزش بانوان باید شرایط مناسبی در جامعه فراهم شود تا زنان و دختران بتوانند در محیطی امن ورزش کنند.

در سال‌های اخیر بسیاری از بانوان کشور عزیزمان ایران با پیشرفت بسیار مناسب در زمینه ورزش‌های قهرمانی توانستند به مقام‌های برتر و مدال‌های رنگارنگ آوردگاه‌های آسیایی و جهانی و المپیک دست پیدا کنند که نشان از عزم بالای آن‌ها است.

دختر فریدونکناری همزمان قهرمان ورزش، اخلاق و تحصیل شد

,
,
,
,
, دختر فریدونکناری همزمان قهرمان ورزش، اخلاق و تحصیل شد, دختر فریدونکناری همزمان قهرمان ورزش، اخلاق و تحصیل شد,

به مناسبت هفته تربیت‌بدنی با یکی از دختران ورزشکار فریدونکناری به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا با فعالیت‌های ورزشی و مشکلات او بیشتر آشنا شویم.

فاطمه مجیدی دختر ۲۱ ساله فریدونکناری که ۱۵ سال سابقه فعالیت ورزشی در رشته کاراته به سبک شوتوکان و دارای کمربند دان دو مشکی است در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهارکرد: از کودکی علاقه زیادی به ورزش به‌ویژه رشته رزمی داشتم که همین امر موجب شد تا در باشگاه کاراته ثبت‌نام کنم.

وی با بیان اینکه هر دختری باید ورزش کند تا با نشاط و سلامت باشد، خاطرنشان کرد: ورزش برای بانوان موجب نشاط، سلامتی جسم و روح در آنها می‌شود و حتی یک تفریح به حساب می‌آید که می‌تواند جذاب باشد.

مجیدی با اشاره به اینکه مقام‌های زیادی از جمله کشوری، استانی و بین‌المللی کسب کردم، تصریح کرد: تمام مقام‌هایی که در زمینه ورزش کاراته به‌دست آوردم را مدیون پدر و مادرم هستم که تمام قد از من حمایت کردند.

این بانوی ورزشکار با بیان اینکه متاسفانه برخی از دختران ورزش را مانع پیشرفت تحصیلی می‌دانند، افزود: من علاوه بر به دست آوردن مقام‌های قهرمانی در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر هستم و عامل اصلی این پشرفت تحصیلی را ورزش کردن می‌دانم.

مجیدی که از اهداکنندگان مدال به خانواده شهدا است، یادآور شد: ورزشکاران اصلی شهدای ما بودند که برای حفظ کشورمان جان خود را فدا کردند و من هم برای قدردانی از این اسطوره‌ها مدال طلای کشوری خودم را به دختر شهید بابایی در روستای ازباران فریدونکنار هدیه کردم.

مسئولان فریدونکنار زیرساخت ورزش بانوان را فراهم کنند

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان فریدونکنار زیرساخت ورزش بانوان را فراهم کنند, مسئولان فریدونکنار زیرساخت ورزش بانوان را فراهم کنند,

این بانوی ورزشکار بر لزوم انجام فعالیت‌های ورزشی برای داشتن روحیه شاداب و بدن سالم تاکید کرد و گفت: از مسئولان فریدونکنار انتظار دارم تا زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان به‌ویژه برای ورزش‌های قهرمانی بانوان را فراهم کنند تا دختران شهرمان برای ورزش کردن به مشکل برخورد نکنند.

مهدی کاویانپور سرپرست اداره ورزش و جوانان فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص توجه به ظرفیت‌های ورزش بانوان اظهارکرد: در فریدونکنار بانوان در تمام رشته‌های ورزشی از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ورزش بانوان در فریدونکنار زیرساخت‌های ورزشی است خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن خانه تخصصی بانوان، ورزشکاران ما دچار مشکلاتی زیادی برای تمرین و سانس ورزشی هستند.

ساختار ورزش فریدونکنار نامناسب است

,
,
,
,
,
,
, ساختار ورزش فریدونکنار نامناسب است, ساختار ورزش فریدونکنار نامناسب است,

سرپرست اداره ورزش و جوانان فریدونکنار تصریح کرد: بانوان ورزشکار فریدونکناری با اعزام به مسابقات مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی توانستند مقام‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف به ویژه در رشته‌های رزمی، توپی و غیره به لحاظ تعداد و کیفیت به دست آورند اما به دلیل ساختار نامناسب ورزش این شهرستان نتوانستیم تاکنون پاسخگوی نیاز آن‌ها باشیم.

کاویانپور افزود: به دلیل ضعف زیرساختی در ورزش این شهرستان بر اساس اولویت‌بندی مکاتباتی را با نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار شهرستان و مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام داده‌ایم.

وی با اعلام اینکه در فریدونکنار تعداد سه هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داریم، اظهارکرد: در این میان حدود هزار و ۱۰۰ نفر بانوی ورزشکار هستند که ببش از ۵۰ نفر از آن‌ها در رشته‌های مختلف اعم از کاراته، هاپکیدو، تکواندو، فوتبال و رشته‌های رزمی دیگر عناوین خوبی را توانستند به‌ دست آورند.

آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی مهمترین برنامه مسئول ورزش فریدونکنار

,
,
,
,
,
,
, آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی مهمترین برنامه مسئول ورزش فریدونکنار, آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی مهمترین برنامه مسئول ورزش فریدونکنار,

سرپرست اداره ورزش و جوانان فریدونکنار آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی و اجرای برنامه یک ساله راهبردی برای بانوان و آقایان را مهمترین برنامه‌ریزی خود برای توسعه و رشد ورزش شهرستان اعلام کرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت برای توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی گام های موثری برداریم.

کاویانپور خاطرنشان کرد: برای ورزش‌های همگانی مکان‌هایی مانند پیست دو و میدانی ورزشگاه شهید کریم آزادی به‌صورت نیمه‌کاره آماده است که هم‌اکنون شهروندان به آنجا مراجعه می‌کنند و همچنین طی پیشنهادی که به شهرداری ارائه شد به دنبال این هستیم تا بخشی از جاده سبز ساحلی به جاده سلامت اختصاص پیدا کند و درحال رایزنی با شورای شهر و شهرداری هستیم تا مکانی در جاده فیروزآباد و پارک لاله مهیا شود تا ما بتوانیم با نصب لوازم ورزشی محیط عمومی را برای مردم و مربیانی که مکانی برای ورزش ندارند آماده کنیم.

وی خواستار کمک خیرین و سرمایه‌گذاران برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی شد و تصریح کرد: برای زیرساخت و کمبودهایی که در ورزش این شهرستان وجود دارد لازم است همه کمک کنند تا در آینده بسیار نزدیک شاهد مدال‌آوری بیشتری از بانوان و آقایان در سطح بین‌المللی باشیم.

به گزارش بلاغ، متاسفانه با گذشت نزدیک به ۱۵ سال از عمر شهرستان شدن فریدونکنار اما هنوز امکانات حداقلی برای ورزش بانوان در فریدونکنار وجود ندارد و خانم‌هایی که علاقه‌مند به انجام فعالیت‌های ورزشی چه در سطح عمومی و چه در سطح حرفه‌ای هستند از مکانی اختصاصی برخوردار نیستند که با خیال آسوده و امنیت کامل به ورزش بپردازند.

افرادی که مسئول برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هستند باید برای مشارکت زنان در ورزش و نوع فعالیت و رهبری آنها این مسئله را درنظر داشته باشند که فعالیت فیزیکی و ورزشی، همواره با ساختار فرهنگی و اجتماعی درهم تنیده است و اگر از ورزش بانوان حمایت نشود شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود و باید به جای هزینه در ورزش این هزینه را صرف بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کنیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه