اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بازار مرغ استان از فردا عادی می شود

بازار مرغ استان از فردا عادی می شود
محمد محمدزاده با اشاره به کمبود گوشت مرغ طی چند روز اخیر در استان گفت: بازار مرغ استان از فردا به شرایط عادی برمی گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمحمدزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه ۵۰ روز پس از جوجه ریزی مرغ به بازار عرضه می شود، اظهارکرد: در ۵۰ روز گذشته محدودیت هایی منجر به افزایش فاصله بین جوجه ریزی ها به ۹۰ روز شد.

محمدزاده اظهارکرد: میزان جوجه ریزی طی دو ماه گذشته ۸۰ درصد کاهش یافت که این محدودیت ها در سراسر کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه هرچند در آبان ماه این محدودیت ها برداشته شد، اظهارداشت: محدودیت ماه های قبل باعث کمبود مرغ در استان طی ۳ روز گذشته شد که از فردا میزان مرغ در استان مناسب خواهد بود.

محمدزاده گفت: طبق گزارش شبکه سراسری قیمت مصوب مرغ درب کارخانه۲۱هزار، خرید عمده ۲۹هزار و مصرف کننده ۳۱هزار تومان است اما چون این قیمت کتبی اعلام نشده در استان ما اجرا نشده اما در استان های همجوار اجرایی شده است.

این مقام مسئول گفت: طی ۷ماه گذشته با توجه به محدودیت های کرونا میزان مصرف گوشت مرغ در استان به ۴۰ الی ۴۵تن کاهش یافت و تمام مرغ مورد نیاز استان در استان تامین می شد اما پس از کاهش محدودیت ها، نیاز مردم استان به ۵۵ الی ۶۰تن در روز افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاظر نیز تا ۴۵تن  گوشت مرغ در استان تامین می شود و تا ۲۰ تن اضافه برآن را در صورت نیاز بازار از استان های دیگر تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سالانه مرغ در استان ۲۸هزار تن است، گفت: با توجه به میزان تولید واحدهای صنعتی تولید مرغ در استان حدود ۶ الی ۸ هزار تن کمبود مرغ داریم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: مردم نگران تامین مرغ نباشند چراکه میزان تولید و توزیع گوشت مرغ از ابتدای آبان ماه تا انتهای ماه مناسب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه