اخبار داغ

طرح ۵ ساله سپاه کرمان در مبارزه با محرومیت؛

حرکت به سمت توزیع عادلانه زیرساخت‌ها در شرق و جنوب استان کرمان/ قرارگاه‌های جهادی تسهیل‌گر گروه‌های جهادی هستند

حرکت به سمت توزیع عادلانه زیرساخت‌ها در شرق و جنوب استان کرمان/ قرارگاه‌های جهادی تسهیل‌گر گروه‌های جهادی هستند
جواد جلالی گفت: توزیع امکانات در بخش زیرساخت‌ها در برخی از شهرستان‌های شرق و جنوب به شکل ناعادلانه ای بوده که با راه‌اندازی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در جنوب و شرق استان و با کمک ظرفیت‌های مردمی و با ساماندهی گروه های جهادی و با همکاری دستگاه های دیگر می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: هفته گذشته فلوچارت و ساختار قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام در مرکز استان با محوریت مرکز استان و دو قرارگاه فرعی برای نقاط محروم و کم برخوردار جنوب و شرق استان، با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در حسینیه ثارالله شهر کرمان رونمایی شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در خصوص اهداف راه اندازی قرارگاه مرکز و دو قرارگاه دیگر در شرق و جنوب استان ابراز کرد: قرارگاه های جهادی در راستای فرمایشات فرمانده معظم کل قوا و با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برای آنکه بتوانیم بستر مناسبی برای هویت بخشی حرکت های جهادی ایجاد شود تا بتوانند نقش آفرینی بیشتری در حوزه خدمات رسانی و محرومیت زدایی داشته باشند، فعالیت خواهند کرد.

رفع محرومیت و فقر در کرمان با راه اندازی قرارگاه های جهادی در شرق و جنوب استان

وی بیان کرد: راه اندازی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام را در مرکز استان در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم گفتمان جهادی را در مرکز استان تسری دهیم و هدف از شکل گیری قرارگاه های جهادی رفع محرومیت و فقر در استان کرمان در بازه پنج ساله است.

این مقام مسئول اظهار کرد: هدف از راه اندازی قرارگاه های جهادی در شرق و جنوب استان به منظور شناسایی و بررسی مشکلات و مسائل این مناطق است تا بر اساس بررسی مسائل، راهکار مناسب ارائه دهیم و موارد ارائه شده را در قرارگاه منطقه ای را مورد بررسی قرار دهیم تا بخشی از این راهکارها را در مرکز استان و چنانچه نیاز است مسائل و مشکلات در سطح ملی دنبال شود.

انجام کار قرارگاهی از موازی کاری جلوگیری می کند

جلالی ضمن اشاره به اینکه برای ایجاد قرارگاه جهادی در دو منطقه جنوب و شرق استان الزاماتی را در دستور کار قرار داده ایم، عنوان کرد: اولین الزام ایجاد هماهنگی بین تمامی نهادها و دستگاه هایی است که می توانند در امر آبادانی و پیشرفت منطقه همکاری داشته باشند که این الزام به منظور جلوگیری از موازی کاری است؛ چرا که هر جا ما به صورت قرارگاهی کار کرده ایم، اتفاقات خوبی رخ داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: از سال گذشته با ابلاغ مقام معظم رهبری، برای آنکه بتوانیم تنگناهای معیشتی و فشارهای اقتصادی ویروس منحوس کرونا را کاهش دهیم، قرارگاه در حوزه خدمات اجتماعی جلسات بسیار منظمی را برگزار کرد و تمامی اعضا پای کار بوده و کمک های خوبی را در این حوزه در موضوعات کمک های مؤمنانه و تهیه جهیزیه داشته ایم.

قرارگاه های جهادی تسهیل گر گروه های جهادی خواهند بود

وی با تأکید بر اینکه به دلیل تجربه کار موفق قرارگاهی در زمینه خدمات اجتماعی، مسائل آبادانی و محرومیت زدایی را نیز به این سمت برده ایم، تصریح کرد: از دیگر الزامات قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام این است که از ظرفیت گروه های جهادی در حوزه خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استفاده کنیم تا در کنار خدمت رسانی بتوانیم هم افزایی لازم را داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما هر ساله میزبان گروه های جهادی هستیم که به استان کرمان می آیند؛ بنابراین قرارگاه جهادی می تواند مرکز پشتیبانی و تسهیل گر گروه های جهادی باشد، گفت: ساماندهی و حمایت از فعالیت های جهادی از دیگر الزامات راه اندازی قرارگاه های جهادی است؛ چرا که هم اکنون گروه های جهادی را داریم که زیر مجموعه بخش های مختلف فعالیت می کنند؛ اما در این عرصه نیاز به ساماندهی دارند که با پیشنهاد ایجاد قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام، این مهم را در دستور کار قرار داده ایم.

تشریح اولویت های استان برای رفع محرومیت

جلالی تأکید کرد: اولویت های استان برای ما در زمینه تأمین آب شرب، آب کشاورزی، ایجاد اشتغال، مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، خدمات اجتماعی و حضور در بحران های طبیعی همانند سیل، زلزله و ... است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان در خصوص دیگر الزامات راه اندازی قرارگاه جهادی اظهار کرد: ما نیاز به بستری داشتیم تا بتوانیم شبکه سازی برای سمن ها، خیرین، معتمدین در محله ها داشته باشیم و در این راستا پایگاه های بسیج، هئیت های مذهبی و غیره ظرفیت های بسیار خوبی هستند که می توانند ذیل قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام به راحتی فعالیت کنند؛ بنابراین ما باید بستری را فراهم کنیم تا همه در کار خدمت رسانی بتوانند ورود پیدا کنند.

ایجاد قرارگاه جهادی شهرستان با پیشرفت کار قرارگاه های جهادی منطقه ای

وی بیان کرد: قرارگاه جهادی جنوب استان با محوریت شهرستان جیرفت برای شهرستان های عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و جیرفت و قرارگاه جهادی شرق با محوریت شهرستان بم برای شهرستان های ریگان، بم، فهرج و نرماشیر و قرارگاه مرکز استان نیز شامل شهرستان های شمالی استان است که ذیل قرارگاه مرکزی در مرکز استان فعالیت خواهند کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: به فضل الهی بنا داریم که با ادامه کار و بازخوردهایی که خواهیم گرفت ذیل این دو قرارگاه منطقه ای جنوب و شرق استان بتوانیم، قرارگاه شهرستانی را ایجاد کنیم که هر شهرستان یک قرارگاه جهادی داشته باشد تا این قرارگاه محور تمامی فعالیت های جهادی، پیشرفت، آبادانی، محرومیت زدایی و خدمت به مردم باشد.

توزیع ناعادلانه زیر ساخت ها در مناطق شرق و جنوب استان

جلالی با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، چهارمین استان محروم ایران است، ابراز کرد: توزیع امکانات در بخش زیرساخت‌ها در برخی از شهرستان های شرق و جنوب به شکل ناعادلانه ای بوده که با راه اندازی قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی علیه السلام در جنوب و شرق استان و با کمک ظرفیت های مردمی و با ساماندهی گروه های جهادی و با همکاری دستگاه های دیگر می توانیم به مردم خدمت رسانی کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی قرارگاه جهادی استفاده از ظرفیت های مردمی است؛ چرا که زمانی که از این ظرفیت استفاده کنیم، در انجام پروژه ها و نگهداری آنها موفق خواهیم بود به دلیل آنکه کاری که مردم در آن کمک کرده اند، نسبت به آن دلسوز خواهند بود و چناچه در بدنه دستگاه های اجرایی نگاه جهادی و میدانی حاکم شود، اتفاقات خوبی در حوزه خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
, رفع محرومیت و فقر در کرمان با راه اندازی قرارگاه های جهادی در شرق و جنوب استان, رفع محرومیت و فقر در کرمان با راه اندازی قرارگاه های جهادی در شرق و جنوب استان,
,
,
,
,
,
, انجام کار قرارگاهی از موازی کاری جلوگیری می کند, انجام کار قرارگاهی از موازی کاری جلوگیری می کند,
,
,
,
,
,
, قرارگاه های جهادی تسهیل گر گروه های جهادی خواهند بود, قرارگاه های جهادی تسهیل گر گروه های جهادی خواهند بود,
,
,
,
,
,
, تشریح اولویت های استان برای رفع محرومیت , تشریح اولویت های استان برای رفع محرومیت ,
,
,
,
,
,
, ایجاد قرارگاه جهادی شهرستان با پیشرفت کار قرارگاه های جهادی منطقه ای , ایجاد قرارگاه جهادی شهرستان با پیشرفت کار قرارگاه های جهادی منطقه ای ,
,
,
,
,
,
, توزیع ناعادلانه زیر ساخت ها در مناطق شرق و جنوب استان , توزیع ناعادلانه زیر ساخت ها در مناطق شرق و جنوب استان ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه