اخبار داغ

ماسک‌ها رفت و کرونا ماند!

عادی انگاری؛ فرش قرمز برای خیز ششم

عادی انگاری؛ فرش قرمز برای خیز ششم
وقوع خیز ششم کرونا در پاییز با توجه به رفتار غیرقابل پیش‌بینی این ویروس و عدم رعایت مناسب از طرف جامعه، محتمل است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، ویروس کرونا حدود دوسالی است که در کشور جولان می‌دهد و جان خیلی ها را گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

وقوع خیز ششم کرونا در پاییز با توجه به رفتار غیرقابل پیش‌بینی این ویروس و عدم رعایت مناسب از طرف جامعه، محتمل است.

,

گرچه تسریع واکسیناسیون خیز پنجم و مرگبار کرونا را ضعیف کرده و کاهش فوتی ها طی هفته اخیر را می‌توان گواهی بر این امر دانست اما باید توجه داشت، عادی انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خیز ششم کرونا را در آبان ماه محتمل می‌سازد.

,

دکتر بهمن نقی‌پور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این باره می گوید: مردم با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، و رسانه‌ها با آگاه‌سازی جامعه به عنوان بال‌های کادر درمان در زمینه اطلاع‌رسانی می‌توانند آگاهی مردم را نسبت به فواید واکسن بالا ببرند.

,

وی به آمار واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی اشاره کرده و می افزاید: تاکنون ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شده‌اند اما آمار کل جمعیت واکسینه شده استان حدود ۶۴ درصد است که از این بابت رتبه‌های بالای کشور را حایز هستیم.

,

وی بر کاهش میزان استفاده از ماسک صحه گذاشته و می افزاید: خستگی مردم در استفاده از ماسک، عادی‌انگاری و استفاده نکردن از ماسک به علت واکسیناسیون از عوامل اصلی کاهش استفاده از ماسک در جامعه است. مردم باید همچنان در استفاده از ماسک دقت نظر داشته باشند و اینکه پس از واکسیناسیون نیازی به ماسک وجود ندارد تصور نادرستی است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وضعیت فعلی استان را شکننده توصیف کرده و تاکید دارد: مردم از تجمع پرهیز کنند و برای تزریق واکسن تنبلی نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه