اخبار داغ

وزارت بهداشت خبر داد؛

توزیع ۳ واکسن ایرانی کرونا طی ۲ هفته آینده در مراکز واکسیناسیون

توزیع ۳ واکسن ایرانی کرونا طی ۲ هفته آینده در مراکز واکسیناسیون
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت از توزیع واکسن‌های فخرا، رازی و اسپایکوژن طی دو هفته آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن زهرایی با اشاره به این‌که واکسن کرونا به میزان کافی در کشور وجود دارد و در هفته‌های آینده نیز تعداد زیادی واکسن به دستمان می‌رسد، اظهار کرد: تا به امروز 136 میلیون دوز واکسن کرونا تامین شده که حدود 12 میلیون دوز آن، تولید داخلی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: با ورود تولیدکنندگان جدید این میزان افزایش می‌یابد؛ واکسن اسپایکوژن در هفته آینده در مراکز واکسیناسیون توزیع خواهد شد؛ انتظار می‌رود واکسن‌های رازی و فخرا نیز مجوز بگیرند و  طی دو هفته آتی توزیع‌شان آغاز شود.
,
 
,
زهرایی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی وضعیت روبه رشدی دارند و برای دوز یادآور عمده اتکای ما بر واکسن‌های ایرانی کرونا خواهد بود.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت با بیان اینکه گروه هدف بالای 12 سال در کشور شامل 68 میلیون نفر است، اعلام کرد: تاکنون 51 میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نیاز به مشارکت 17 میلیون نفر دیگر داریم.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اگر ویروس فرصت پیدا کند در جوامع مخالف بچرخد و انسان‌های بیشتری را آلوده کند، می‌تواند فرصت جهش و تولید سویه‌های جدید را داشته باشد در حالی که واکسیناسیون احتمال بروز سویه‌های جدید را کاهش می‌دهد.
,
 
,
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت‌ بهداشت هشدار داد: گونه‌های جدید کرونا در راه هستند و در همین هفته‌های اخیر سویه‌های جدید از کرونا در روسیه و انگلیس موج جدیدی را ایجاد کرده است که زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود بنابراین بهترین راه، انجام واکسیناسیون کروناست و باید هموطنان پیش از آغاز موج ششم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه