اخبار داغ

همت سپاه برای آموزش کشاورزان کهگیلویه‌وبویراحمدی

همت سپاه برای آموزش کشاورزان کهگیلویه‌وبویراحمدی
همزمان با آغاز کشت پاییزه در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد کارگاه آموزش کشاورزی در ۸۷۲ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس رئیس بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح  کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه کارگاه آموزشی در دهستان دشت روم بویراحمد گفت: این تعداد شامل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار است که با شرکت ۱۹۰ مربی به صورت چهره به چهره آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرهنگ ستار غلامی افزود: این آموزش‌ها با هدف تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و با اجرا در ۴ هزار نقطه ارائه می‌شود.

,

سرهنگ غلامی اضافه کرد: افزایش محصولات استراتژیک گندم، جو، برنج، ذرت در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجرا است.

,

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی سپاه فتح استان افزود: ارائه تسهیلات ۴ درصدی برای خرید ادوات مکانیزه کشاورزی، پرداخت ۲۵ درصد بیمه محصولات کشاورزی، تامین بذور و ارقام اصلاح شده از جمله حمایت‌های ارائه شده به کشاورزان استان است.

,

واعظی کارشناس و مدرس این کارگاه نیز گفت: رعایت اصول زراعتی بهینه، تاریخ کاشت و تراکم مناسب بذر، عمق مناسب کاشت، تغذیه مناسب، اصول صحیح شخم از محتوای آموزشی این کارگاه‌ها است.

,

جعفری رئیس مرکز ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در دهستان دشت روم شهرستان بویراحمد سه هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد که هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۷۰۰ هکتار آن در قالب جهش تولید زیر کشت می‌رود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه