اخبار داغ

معرفی کتاب؛

تنهایی با «تکه‌هایی از یک کل منسجم»

تنهایی با «تکه‌هایی از یک کل منسجم»
زندگی، شاید پیدا کردن بخش هایی از خودمان در تکه تکه هایی از یک کل منسجم است. پیدا کردنی که به اندازه یک عمر طول می کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، زندگی پر از اتفاقات خوب و بدی است که هر یک نقش بسزایی در نوع مواجهه انسان با جریان زندگی دارند. برخی افراد زندگی و احساسات خود را با آغوش باز می پذیرند و برخی دیگر به احساسات خویش پشت کرده و در خلاف مسیر جریان زندگی حرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ,

زندگی انسان و شخصیت او دارای برخی ابعاد و خصوصیات است که از چشم وی مغفول مانده و لازم است آن ها را دوباره بیابد و از آنها برای زندگی بهتر کمک بگیرد.

,

«تکه هایی از یک کل منسجم» کتابی در باب خودشناسی و روابط انسانی است که به ما کمک می کند آن ابعاد مغفول را دوباره کشف کرده و از آنها استفاده کنیم. مضمون اصلی این کتاب مسائل روانشناختی و روابط بین افراد است؛ اینکه گاهی باید با درونمان تنها شویم تا بتوانیم نگاهی بهتر به رابطه خود با درونمان دشته باشیم.

,

این کتاب را می توان چکیده ای از کتاب های هنر خوب زندگی کردن، هنر شفاف اندیشیدن، شفای زندگی و پروژه شادی دانست. این کتاب فضایی کاملا واقع بینانه را برای مخاطب به تصویر می کشد.

,

«پونه مقیمی» نویسنده این کتاب این اثر را در نه فصل و حول محور خودشناسی و نگاه به درون نگاشته است که هر کدام به بخش های کوتاه یک تا سه صفحه ای تقسیم شده است.

,

در ابتدای این کتاب با هم می خوانیم:

,

«شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیدا کردنی که به‌اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد.
تکه‌هایی که همه‌جا حضور دارند و فقط کافی است ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم. بخش‌هایی از خودمان را در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم، در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیریم، در فیلم‌هایی که می‌بینیم، در تاریخی که مرور می‌کنیم و حتی در کوچه‌ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت‌هایش را بدون حضورِ تماشاچیان نوازش می‌کند. شاید زندگی همین است. ما زندگی را نه به‌صورت یک کل که به‌صورت جزئیاتی روزمره می‌بینیم. درواقع ما در «لحظه»ای از یک زمانِ اکنون همیشگی هستیم و شاید آن لحظه تمام همان چیزی است که «هدف» نام دارد؛ هدفی به نام زندگی کردن. برخورد کردن با تکه‌ای از زندگی و سپس پیدا کردن تکه‌ای ناهشیار از درونِ خودمان. شاید زندگی تلاشی برای منسجم‌شدن و پیدا کردن بخش‌های بیشتری از خودمان است ودر این تلاش مدام با اتفاقات زندگی مواجه می‌شویم. این کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم است. کلی که هنوز تکمیل‌نشده اما در مسیر پیدا شدن و بیرون آمدن از ابهام است. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درونِ شما را بیدار کند و به پیدا شدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند.»

,
,

نویسنده در این کتاب از مباحثی همچون شناخت بالاترین سطح روابط انسانی نیز بحث کرده و با بیان مطالبی در خصوص روابط انسان ها با یکدیگر نشان می دهد که با خودشناسی میتوان صمیمیت و روابط پایدار تری ایجاد نمود. این کتاب از ما می خواهد خودتان و زندگی در حال جریان را پذیرفته و در نهایت آرامش را دریابید.

,

در بخشی دیگر از این کتاب با هم می خوانیم:

,

«صمیمیت یعنی درک کردن و حس کردن یک فرد با تمام وجود و بدون هیچ قضاوت و مقایسه ای؛ یعنی حضور داشتن در سکوت. این یعنی رشته ای باریک و نازک از صمیمیت که در لحظه ای کوتاه ایجاد می شود. آنچه رابطه را سالم نگاه می دارد، تکرار همین صمیمیت های کوتاه مملو از حضور و مشاهده است. در واقع همین صمیمیت های کوتاه و ساده، رابطه را عمیق و معنادار می کند و می تواند مرهمی بر تنهایی درونی ما باشد.»

,

, ,

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در ۳۶۰ صفحه و بیش از ۱۵۰ بار توسط انتشارات بینش نو به چاپ رسیده است. یکی از دلایل محبوبیت این کتاب اینست که نویسنده آن را با زبان ساده و لحن صمیمی نگاشته است و خواننده هنگام مطالعه کتاب با کتابی تخصصی و الفاظ سنگین روبرو نیست بلکه کتاب برای عموم مردم و همه فهم نوشته شده است.

,

سر فصل های این کتاب عبارتند از:

,

مقدمه

,

پیشگفتار

,

۱- نگاهی به مفهوم زندگی و واقعیت های آن

,

۲- ما و رابطه ها

,

۳- احساس ها

,

۴- تفکراتی که صمیمیت را در رابطه کم می کند

,

۵- رابطه می تواند بستر چه اتفاق هایی باشد؟

,

۶- رفتارهایی که به درک کردن آدم ها کمک می کند

,

۷- ما و آدم ها و تمام آن بخش های مشترک انسانی

,

۸- زمان همان عنصر اصلی رشد در رابطه هااست

,

۹- تنهایی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه