اخبار داغ

اشتغال‌زایی سبزپوشان نظام در جنوب شرق ادامه دارد؛

گام بلند سپاه برای رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان/ احداث ۹۶ استخر خاکی پرورش ماهی در مناطق محروم

گام بلند سپاه برای رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان/ احداث ۹۶ استخر خاکی پرورش ماهی در مناطق محروم
جعفری گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان شمال سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۹۶ استخر خاکی پرورش ماهی احداث و تجهیز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دشمن چند سالی است جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرده که به مراتب از جنگ نظامی سخت‌تر است چرا که در این جنگ، معیشت مردم را هدف قرار داده اما این اقدام در حالی همچون سایر توطئه های شوم آنان پروژه ای شکست خورده به شمار می رود که سپاه پاسداران مدت هاست در حوزه محرومیت زدایی و اشتغالزایی وارد شده است.

از آنجایی که توجه به استان سیستان و بلوچستان یکی از ضروریات و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب محسوب می شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی این خطه از کشور فعال شدند و عملکرد مناسبی تاکنون در عرصه های مختلف داشته اند.

از ساماندهی به معیشت مرزنشینان با اجرای طرح رزاق تا اشتغالزایی ‏

به گفته علی اکبر جعفری، معاون مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب‌ شرق سپاه، پروژه های محرومیت زدایی اجرا شده از دیماه ۹۸ تا پایان سال ۹۹ شامل احداث خانه عالم، خانه محروم، احداث مسکن ‏مددجویان کمیته امداد، احداث و تکمیل مسجد و مدرسه، احداث جاده، مرمت خانه محروم، احیا و لایروبی ‏قنات، آبرسانی و برقرسانی به روستاها، احداث کارگاه تولیدی، استخر پرورش ماهی، تکمیل حوزه علمیه، ‏آبیاری قطره ای، خرید و نصب دستگاه تصفیه آب، احداث سرویس بهداشتی با دوش حمام بوده است.‏
 
وی افزود: از سال ۸۸ که ‏نیروی زمینی سپاه فعالیت خود را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده تاکنون۲۰ هزار و ۸۵۸ پروژه برنامه ‏ریزی شده که از این تعداد یازده هزار و ۲۹۱ پروژه عمرانی و اشتغالزایی در استان سیستان وبلوچستان با ‏اشتغالزایی برای ۳۷ هزار و ۱۴۰نفر به صورت کارگر فصلی و تعداد یازده هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال به صورت ‏دائم و تعداد ۹۹ هزار و ۲۶۰ نفر اشتغال با اجرای طرح رزاق ایجاد شده است. ‏

این اقدامات اما در شرایطی که اشتغال یکی از مهمترین موضوعات است باعث شد تا اقتصاد کشور هوشمندانه به سمت اقتصاد مقاومتی پیش رود و وابستگی ما به کشورهای دیگر از بین برود.

تعاملی دیگر برای احداث استخرهای پرورش ماهی با مشارکت قرارگاه قدس سپاه

قاسم حسن زاده، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان شمال سیستان وبلوچستان تفاهمنامه با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، استانداری و اداره کل شیلات استان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید و ایجاد اشتغال منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه 96 استخر خاکی پرورش ماهی در مکان‌هایی که شناسایی شده توسط قرارگاه منطقه قدس نیروی زمینی سپاه ساخته می شوند که تامین و توزیع دستگاه هواده آماده استفاده توسط نهادهای دولتی از جمله تعهدات این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای آبزی پروران، تامین بچه ماهی و سایر نهاده‌ها به همراه نظارت بر فرآیند آبزی پروری و معرفی آبزی پروران برای انجام امورات بیمه هم تعهداتی است که اداره شیلات استان برعهده گرفته و سازمان جهاد کشاورزی هم بر انجام این تعهدات چندجانبه نظارت خواهد شد.

حسن زاده با بیان اینکه ساخت۶۰ استخر خاکی تاکنون به پایان رسیده است، گفت: هزینه ساخت این استخرها حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, از ساماندهی به معیشت مرزنشینان با اجرای طرح رزاق تا اشتغالزایی ‏, از ساماندهی به معیشت مرزنشینان با اجرای طرح رزاق تا اشتغالزایی ‏,
,
,
,
,
,
,
,
, تعاملی دیگر برای احداث استخرهای پرورش ماهی با مشارکت قرارگاه قدس سپاه, تعاملی دیگر برای احداث استخرهای پرورش ماهی با مشارکت قرارگاه قدس سپاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه