اخبار داغ

مصائب تمام نشدنی کارگران حجمی نفت و گاز گچساران/ وعده‌ای که باز هم عملی نشد+تصاویر

مصائب تمام نشدنی کارگران حجمی نفت و گاز گچساران/ وعده‌ای که باز هم عملی نشد+تصاویر
کارگران می گویند: ما هیچ خیری از دولت قبل ندیدم،اما تنها امیدمان به دولت "آیت الله رئیسی" است و توقع داریم حداقل مشکلات ما کارگران مرتفع شود و مسئولین هم به وعده‌هایی که می دهند جامه عمل بپوشانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، بیش از 100 نفر از کارگران حجمی شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت مبهم و نامشخص قراردادهایشان در جلوی ساختمان اداره مرکزی( دفتر مدیر عامل ) این شرکت تجمع کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

یکی از نیروهای حجمی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اینچنین گلایه می کند و می گوید:ما کارگران حجمی با تمامی جان و دل در این شرکت مشغول کار هستیم، اما همچنان بعد ازچندین سال کار و تلاش همچنان وضعیت قراردادهایمان مبهم و نامشخص است،با این وجود بیشتر کارگران حجمی دارای تحصیلات عالیه و در کار خود صاحب تخصص و حرفه هستند و بیشترین فشار کاری این شرکت به نوعی بر گردن همین کارگران است.آیا با این وضعیت مبهم قراردادها دردی از این کارگران مظلوم و خانواده‌شان هم دوا می شود؟!.

,

, ,

دیگری نیز درادامه می افزاید:نزدیک به 380نیروی حجمی در شرکت نفت وگاز گچساران مشغول به فعالیت هستندکه متاسفانه با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند،حقیقتا هم نمی دانیم این همه تبعیض در شرکت نفت وگاز گچساران برای چیست؟چطور است که دیگر نیروهای این شرکت به طور مرتب و سالانه پاداش دریافت می کنند اما ما همچنان از این مسئله به دور بوده ایم و تنها نامش را شنیده ایم.

,

یکی دیگر از کارگران گفت:موضوع اصلی تجمع امروز ما کارگران مربوط به سفر اخیر وزیر نفت(جواد اوجی) به گچساران است که ایشان در این سفر دستور دادند که مشکل نیروهای حجمی شرکت نفت ظرف مدت 48ساعت مرتفع شود،که چقدر این موضوع هم درفضای مجازی و رسانه ها مانور داده شد و هرمسئولی هم سعی می کرد این موضوع را به عملکردش گره بزند، اما به نظر می رسد وعده ای سرخرمن و تبلیغاتی بیش هم نبوده است.

,

, ,

وی ادامه داد:ما هیچ خیری از دولت قبل ندیدم چرا که نزدیک به 9سال است که مشکلاتمان نیز حل نشده است و  تنها امیدمان به دولت "آیت الله رئیسی" و وزیر جدید نفت است،اما توقع داریم حداقل مشکلات ما کارگران مرتفع شود و مسئولین هم به وعده هایی که می دهند جامه عمل بپوشانند.

,

این در حالی است که جواد اوجی(وزیرنفت) در سفر به گچساران در بخشی از اظهاراتش گفته بود که در دولت گذشته ۱۰ هزار سمت در صنعت نفت حذف شده و هیچ نیرویی جذب نشده که خود یک چالش است،در نخستین روزهای کاری‌ام چند دستورعمل را در زمینه سرمایه انسانی ابلاغ کردم؛ هم‌اکنون ۱۰۳ هزار نیروی ارکان ثالث و ۳۷ هزار نیروی قرارداد مدت معین و موقت در نفت فعال هستند که باید ساماندهی شوند.

,

وزیر نفت با بیان اینکه ۱۰ هزار سمت حذف‌شده در صنعت نفت احیا شده است، باز درگچساران گفته بود که تبدیل وضع کارکنان مدت موقت در مقابل سمت به مدت‌معین و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر تا پایان سال در دستور کار است و تلاشمان این است با گرفتن مجوز از دولت و سازمان برنامه و بودجه برای سمت‌های جدید و تأمین اعتبار مشکلات نیروی انسانی را حل کنیم.

,

, ,

با این وجود، امام جمعه گچساران در خطبه های نماز جمعه(16آبانماه) در خصوص سفر وزیر نفت به این شهرستان گفته بود: سفر هیات دولت به استان مان را داشتیم که ضمن تشکر از رئیس جمهور و هیات دولت و تشکر از مهمان نوازی مردم استانمان، خدا را شاکریم که قول ها و مصوباتی هم برای رفع مشکلات استان نیز مصوب شد.

,

حجت الاسلام حجازی تصریح کرده بود که بنده هیچ وقت اهل تملق نبوده و نیستم ،والله وزیر نفت هیچ قولی(کار شخصی) به بنده ندادند،وزیر محترم نفت هم هیچ طلبی از بنده ندارد اما از رفتار و نوع برخورد وزیر نفت خوشم آمد بخاطر اینکه مشاهده کردم که دین دارند ،وقتی خانمی التماس کرد به امام حسین(ع)،به محافظش دستور دادبگذاریدحرفش را بیان کند و دستور داد اگر حل چنین مشکلی خلاف قانون نیست پس مرتفع شود.

,

امام جمعه گچساران ادامه داد:این دین است که به وزیرش می گوید شما وزیر جمهوری اسلامی هستید و رفتارت بایستی تابع قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد و از هیات دولت و مجوعه دولت تشکر ویژه دارم، بنابراین وزیر نفت نیز قولی دادند که مشکلات نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران را مرتفع کنند.

,

خطیب جمعه گچساران درادامه هم گفته بود: عرض کردیم که اگر به مردم به صورت دو رویی حرف بزنیم مردم نسبت به نظام اعتمادشان نیز سلب می شود،کاری بکنیم که مردم اعتمادشان را نسبت به نظام حفظ شود و راست به مردم بگوییم و ایشان هم قول دادند آن جمع مشکلاشان هم حل شود و قول دیگر اینکه که در جذب نیرو جوانان گچساران  با توجه به تخصص آنها اولویت اول باشند.

,

براین اساس،در حالی شاهد تجمع اعتراضی نیروهای حجمی در ابتدای آبانماه امسال بودیم که در ماه ها و سال های گذشته نیز چنین اعتراضاتی صورت گرفت و مسئولین هم بارهای بار بیان کرده بودند که با رایزنی هایی که انجام شده است، حتما به ضرس قاطع مشکلات نیروهای حجمی هم حل خواهد شد و امیدواریم که شرکت ملی نفت هم همکاری لازم را داشته باشند که این مشکل نیز به طور کامل مرتفع شود.

,

خبرنگار: یاسرمرادی

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه