اخبار داغ

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

برای وحدت مذاهب، از بازگویی انحرافات دوری کنید/ تفرقه از تعمیم انحرافات شکل می گیرد

برای وحدت مذاهب، از بازگویی انحرافات دوری کنید/ تفرقه از تعمیم انحرافات شکل می گیرد
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که اندیشمندان برای رسیدن به وحدت مذاهب باید روی آن کار بکنند، شناخت واقعیات هر مذهب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون هفته وحدت اظهار کرد: شاید زاویه که ما پیرامون هفته وحدت باید بیشتر به آن توجه کنیم  و گذشتگان  نیز این زاویه برایشان بسیار مهم بوده، این است که  رعایت وحدت بین مذاهب اسلامی با توجه به شرایط کنونی و دنیای فعلی یک ضرورت است و  احتیاج به همدلی بزرگان و اندیشمندان مذاهب اسلامی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان افزود: در واقع ما وقتی که بخواهیم به یک وحدتی دست پیدا کنیم باید بزرگان و اندیشمندان آن مذاهب را ترغیب کنیم تا که در پیرامون نکاتی که وحدت آفرین و اشتراکات مذاهب ما است تمرکز بکنند، و به قسمت هایی از عقاید که باعث ایجاد تفرقه می شود، تاکیدی نداشته باشند.

,

وی ابراز داشت: شاید مهم‌ترین نکته‌ای که اندیشمندان برای رسیدن به وحدت مذاهب باید روی آن کار بکنند، شناخت واقعیات هر مذهب است، در واقع ما باید عقاید انحرافی هر مذهب را از عقاید واقعی آن مذهب تفکیک کنیم، نسبت ندادن عقاید انحرافی که وجود دارد به همه آن مذهب بسیار مهم است، که ما معمولاً با این مشکل مواجه هستیم.

,

حجت الاسلام احمدیان بیان کرد: مثلاً افرادی می‌خواهند در رابطه مذهب شیعه تحقیق کنند و به دنبال نکات انحرافی می روند سپس آن را به همه شیعیان اسلام تعمیم می دهند همینطور بلعکس برای  شیعیان در رابطه دیگر مذاهب این مشکل به وجود می‌آید و این نکته باعث دوری افراد از مذاهب مختلف و عدم وحدت در دنیای اسلام می شود.

,

وی ادامه داد: وقتی چنین اتفاق‌هایی می‌افتد داعش شکل می گیرد، داعشی که ذهنش اینگونه می شود که پس شیعیان یک عقاید انحرافی دارند و چون این اعتقاد را دارند، کافرند و باید کشته شوند، و این نشان دهنده این است که همه‌ی ما باید در ایجاد وحدت با احتیاط عمل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه