اخبار داغ

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر:

وحدت اسلامی به معنای دست‌کشیدن از عقاید شیعه نیست/ لزوم ایجاد وحدت سیاسی به‌عنوان مهمترین نوع وحدت

وحدت اسلامی به معنای دست‌کشیدن از عقاید شیعه نیست/ لزوم ایجاد وحدت سیاسی به‌عنوان مهمترین نوع وحدت
ربانی منش وحدت سیاسی را مهمترین نوع وحدت اسلامی خواند و گفت: تجلی وحدت در رفتار امت اسلامی نمایان می‌شود و همه علما و زمام داران جوامع اسلامی باید در جهت تقریب مذاهب تلاش کنند و آموزش های لازم را به عوام جامعه بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است و آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم(ص) نیز بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

سیره پیامبر اسلام(ص) در ایجاد امت واحد، می تواند مبین و مفسر اصول و معیارهایی برای وضعیت کنونی جهان اسلام باشد. بدین ترتیب، مساله وحدت اسلامی نه تنها در مجموعه مباحث سیره نبوی یا سیره سیاسی، بلکه به عنوان موضوعی که اکنون مورد ابتلای جوامع اسلامی است، مورد توجه قرار می گیرد.

,

فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام(بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول(بنابر روایات شیعه) با عنایت به نظر امام خمینی(ره) ‌به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ربانی منش، معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به لزوم ایجاد وحدت در بین مسلمانان گفت: زمانی که حرف از وحدت اسلامی به میان می‌آید، نه تنها منظور از تعطیلی عقاید و دست کشیدن از معارف و ترویج شیعه نیست، بلکه مراد آن تحکیم روابط میان جوامع اسلامی است.

,

ربانی منش با اشاره به روایات منقول از اهل بیت (ع) مبنی بر حفظ روابط مسلمین ادامه داد: دستور اهل بیت(ع) هموار تحکیم روابط و حفظ وحدت میان مسلمانان بوده است، چرا که در روایات نقل شده از آن ها می‌بینیم که بر مواردی نظیر کمک رسانی، شرکت در تشیع جنازه و عیادت از مسلمانانی که هم مذهب ما نیستند و بسیاری موارد دیگر تاکید بسیار زیادی شده است.

,

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر وحدت مسلمانان را به وحدت در اهداف اسلامی تعبیر کرد و گفت: اهداف و عقاید تعریف شده در اسلام مثل توحید و اعتلای کلمه لا اله الا الله از جمله معارفی است که همه فرق اسلامی در راستای آن حرکت می‌کنند هرچند که شاید مسیر آن ها مطابق یکدیگر نباشد.

,

وی در خصوص لزوم ایجاد وحدت اسلامی عنوان کرد: هدف دشمنان در کلیه ادوار تاریخ اسلام انحراف و تفرقه در مسیر ایجاد وحدت مذاهب اسلامی بوده است و با ایجاد موانع در این مسیر سعی در شکستن این مسیر داشته اند.

,

ربانی منش در مورد ایجاد وحدت سیاسی و اهمیت این موضوع مطرح کرد: وحدت سیاسی میان مسلمانان خنثی کننده بسیاری از خدعه های دشمنان بوده اما نکته بسیار مهم در این مسیر، عدم سیاست زدگی در رفتار و موضع گیری های جوامع اسلامی است و نباید به عنوان یک تاکتیک موقت برای دستیابی به منافع گذرا باشد.

,

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر وحدت سیاسی را مهمترین نوع وحدت اسلامی خواند و اضافه کرد: تجلی وحدت در رفتار امت اسلامی نماین می‌شود و همه علما و زمام داران جوامع اسلامی باید در جهت تقریب مذاهب تلاش کنند و آموزش های لازم را به عوام جامعه بدهند.

,

وی برائت را یکی از کلیدی ترین مسائل اعتقادی تشیع خواند و گفت: همانطور که در آیه های قرآن بر وحدت میان مسلمانان تاکید بسیار زیادی صورت گرفته است، در خصوص برائت نیز تاکیدات فراوانی انجام شده، اما آن چیزی که امروزه کمی دچار شبهه و اختلاف شده نحوه ابراز تبری است.

,

ربانی منش در ادامه این موضوع اظهار کرد: در بررسی روایات و احادیث اهل بیت، هیچکدام دستوری مبنی بر سبّ و دشنام به مخالفان دستورات خدا و ظالمان در حق پیامبر خدا نیامده، بلکه آن ها را مستحق لعن دانسته که ادبیات مطرح کردن آن را نیز مشخص کرده اند.

,

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر توهین به اعتقادات و بزرگان اهل سنت را موجب تضعیف اسلام دانست و گفت: با توجه به موارد گفته شده، ضمن احیا و پرداختن دوچندان به عقاید شیعه و تبلیغ تشیع، به صورت برون مذهبی نیز در راستای تبلیغ و نمایانی وحدت اسلامی تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه