مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
بیش از ۴۶۰۰ دانشآموز قزوینی فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند هستند
حسنعلی اصغری گفت: با توجه به آمار احصا شده از مدارس استان قزوین، ۴ هزار و ۶۳۴ دانشآموز قزوینی از تجهیزات آموزشی هوشمند برخوردار نیستند.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسنعلی اصغری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: استفاده از فناوریهای نوین و هوشمند سازی مدارس یکی از راهکارهای مهم در سند تحول بنیادین برای ارتقای کیفیت است.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
صبح قزوین؛ ,
وی افزود: به دنبال شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که تمام یا بخشی از خدمات آموزشی مدارس از مسیر آموزشهای مجازی و دیجیتالی، در قالب شبکه شاد ارائه میشود استفاده از تجهیزات آموزشی و فناوریهای نوین ضرورت راهبردی بیشتری پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آمار احصا شده از مدارس استان، ۴ هزار و ۶۳۴ دانشآموز از تجهیزات آموزشی هوشمند همانند تبلت و موبایل برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد: در راستای عدالت آموزشی، تداوم آموزش برای همه و به حداکثر رساندن انعطاف شیوههای آموزش لازم است با بسیج همه امکانات استان و خیرین به نیاز دانشآموزان جهت تهیه تبلت و موبایل پاسخ داده شود.
این مقام مسئول گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان در کل کشور برای تهیه گوشی هوشمند تخصیص پیدا کرد که سهمیه استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود اما با توجه به اینکه جزو سه استان برتر به لحاظ عملکردی بودیم سه میلیارد به سهم استان افزوده شد واین رقم به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین
وی با اشاره به تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین در سال گذشته که عمدتا از جامعه فرهنگیان بودند؛ بیان کرد: مبلغ تخصیص یافته جهت تهیه گوشی هوشمند برای بیش از ۴ هزار دانشآموز استان کافی نیست و باید تدابیر مناسبی برای این کار اندیشیده شود.
اصغری در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل وزن و چاقی دانشآموزان گفت: سال گذشته بسته تحولی "کوچ" با هدف کنترل چاقی و اضافه وزن دانشآموزان در سطح استان اجرا شد که یافتههای حاصل از آن پروژه و اقداماتی که انجام دادیم؛ نشان داد که متاسفانه ما با چاقی و اضافه وزن دانشآموزان مواجه هستیم به ویژه آنکه در دوران کرونا این معضل و مسئله جدی افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه سواد حرکتی جهت اجرا در سال جاری برنامهریزی شده است، ابراز کرد: نگاه ما به تحرک و فعالیت بدنی که لازمه زندگی است باعث شد تا تدابیری را برای فرهنگ سازی در این حوزه بیندیشیم چراکه شاید آموزشهای ارائه شده تاکنون به اندازه کافی موثر واقع نشده و یا اینکه اهمیت موضوع به خوبی بیان نشده و منجر به تغییر در نگرش افراد جامعه به این امر مهم نشده است.
اصغری عنوان کرد: اگر نتوانیم این مسئله را حل کنیم و با همین میزان از کم تحرکی جامعه مواجه باشیم در آینده شاهد بسیاری از بیماریهای مزمن خواهیم بود و آثار سوء فراوانی از نظر اعتماد به نفس دانشآموزان و بیماریهای جسمی و حرکتی به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در راستای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان، یکی از ساحتهای مهم تربیت زیستی و تربیت بدنی است لذا با توجه به اهمیت این موضوع، پروژه تحولی سواد حرکتی دانشآموزان مقطع ابتدایی اجرا میشود.
کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به مباحث تربیتی وارد کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: اقدامات موثری را با همکاری علوم پزشکی در استان شروع کردیم؛ چراکه اگر در سنین نوجوانی بتوانیم بخشی از مسائل مربوط به بهداشت جسمی و دیگر مباحث مرتبط با موضوع را اطلاع رسانی کنیم و تغییر نگرش ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات آینده حل میشود.
وی در ادامه ابراز کرد: یافتههای ما نشان داد که اقدامات انجام شده به اندازه کافی موثر نبوده که باعث اضافه وزن و چاقی دانشآموزان شده و همین امر نگرانی ما را جدیتر کرده است.
اصغری بیان کرد: ما به دنبال پیامدهای حاصل از اقدامات انجام شده هستیم؛ ضمن اینکه کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به جامعه و به ویژه مباحث تربیتی وارد کرده که امیدواریم با بازگشایی مدارس این نقایص را رفع کنیم.
وی در پایان گفت: البته اقدامات و مداخلات انجام شده در سال تحصیلی گذشته، موجب شد تا سه درصد از ۱۰ درصد اضافه وزن دانشآموزان کاهش یابد همچنان هم اکنون ۷ درصد نسبت به قبل از کرونا با اضافه وزن و چاقی دانشآموزان مواجه هستیم.
انتهای پیام/
,
وی افزود: به دنبال شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که تمام یا بخشی از خدمات آموزشی مدارس از مسیر آموزشهای مجازی و دیجیتالی، در قالب شبکه شاد ارائه میشود استفاده از تجهیزات آموزشی و فناوریهای نوین ضرورت راهبردی بیشتری پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آمار احصا شده از مدارس استان، ۴ هزار و ۶۳۴ دانشآموز از تجهیزات آموزشی هوشمند همانند تبلت و موبایل برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد: در راستای عدالت آموزشی، تداوم آموزش برای همه و به حداکثر رساندن انعطاف شیوههای آموزش لازم است با بسیج همه امکانات استان و خیرین به نیاز دانشآموزان جهت تهیه تبلت و موبایل پاسخ داده شود.
این مقام مسئول گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان در کل کشور برای تهیه گوشی هوشمند تخصیص پیدا کرد که سهمیه استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود اما با توجه به اینکه جزو سه استان برتر به لحاظ عملکردی بودیم سه میلیارد به سهم استان افزوده شد واین رقم به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین
وی با اشاره به تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین در سال گذشته که عمدتا از جامعه فرهنگیان بودند؛ بیان کرد: مبلغ تخصیص یافته جهت تهیه گوشی هوشمند برای بیش از ۴ هزار دانشآموز استان کافی نیست و باید تدابیر مناسبی برای این کار اندیشیده شود.
اصغری در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل وزن و چاقی دانشآموزان گفت: سال گذشته بسته تحولی "کوچ" با هدف کنترل چاقی و اضافه وزن دانشآموزان در سطح استان اجرا شد که یافتههای حاصل از آن پروژه و اقداماتی که انجام دادیم؛ نشان داد که متاسفانه ما با چاقی و اضافه وزن دانشآموزان مواجه هستیم به ویژه آنکه در دوران کرونا این معضل و مسئله جدی افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه سواد حرکتی جهت اجرا در سال جاری برنامهریزی شده است، ابراز کرد: نگاه ما به تحرک و فعالیت بدنی که لازمه زندگی است باعث شد تا تدابیری را برای فرهنگ سازی در این حوزه بیندیشیم چراکه شاید آموزشهای ارائه شده تاکنون به اندازه کافی موثر واقع نشده و یا اینکه اهمیت موضوع به خوبی بیان نشده و منجر به تغییر در نگرش افراد جامعه به این امر مهم نشده است.
اصغری عنوان کرد: اگر نتوانیم این مسئله را حل کنیم و با همین میزان از کم تحرکی جامعه مواجه باشیم در آینده شاهد بسیاری از بیماریهای مزمن خواهیم بود و آثار سوء فراوانی از نظر اعتماد به نفس دانشآموزان و بیماریهای جسمی و حرکتی به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در راستای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان، یکی از ساحتهای مهم تربیت زیستی و تربیت بدنی است لذا با توجه به اهمیت این موضوع، پروژه تحولی سواد حرکتی دانشآموزان مقطع ابتدایی اجرا میشود.
کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به مباحث تربیتی وارد کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: اقدامات موثری را با همکاری علوم پزشکی در استان شروع کردیم؛ چراکه اگر در سنین نوجوانی بتوانیم بخشی از مسائل مربوط به بهداشت جسمی و دیگر مباحث مرتبط با موضوع را اطلاع رسانی کنیم و تغییر نگرش ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات آینده حل میشود.
وی در ادامه ابراز کرد: یافتههای ما نشان داد که اقدامات انجام شده به اندازه کافی موثر نبوده که باعث اضافه وزن و چاقی دانشآموزان شده و همین امر نگرانی ما را جدیتر کرده است.
اصغری بیان کرد: ما به دنبال پیامدهای حاصل از اقدامات انجام شده هستیم؛ ضمن اینکه کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به جامعه و به ویژه مباحث تربیتی وارد کرده که امیدواریم با بازگشایی مدارس این نقایص را رفع کنیم.
وی در پایان گفت: البته اقدامات و مداخلات انجام شده در سال تحصیلی گذشته، موجب شد تا سه درصد از ۱۰ درصد اضافه وزن دانشآموزان کاهش یابد همچنان هم اکنون ۷ درصد نسبت به قبل از کرونا با اضافه وزن و چاقی دانشآموزان مواجه هستیم.
انتهای پیام/
,
وی افزود: به دنبال شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که تمام یا بخشی از خدمات آموزشی مدارس از مسیر آموزشهای مجازی و دیجیتالی، در قالب شبکه شاد ارائه میشود استفاده از تجهیزات آموزشی و فناوریهای نوین ضرورت راهبردی بیشتری پیدا کرده است.
,
,
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با توجه به آمار احصا شده از مدارس استان، ۴ هزار و ۶۳۴ دانشآموز از تجهیزات آموزشی هوشمند همانند تبلت و موبایل برخوردار نیستند.
,
,
وی اضافه کرد: در راستای عدالت آموزشی، تداوم آموزش برای همه و به حداکثر رساندن انعطاف شیوههای آموزش لازم است با بسیج همه امکانات استان و خیرین به نیاز دانشآموزان جهت تهیه تبلت و موبایل پاسخ داده شود.
,
,
این مقام مسئول گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان در کل کشور برای تهیه گوشی هوشمند تخصیص پیدا کرد که سهمیه استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود اما با توجه به اینکه جزو سه استان برتر به لحاظ عملکردی بودیم سه میلیارد به سهم استان افزوده شد واین رقم به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین
,
,
,
,
تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین,
تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین,
وی با اشاره به تهیه بیش از ۱۹ هزار دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین در سال گذشته که عمدتا از جامعه فرهنگیان بودند؛ بیان کرد: مبلغ تخصیص یافته جهت تهیه گوشی هوشمند برای بیش از ۴ هزار دانشآموز استان کافی نیست و باید تدابیر مناسبی برای این کار اندیشیده شود.
,
,
اصغری در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل وزن و چاقی دانشآموزان گفت: سال گذشته بسته تحولی "کوچ" با هدف کنترل چاقی و اضافه وزن دانشآموزان در سطح استان اجرا شد که یافتههای حاصل از آن پروژه و اقداماتی که انجام دادیم؛ نشان داد که متاسفانه ما با چاقی و اضافه وزن دانشآموزان مواجه هستیم به ویژه آنکه در دوران کرونا این معضل و مسئله جدی افزایش پیدا کرد.
,
,
وی با بیان اینکه سواد حرکتی جهت اجرا در سال جاری برنامهریزی شده است، ابراز کرد: نگاه ما به تحرک و فعالیت بدنی که لازمه زندگی است باعث شد تا تدابیری را برای فرهنگ سازی در این حوزه بیندیشیم چراکه شاید آموزشهای ارائه شده تاکنون به اندازه کافی موثر واقع نشده و یا اینکه اهمیت موضوع به خوبی بیان نشده و منجر به تغییر در نگرش افراد جامعه به این امر مهم نشده است.
,
,
اصغری عنوان کرد: اگر نتوانیم این مسئله را حل کنیم و با همین میزان از کم تحرکی جامعه مواجه باشیم در آینده شاهد بسیاری از بیماریهای مزمن خواهیم بود و آثار سوء فراوانی از نظر اعتماد به نفس دانشآموزان و بیماریهای جسمی و حرکتی به دنبال خواهد داشت.
,
,
وی تصریح کرد: در راستای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان، یکی از ساحتهای مهم تربیت زیستی و تربیت بدنی است لذا با توجه به اهمیت این موضوع، پروژه تحولی سواد حرکتی دانشآموزان مقطع ابتدایی اجرا میشود.
,
,
,
کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به مباحث تربیتی وارد کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: اقدامات موثری را با همکاری علوم پزشکی در استان شروع کردیم؛ چراکه اگر در سنین نوجوانی بتوانیم بخشی از مسائل مربوط به بهداشت جسمی و دیگر مباحث مرتبط با موضوع را اطلاع رسانی کنیم و تغییر نگرش ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات آینده حل میشود.
,
کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به مباحث تربیتی وارد کرد,
کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به مباحث تربیتی وارد کرد,
,
,
وی در ادامه ابراز کرد: یافتههای ما نشان داد که اقدامات انجام شده به اندازه کافی موثر نبوده که باعث اضافه وزن و چاقی دانشآموزان شده و همین امر نگرانی ما را جدیتر کرده است.
,
,
اصغری بیان کرد: ما به دنبال پیامدهای حاصل از اقدامات انجام شده هستیم؛ ضمن اینکه کرونا و تعطیلی مدارس لطمههای فراوانی به جامعه و به ویژه مباحث تربیتی وارد کرده که امیدواریم با بازگشایی مدارس این نقایص را رفع کنیم.
,
,
وی در پایان گفت: البته اقدامات و مداخلات انجام شده در سال تحصیلی گذشته، موجب شد تا سه درصد از ۱۰ درصد اضافه وزن دانشآموزان کاهش یابد همچنان هم اکنون ۷ درصد نسبت به قبل از کرونا با اضافه وزن و چاقی دانشآموزان مواجه هستیم.
,
,
انتهای پیام/
,
,
,
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه