اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

افزایش مبتلایان کرونا دلیل ناکارآمدی واکسن نیست

افزایش مبتلایان کرونا دلیل ناکارآمدی واکسن نیست
سلمانی با اشاره به اینکه افزایش مبتلایان کرونا دلیلی بر عدم کارایی واکسن نیست، گفت: بالا رفتن مقطعی آمار کرونا نشان از شروع پیک ششم در استان یزد نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به علت قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان مهریز و اردکان در استان یزد اشاره کرد و گفت: دلایل قرمز شدن این دو شهرستان به صورت کوتاه مدت امکان بیان علت آن وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: اوایل هفته گذشته بیماران بستری در شهرستان های مهریز و اردکان افزایش داشت اما خوشبختانه این آمار در پایان هفته پیش در اکثر شهرستان ها به روال ثابتی رسید.

,

۸۵ درصد مردم استان یزد دوز اول واکسن را دریافته کرده‌اند

, ۸۵ درصد مردم استان یزد دوز اول واکسن را دریافته کرده‌اند, ۸۵ درصد مردم استان یزد دوز اول واکسن را دریافته کرده‌اند,

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در استان یزد بسیار خوب بوده است، افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال مردم استان یزد حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سلمانی به درصد واکسیناسیون نوجوانان در استان یزد، گفت: ۷۲درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان نیز حداقل دوز اول را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد ادامه داد: هر چند این میزان واکسیناسیون در استان انجام گرفته ولی باید به این مسئله دقت داشت که ۶۰درصد این افراد شش تا چهار هفته پیش دوز اول را دریافت کرده اند و هنوز یا دوز دوم را نزده اند و یا اینکه مدت زمان لازم برای ایجاد ایمنی در بدن نرسیده اند.

,
,
,
,
,

افزایش مبتلایان دلیلی بر عدم کارایی واکسن نیست

, افزایش مبتلایان دلیلی بر عدم کارایی واکسن نیست, افزایش مبتلایان دلیلی بر عدم کارایی واکسن نیست,

وی با بیان اینکه قرمز شدن دو شهرستان  و افزایش مبتلایان دلیلی بر عدم کارایی واکسن نیست، گفت: دلیل اصلی آن این است که هنوز یا ایمنی کافی در بدن فرد ایجاد نشده که نیاز به گذشت چهار تا شش هفته ای دارد و یا دوز دوم واکسن تزریق نشده است.

سلمانی در ادامه با اشاره به افزایش میزان رعایت پروتکل های در ابتدای هفته پیش در استان یزد، اذعان داشت: درصد کلی رعایت استفاده از ماسک در استان یزد ۴۴ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۴۹ درصد که نشان از افزایش ۵درصدی هر یک از موارد از هفته پیش بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد کمترین میزان رعایت پروتکل ها را مربوط به شهرستان بافق با ۴۱درصد بیان کرد و افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در استان یزد مربوط به شهرستان ابرکوه با ۴۷ بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی با ۴۹درصد مربوط به شهرستان اردکان و کمترین آن مربوط به ۴۵درصد به شهرستان میبد مربوط است.

,
,
,
,
,
,
,

بالا رفتن مقطعی آمار کرونا نشان از شروع پیک ششم در استان نیست

, بالا رفتن مقطعی آمار کرونا نشان از شروع پیک ششم در استان نیست, بالا رفتن مقطعی آمار کرونا نشان از شروع پیک ششم در استان نیست,

سلمانی در پاسخ به این سوال که آیا قرمز شدن دو شهرستان استان یزد نشانی از بروز پیک ششم کرونا بوده است یا خیر؟ افزود: نظر شخصی من این است که بالاتر رفتن آمار کرونا در استان و قرمز شدن دو شهرستان ربطی به پیک ششم ندارد و با توجه به پوشش خوب واکسیناسیون در استان امیدواریم که شاهد افزایش بیش از پیش این بیماری نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه