اخبار داغ

دیدار رئیس بنیاد مستضعفان با رئیس فدراسیون کشتی و مدال‌آوران رقابت‌های جهانی؛

فتاح: منش پهلوانی انسان را به مقامات بالا می‌رساند/ دبیر: قهرمانان کشتی باید به مدارج بالای دولتی برسند

فتاح: منش پهلوانی انسان را به مقامات بالا می‌رساند/ دبیر: قهرمانان کشتی باید به مدارج بالای دولتی برسند
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با رئیس فدراسیون کشتی و مدال‌آوران رقابت‌های جهانی نروژ به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در محل فدراسیون کشتی با مدال‌آوران رقابت‌های جهانی نروژ به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پیش از این دیدار، پرویز فتاح به همراه علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی؛ بازدیدی را از محل کمپ تیم‌های ملی کشتی و خانه‌های کشتی شهید ابراهیم هادی و شهید مصطفی صدرزاده به عمل آورد.
,
 
,
در ادامه هم نشست فتاح با مدال‌آوران کشتی ایران برگزار شد که علی‌رضا دبیر در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مهندس فتاح از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس هستند و ما به ایشان حاج پرویز می‌گوییم. ایشان در هر جایی که لازم بود به ما لطف داشتند و کمک کردند و خودشان نیز کشتی را دوست دارند و نتایج آن را پیگیری می‌کنند. قبل از این که به فدراسیون کشتی بیایم، از ایشان مشورت گرفتم و با توجه به شناخت کاملی که دارند؛ نکاتی را به بنده گوشزد کرد و این از محبت ایشان است.
,
 
,
رئیس فدراسیون کشتی عنوان داشت: نتایج مسابقات جهانی نروژ با کسب ۱۳ مدال عالی بود و ما پیش از این به این تعداد مدال نگرفته بودیم. یکی از نکات هم این بود که حسن یزدانی به مدت ۷ سال پیاپی مدال آوری کرده. پس از افتخارآفرینی در المپیک لندن با کسب ۳ مدال طلا، محمد بنا بار دیگر در رقابت‌های نروژ با کسب ۴ مدال طلا درخشید و این در حالی بود که ایشان تیم یازدهم جهان را تحویل گرفته بودند و به نظرم این دومین نسل استثنایی کشتی فرنگی خواهد بود.
,
 
,
دبیر درباره تیم ملی کشتی آزاد بیان داشت: در کشتی آزاد نیز ما ۲ نسل استثنایی در دهه ۱۹۶۰ میلادی با حضور قهرمانان بزرگی همچون تختی، حبیبی، موحد و ... داشتیم و در دهه هفتاد شمسی نیز کشتی‌گیران ما بسیار خوب بودند؛ اما من به این کشتی‌گیران اعتقاد دارم و این نفرات باید نسل سوم استثنایی تیم ملی کشتی آزاد باشند که از ۲ نسل قبلی نیز بهتر کار کنند. اعتقادم این است که هریک از این قهرمانان باید برای خود یک سردار باشند، در جامعه مطرح شوند و در آینده نیز به مدارج بالا همچون وزارت و نمایندگی برسند.
,
 
,
وی در پایان گفت: کشتی‌گیران مازندرانی و تمامی کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم‌های ملی، نفراتی بی‌نظیر چه از بعد اخلاقی و از چه بعد قهرمانی هستند.
,
 
,
در ادامه این نشست نیز پرویز فتاح، رئیس رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اخلاق خوب و پهلوانی در کشتی‌گیران وجود دارد که نمونه آن مرحوم تختی بود که به جوانمردی و پهلوانی مشهور بود. همین مورد هم بود که در قلب مردم جای گرفت و این موارد است که در تاریخ می‌ماند. کشتی‌های شما را دنبال می‌کردم و از این موضوع که وقتی حریفتان شکست می‌خورد به او دلداری می‌دادید یا دستش را می‌گرفتید و از تشک بلند می‌کردید؛ بسیار خوشحال شدم. این منش پهلوانی را از دست ندهید که انسان را به مقامات بالا می‌رساند.
,
 
,
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان داشت: شکست و پیروزی می‌آید و می‌رود اما آن چه می‌ماند؛ اخلاق و بزرگواری است و اگر شما می‌خواهید جاودانه شوید، به اخلاقیات پایبند باشید. غرور پیروزی انسان را زمین می‌زند و نباید مغرور شوید. اگر انسان طغیان کند و خودش را بزرگ ببیند، رحم و مروت و مردانگی از بین می‌رود و قطعا زمین می‌خورد. هر چقدر به مکتب و دین خود نگاه می‌کنیم، اخلاقیات را می‌بینیم و آن چیزی که مولای ما علی (ع) را در تاریخ جاودانه کرد؛ دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به یتیمان و اخلاق بود.
,
 
,
وی با بیان این که شما با شاد کردن دل ملت ثواب می‌کنید، تأکید داشت: وقتی شما پیروز می‌شوید، مردم شاد می‌شوند. واقعا پیروزی‌های شما هیجان زیادی دارد و شادی و خوشحالی درونی و قلبی را به مردم می‌دهد که در این شرایط سخت کرونا و تنگناهای اقتصادی به آن نیاز دارند. این خوشحالی ملی یک دارو برای مردم است و خدا به شما خیر بدهد که کار بزرگی کردید و دل میلیون‌ها انسان را شاد نمودید. شما باید با مردم ارتباط داشته باشید. آن‌ها صحبت‌ها و ظاهر و رفتار و منش شما را زیر نظر دارند، شما باید الگوی خوبی برای مردم باشید. دنیا محل رفت و آمد است و همه ما می‌آئیم و و می‌رویم؛ فقط کار خدایی می‌‎ماند و در آن دنیا فقط کاری که در راه خدا کرده باشید دیده می‌شود.
,
 
,
فتاح در مورد احداث کمپ تیم‌های بیان داشت: علی‌رضا دبیر خوب کار کرده و فضای مناسبی را درست کرده و کارش را بلد است، واقعا مجموعه زیبایی آماده شده و به درستی کار شده؛ خصوصا اینکه نام ائمه اطهار (ع)، شهیدان، شهید حاج قاسم سلیمانی در این مجموعه‌هاست، ضمن این که این مجموعه مزین به مزار شهید گمنام شده. شما کشتی‌گیران نیز از جانتان مایه بگذارید؛ چه برنده شدید و چه شکست خوردید؛ تلاشتان را کردید و خدا شکست شما را به عنوان پیروزی می‌پذیرد.
,
 
,
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح داشت: آقای گرایی یک نیت کرد و نیازش را گرفت، صحنه‌هایی که شما خلق کردید و پرچمی که شما بالا بردید در این عالم ثبت می‌شود. عدالت این است که کشتی را در همه ایران ببینید، حتی در دورترین نقاط کشور. چون اعتقاد دارم که استعدادها از مناطق محروم بیرون می‌آیند و تلاشتان این باشد که امکانات کشتی در سراسر کشور فراهم شود. کشتی قدمت زیادی در ایران دارد و کشتی برای ایران است، باید تلاش شود که امکانات کشتی گرفتن مانند دوبنده، کفش و تشک کشتی فراهم شود تا این رشته ایرانی تقویت شود.
,
 
,
فتاح در پایان خطاب به مدال‌آوران جهانی نروژ گفت: یک هدیه برای شما درنظر گرفتم و آن سفر به کربلا همراه با پدر و مادرتان است، امیدوارم که در آنجا با امام حسین (ع) بیعت کنید و از حضرت ابالفضل پهلوان پهلوانان عالم نیز دست مدد و یاری بگیرید تا در ادامه راه نیز همچنان موفق باشید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه