اخبار داغ

روابط عمومی راه آهن اراک:

۲سال از حذف قطارهای ۴تخته اراک-مشهد می‌گذرد/ استقبال کم، قطارهای لوکس را از اراک فراری داد

۲سال از حذف قطارهای ۴تخته اراک-مشهد می‌گذرد/ استقبال کم، قطارهای لوکس را از اراک فراری داد
خسروانی گفت: حذف قطارهای ۴تخته اراک-مشهد، تقریبا ۲ سالی است که اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست ولی با توجه به اینکه بیماری کرونا بسیاری از شهروندان را خانه نشین کرده بود، این کمبود زیاد احساس نمی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ چندی است که با فروکش کردن کرونا، با افزایش سفرها مواجهیم و در این میان حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از گزینه های مطمئن، نسبتا ارزان و راحت مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد. البته استفاده از این نوع حمل و نقل بیشتر در سفرهای طولانی مدت انجام می گیرد و در سفرهایی با مسافت کم یا متوسط استفاده از خودروهای شخصی و یا اتوبوس گستردگی بیشتری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مشهد مقدس همواره یکی از مقاصد اصلی سفرها بوده و خواهد بود و مردم استان مرکزی عموما ترجیح می دهند به دلیل بُعد مسافت از قطار برای رسیدن به این شهر زیارتی استفاده کنند. اما این روزها وقتی به سایت های خرید بلیط سری بزنید متوجه می شوید که به جز قطار ۶تخته، هیچ قطار دیگری برای سفر به مشهد از اراک وجود ندارد. این در حالی است که قبلا قطارهای ۴تخته که از کیفیت بالاتری برخوردار است جزو گزینه های سفر بود و حتی در شهریور ماه سال گذشته خط اراک-مشهد قطار لوکس فدک نیز راه اندازی شد.

برای پیگیری موضوع چندین بار با دفتر مدیرکل راه آهن اراک تماس گرفتیم که هر بار به طریقی نتوانستیم با جناب مدیرکل مصاحبه کنیم. لذا در گفتگو با روابط عمومی راه آهن موضوع را پیگیر شدیم.

عباس خسروانی مسئول روابط عمومی راه آهن اراک و عضو شورای شهر در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص وضعیت غیرقابل قبول قطارهای اراک-مشهد، گفت: حذف قطارهای ۴تخته از گزینه های سفر تقریبا ۲ سالی است که اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست ولی با توجه به اینکه بیماری کرونا بسیاری از شهروندان را خانه نشین کرده بود، این کمبود زیاد احساس نمی شد.

وی افزود: اخیرا و با فروکش کردن این بیماری استقبال از سفرها بیشتر شد و قطار که همواره یکی از گزینه های محبوب سفر بود در کانون توجهات قرار گرفت و با افزایش استقبال مردمی، جای خالی قطارهای ۴تخته بیش از پیش احساس شد.

خسروانی با بیان اینکه این موضوع را از طریق شورای شهر در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در راه آهن کشوری تقسیم بندی جغرافیایی مد نظر قرار می گیرد، لذا منطقه ای که ما در آن قرار داریم شامل ۵ استان می شود لذا زمانی که قطاری از مبدا کرمانشاه یا ملایر حرکت می کند در برنامه راه آهن کشوری به این معنی است که این قطار از اراک حرکت می کند.

مسئول روابط عمومی راه آهن اراک با اشاره به عدم استقبال مردم شهر اراک و استان مرکزی از قطار لوکس فدک، گفت: عدم استقبال باعث شد تا این قطار که برای شرکتی خصوصی است با اعلام ضرر و زیان، خط خود را جمع کند. همچنین چندی پیش قطار ترنست اراک-تهران به راه آهن اراک اضافه شد که آن هم با ظرفیتی کمتر از ۱۰درصد فعالیت داشت و پس از گذشت حدود یک هفته خط خود را جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است، گفت: شکایات مردمی از نبود قطارهای ۴تخته اراک-مشهد (در حالی که این قطار از مبدا ملایر و کرمانشاه وجود دارد)، به شورای شهر اراک هم رسیده است و در حال بررسی موضوع هستیم تا در آینده اطلاعات کامل آن را منتشر کنیم.

پیگیری دیارآفتاب:

سهم مردم کلانشهر اراک از حمل و نقل ریلی، تقریبا هیچ/ آقای مدیرعامل جلسه اند، اراک نیستند، وقت ندارند

انتهای پیام/

,

مشهد مقدس همواره یکی از مقاصد اصلی سفرها بوده و خواهد بود و مردم استان مرکزی عموما ترجیح می دهند به دلیل بُعد مسافت از قطار برای رسیدن به این شهر زیارتی استفاده کنند. اما این روزها وقتی به سایت های خرید بلیط سری بزنید متوجه می شوید که به جز قطار ۶تخته، هیچ قطار دیگری برای سفر به مشهد از اراک وجود ندارد. این در حالی است که قبلا قطارهای ۴تخته که از کیفیت بالاتری برخوردار است جزو گزینه های سفر بود و حتی در شهریور ماه سال گذشته خط اراک-مشهد قطار لوکس فدک نیز راه اندازی شد.

,

برای پیگیری موضوع چندین بار با دفتر مدیرکل راه آهن اراک تماس گرفتیم که هر بار به طریقی نتوانستیم با جناب مدیرکل مصاحبه کنیم. لذا در گفتگو با روابط عمومی راه آهن موضوع را پیگیر شدیم.

,

عباس خسروانی مسئول روابط عمومی راه آهن اراک و عضو شورای شهر در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص وضعیت غیرقابل قبول قطارهای اراک-مشهد، گفت: حذف قطارهای ۴تخته از گزینه های سفر تقریبا ۲ سالی است که اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست ولی با توجه به اینکه بیماری کرونا بسیاری از شهروندان را خانه نشین کرده بود، این کمبود زیاد احساس نمی شد.

,

وی افزود: اخیرا و با فروکش کردن این بیماری استقبال از سفرها بیشتر شد و قطار که همواره یکی از گزینه های محبوب سفر بود در کانون توجهات قرار گرفت و با افزایش استقبال مردمی، جای خالی قطارهای ۴تخته بیش از پیش احساس شد.

,

خسروانی با بیان اینکه این موضوع را از طریق شورای شهر در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در راه آهن کشوری تقسیم بندی جغرافیایی مد نظر قرار می گیرد، لذا منطقه ای که ما در آن قرار داریم شامل ۵ استان می شود لذا زمانی که قطاری از مبدا کرمانشاه یا ملایر حرکت می کند در برنامه راه آهن کشوری به این معنی است که این قطار از اراک حرکت می کند.

,

مسئول روابط عمومی راه آهن اراک با اشاره به عدم استقبال مردم شهر اراک و استان مرکزی از قطار لوکس فدک، گفت: عدم استقبال باعث شد تا این قطار که برای شرکتی خصوصی است با اعلام ضرر و زیان، خط خود را جمع کند. همچنین چندی پیش قطار ترنست اراک-تهران به راه آهن اراک اضافه شد که آن هم با ظرفیتی کمتر از ۱۰درصد فعالیت داشت و پس از گذشت حدود یک هفته خط خود را جمع آوری کرد.

,

وی با بیان اینکه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است، گفت: شکایات مردمی از نبود قطارهای ۴تخته اراک-مشهد (در حالی که این قطار از مبدا ملایر و کرمانشاه وجود دارد)، به شورای شهر اراک هم رسیده است و در حال بررسی موضوع هستیم تا در آینده اطلاعات کامل آن را منتشر کنیم.

,

پیگیری دیارآفتاب:

, پیگیری دیارآفتاب:, پیگیری دیارآفتاب:,

سهم مردم کلانشهر اراک از حمل و نقل ریلی، تقریبا هیچ/ آقای مدیرعامل جلسه اند، اراک نیستند، وقت ندارند

, سهم مردم کلانشهر اراک از حمل و نقل ریلی، تقریبا هیچ/ آقای مدیرعامل جلسه اند، اراک نیستند، وقت ندارند,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه