اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد؛

برخورد قانونی با متخلفان زیستگاه‌های مازندران/ ۳۸ راس کل و بز وحشی بر اثر بیماری طاعون تلف شدند

برخورد قانونی با متخلفان زیستگاه‌های مازندران/ ۳۸ راس کل و بز وحشی بر اثر بیماری طاعون تلف شدند
حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی گفت: زیستگاه های مازندران برای دومین سال متوالی برای متخلفان در حوزه محیط زیست ناامن است و با شکارچیان متخلف به شدت برخورد قانونی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه برای دومین سال متوالی شکار در طبیعت استان ممنوع شد گفت: قانون ممنوعیت شکار از پارسال بمدت ۵سال در مناطق آزاد و جنگل‌های مازندران ممنوع اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: شکار حیوانات وحشی و پرندگان زمستان گذران امسال به دلیل شیوع طاعون نشخوارکنندگان و احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سم بوتولیسم در طبیعت مازندران ممنوع شد.

وی گفت: زیستگاه های مازندران برای دومین سال متوالی برای متخلفان در حوزه محیط زیست ناامن است و با شکارچیان متخلف به شدت برخورد قانونی می شود.

این مسئول از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده از شکار و یا خرید و فروش آنان جداً پرهیز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,

ابراهیمی‌کارنامی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای نخستین بار با مشاهده هفت لاشه از گونه کل و بز وحشی منطقه جنگلی «دلیر» شهرستان چالوس مشاهده شد.

وی با اشاره به مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حوزه جنوب غرب و غرب مازندران افزود: تلفات بیماری طاعون نشخوارکنندگان دراستان به ۳۸ راس کل و بز وحشی افزایش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط بانان در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه، ضمن پایش زیستگاه‌های حیات وحش غرب مازندران، در حال شناسایی مناطق آلوده، سوزاندن لاشه‌ها و امحای بهداشتی آن‌ها و همچنین ضد عفونی کردن آبشخور‌ها هستند.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های پایش منطقه و بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی، نمونه برداری و آزمایشات تشخیصی توسط دامپزشکی برای کنترل بیماری در استان همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی‌کارنامی تاکید کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک که بیماری ویروسی است، خاصیت واگیری بالایی دارد و اگر شیوع آن کنترل نشود، احتمال آلوده شدن جمعیت دام‌های اهالی منطقه نیز به این بیماری دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه