اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار:

وقف چشمه همیشه جاری که زنده ماندن نام واقف را به همراه دارد

وقف چشمه همیشه جاری که زنده ماندن نام واقف را به همراه دارد
محسن آبادی گفت: هر کس اموال یا قسمتی از دارایی خود را وقف کرده، نام و مالش با وجود گذشت قرن ها زنده می‌ماند، مرحوم خواجه علاءالدین در رشتخوار با وقف زمین و آب در حدود ۵۰۰ سال قبل نام خود را پس از قرن ها همچنان زنده نگه داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا محسن آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار با گرامیداشت هفته وقف در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: وقف یعنی احسان ماندگار یعنی صدقه جاریه، احسان ماندگار وقف یعنی قسمتی از اموال خود را بعد از مرگ مدیریت کنیم و همه را برای ورثه به جای نگذاریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در ادامه در تفاوت وقف باسایر صدقات و انفاق ها بیان داشت: مهمترین تفاوت وقف ماندگاری و جاری بودن آن در طول زمان است، وقف یعنی عمومی کردن اموال شخصی وقف یعنی اجازه بدهیم دیگران و سایر مردم از اموال ما بهره ببرند حتی بعد از رفتن ما از این دنیا، یعنی هرچه را برای خود نگه دارید فانی می شود و هرچه را در راه خداوند صرف کنید به خداوند بدهید باقی می ماند که وقف بهترین مصداق آن است.

 وقف زنده ماندن نام واقف را به دنبال دارد/ماندگاری وقف 500 ساله در رشتخوار

,
,
,  وقف زنده ماندن نام واقف را به دنبال دارد/ماندگاری وقف 500 ساله در رشتخوار,

محسن آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه وقف زنده و پایدار است، اذعان داشت: مشاهده می‌کنیم در رشتخوار هر کس اموال خود را یا قسمتی از دارایی خود را وقف کرده نام و مالش پس از گذشت قرن ها هنوز زنده است، مرحوم خواجه علاءالدین که ۵۰۰ سال قبل وقف کرده و یا مثل محمد حسین میرسعیدی که ۱۵ سال قبل اموال خود را  وقف کرده است و با این کار تا زمانی که این مال وقفی این آب و زمین باقی باشد نام واقف زنده خواهد بود.

,

رئیس اداره اوقاف رشتخوار در رابطه با آثار وقف اظهار داشت: وقف آثار و برکات فراوانی دارد، مثلاً در اقتصاد با عمومی کردن ثروت در علم و آموزش با احداث مدارس و نظامی ها در دین و مذهب در بهداشت و درمان در جای جای جامعه می توانیم رد پای وقف و آثار و برکات آن را ببینیم هم اکنون یک چهارم بیمارستانهای کشور موقوفه است حمام ها و آب انبارها راه ها پل ها مساجد حسینیه ها مدارس و... جزو موقوفات می‌باشند.

,

و‌ی در ادامه تصریح کرد: وقف آمده که گره گشای مردم باشد بنابراین می‌بینیم در هر زمان نیات واقفین خیراندیش به تناسب نیاز مردم زمانه متفاوت است.

,

محسن آبادی در رابطه با شفافیت کار اوقاف و وظایف این سازمان یادآور شد: اوقاف و امور خیریه وظایف خود را تحت سامانه‌ای بهنام سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه به انجام میرساند، لذا تمام فعالیت اوقاف شفاف بوده و توسط دستگاه های نظارتی قابل رصد می باشد.

ثبت 13 وقف جدید از ابتدای امسال در رشتخوار 

,
,
, ثبت 13 وقف جدید از ابتدای امسال در رشتخوار ,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار در رابطه با فعالیت های یک سال اخیر این نهاد در رشتخوار گفت: تاکنون ۱۳ وقف جدید از ابتدای امسال در رشتخوار داشته‌ایم از جمله یک و نیم هکتار باغ پسته پنج ساله در روستای کاظم آباد، چند دربند مغازه در جنگل، آب و اراضی در قلندرآباد، چند مورد خانه عالم یا مسجد و حتی دو درخت پسته برای امامزاده فاضل و غیره

,

وی در ادامه این مطلب یادآور شد: تهیه ۶۵۰ سبد‌ معیشتی با همکاری بقاع متبرکه و مشارکت کمیته امداد و بهزیستی برای افراد آسیب دیده از کرونا هر سبد با ارزش ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان، توزیع ۲۲۰ بسته کیف مهر تحصیلی شامل کیف و محتویات کامل قلم و دفتر و و غیره با مشارکت آموزش و پرورش و سایر نهادها، تهیه ۵ کپسول اکسیژن ۳ مورد توسط بقعه کاریزک، ۲ مورد توسط بقعه قوام الدین و دو دستگاه اکسیژن ساز از محل موقوفات که با همکاری هلال احمر در اختیار بیماران کرونایی به طور موقت قرار می گیرد و همچنین لایروبی قنات کلپوک و لوله گذاری دو کیلومتر با همکاری جهاد کشاورزی و بنیاد علوی و تعمیر و مرمت حسینیه محمدحسین خان قرایی، کمک جهت تهیه دارو به نیازمندان اضمحلال موقوفه منتصری ۱۲ میلیون تومان و مراسمات متعدد از جمله عزاداری ها و کمک به برخی هیئت ها در برخی روستاها از جمله اقدامات اداره اوقاف در رشتخوار بوده است.

بقعه متبرکه کاریزک ر شتخوار نیازمند کمک خیرین است

,
,
, بقعه متبرکه کاریزک ر شتخوار نیازمند کمک خیرین است,

مدیر اوقاف و امور خیریه رشتخوار  در ادامه با درخواست از خیرین اذعان داشت: با توجه به اینکه بقعه متبرکه کاریزک در مرحله خرید آهن و مصالح برای ساخت شبستان به مساحت ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر مربع می باشد مردم عزیز و خیرین کمک‌های خود را به شماره کارت اعلامی واریز و یا از طریق اوقاف و هیئت امنا محترم به بقعه کمک نمایند، پیشنهاد می دهیم اهالی محترم صدقات موقت و خیرات برای اموات خود را تبدیل به صدقات جاریه نمایند و با هدیه یک شاخه آهن یا یک ماشین آجر از طرف مرحومین خود در ساخت این بقعه خیر شریک شوند.

,

وی در پایان افزود: با توجه به بیماری کرونا صاحبین عزا می توانند هزینه‌های پذیرایی را با کمک به تکمیل شبستان مزار کاریزک تبدیل به صدقه جاریه نمایند که ثواب و پاداش آن به طور مستمر تا زمانی که این بقعه خیر برپا باشد به صاحبین خیر آن بنا خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه