اخبار داغ

سخنگوی ستاد کرونا در البرز مطرح کرد؛

مثلث کرونا، آنفلوآنزا و سرما خوردگی؛ تهدیدی برای وقوع پیک ششم در البرز/ تزریق دوز سوم واکسن کووید ۱۹ برای کادر درمان آغاز شد

مثلث کرونا، آنفلوآنزا و سرما خوردگی؛ تهدیدی برای وقوع پیک ششم در البرز/ تزریق دوز سوم واکسن کووید ۱۹ برای کادر درمان آغاز شد
مهرداد بابایی گفت: سطح رعایت مردم کم شده و ما را مجددا با پیک دیگری مواجه می کند، اگر چه واکسن اصل پییشگیری است اما به طور کامل نمی تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی ستاد کرونا در البرز با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در بیمارستان های استان پایدار است و آمار رو به افزایش نداریم، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وضعیت بیماران سرپایی و رعایت پروتکل ها نگران کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهرداد بابایی به سرمای هوا و خطر بیماری های ویروسی اعم از سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود: مردم سال گذشته شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کردند و کمتر شاهد بیماری بودیم اما امسال این دو بیماری را در کنار کرونا مشاهده می کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تشخیص کرونا از آنفلوآنزا سخت است، اظهار داشت: سطح رعایت مردم کم شده و ما را مجددا با پیک دیگری مواجه می کند، اگر چه واکسن اصل پییشگیری است اما به طور کامل نمی تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.
,
 
,
بابایی با تاکید بر اینکه مردم علاوه بر استفاده از ماسک باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: تهویه کم در منازل و ادارات همزمان با فصل سرما خطرناک بوده و شهروندان باید این موضوع رعایت کنند.
,
 
,
وی گفت: به افراد مسن، خانم های باردار، افراد داری بیماری زمینه ای و کودکان توصیه می شود واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، البته باید واکسیناسیون ۲ هفته بعد از تزریق واکسن کرونا انجام شود اگر چه تزریق همزمان هم مشکلی ایجاد نمی کند.
,
 
,
بابایی با اشاره به اینکه اصناف موظف هستند از ابتدای آبان یک دور واکسن کرونا را حداقل تزریق کرده باشند، در غیر این صورت دستگاه های ناظر باید به این موضوع ورود کنند به ویژه رانندگان تاکسی که بیشتر با مردم در ارتباطند.
,
 
,
سخنگوی ستاد کرونای البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: ممنوعیتی برای تزریق دوز سوم وجود ندارد اما ۶ ماه بعد از دوز دوم برای کادر بهداشت، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای تزریق می شود اگر چه تزریق دوز سوم برای کادر درمان آغاز شده ست.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه