اخبار داغ

کرونا برای حمله مجدد کمین کرد!

خطر ورود مازندران به پیک ششم کرونا/بستری‌ بیماران افزایش یافت

خطر ورود مازندران به پیک ششم کرونا/بستری‌ بیماران افزایش یافت
با نارنجی شدن وضعیت پنج شهرستان‌ مازندران، این استان دوباره به وضعیت خطرناک کرونایی برگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بر اساس اعلام نرم افزار ماسک آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی کشور اعلام شد که تعداد شهرستان‌های قرمز کشور به ۲۲ شهرستان افزایش یافت. رنگ بندی جدید از روز چهارشنبه پنجم آبان اعمال می‌شود.

علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، سرچهان (فارس)، آبیک (قزوین)، شهربابک (کرمان)، آشتیان و تفرش (مرکزی) و اردکان (یزد) هم در وضع قرمز قرار گرفتند.

 بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، و بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی مازندران، پنج شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، از پنجم آبان در استان مازندران علاوه بر نور شهرستان های قائمشهر، جویبار ، سوادکوه و تنکابن به وضعیت نارنجی در آمده اند و ۱۷ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

شهرستان‌های وضعیت نارنجی  قائم شهر، جویبار ، سوادکوه ، نور و تنکابن، شهرستان‌های وضعیت زرد: ساری، گلوگاه، بهشهر، نکا ، سوادکوه شمالی، میاندورود ، سیمرغ ، بابلسر، آمل، بابل، محمودآباد، نوشهر، چالوس، رامسر ، فریدونکنار ، عباس آباد و کلاردشت است.

اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمز شدن شهرستان‌ها‌ی استان جدی است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.
وی افزود: طی این مدت تعداد ۷۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۲۸ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۱۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
 طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۴۲۵ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۳ تن رسیده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه