اخبار داغ

مسئول انجمن شعر اتاق آبی مطرح کرد؛

کتاب اشعار آیینی ۷۳ شاعر البرزی در خصوص دفاع مقدس منتشر می‌شود

کتاب اشعار آیینی ۷۳ شاعر البرزی در خصوص دفاع مقدس منتشر می‌شود
مهدی شورگشتی گفت: ۱۰۵ اثر (از ۷۳ شاعر) به دبیرخانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شده است که تمام شاعران مذکور از ایران کوچک بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شورگشتی مسئول انجمن شعر اتاق آبی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این انجمن به مناسبت هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه سال جاری عصر شعری با نام "خاک ریز واژه ها" را در سالن گفتگو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با شعرخوانی شاعران مطرح کشوری و استانی برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در همین راستا مدیرکل محترم ارشاد البرز در همان جلسه پیشنهاد جمع آوری آثار شاعران ایران کوچک با موضوع دفاع مقدس را مطرح و مقرر گردید انجمن اتاق آبی مسئولیت جمع آوری و گرداوری کتاب مذکور را بر عهده بگیرد و این مجموعه شعر با حمایت اداره کل ارشاد استان چاپ شود.
,
 
,
شورگشتی بیان کرد: بنابراین پس از این رویداد فراخوانی در جهت ارسال آثار شاعران استان البرز از ۳۱ شهریورماه (هم‌زمان با آغاز هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس) انتشار و مهلت پایان ارسال هم ۲۳ مهرماه تعیین شد.
,
 
,
مسئول انجمن شعر اتاق آبی گفت: هدف از گردآوری این مجموعه شعر؛ گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که رشادت های آن عزیزان با زبان شعر (هنر ملی این مرز و بوم) به تصویر کشیده شود و از طرفی  موجب کشف استعدادها و افزایش انگیزه در شاعران نوقلم و موجبات شناساندن اساتید و مفاخر ادبی این عرصه (شعر آیینی) به هم استانی های عزیز را فراهم آورد.
,
 
,
وی با بیان اینکه حیطه برگزاری فراخوان فقط در سطح استان البرز بوده است، ادامه داد: ۱۰۵ اثر (از ۷۳ شاعر) به دبیر خانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شده است که تمام شاعران مذکور از ایران کوچک بوده اند.
,
 
,
شورگشتی تاکید کرد: کتاب مذکور پس از بررسی و کارشناسی داوران و انتخاب آثار برگزیده جهت چاپ به انتشارات مورد نظر ارسال می شود و فکر می کنم طی یک ماه آینده پس از طی مراحل کارشناسی و فرآیند اخذ مجوزهای مربوطه چاپ خواهد شد.
,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: استقبال از فراخوان مذکور همانگونه که در آمار ارسالی آثار به دبیرخانه مشخص است بسیار خوب و گسترده بوده و از طرفی شاعران مطرح شعر آیینی استان البرز در این فراخوان که مزین به نام و یاد شهدای دفاع مقدس بوده، شرکت کرده‌اند که این امر موجب شده که این مجموعه شعر از لحاظ کمی و کیفی، بسیار مطلوب ارزیابی گردد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه