اخبار داغ

در گفت‌وگو با روانشناس و مدرس دانشگاه بررسی شد؛

چگونه سلامت روانی خود را بهبود ببخشیم

چگونه سلامت روانی خود را بهبود ببخشیم
روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: یکی از عواملی که می تواند سطح سلامت روان را بالا نگه دارد این هست که ما سعی کنیم تجارب و احساسات مثبت را همیشه در ذهنمان داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نازیلا قادری در گفتگو با تبریز بیدار ، در خصوص ارتقای سلامت روان اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند سطح سلامت روان را بالا نگه دارد تلاش برای نگه داشتن تجارب و احساسات مثبت در ذهن است، باید حس های خوشایندی که قبلا تجربه کرده ایم یا بعضا وقتی تفکر می کنیم آن حس هایی که برایمان خوشایند هست، را مدام در ذهن خود داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

درگیر کردن مستمر ذهن به کارهای خوب

, درگیر کردن مستمر ذهن به کارهای خوب,

وی در ادامه در خصوص عوامل دیگر موثر بر افزایش سطح سلامت روان گفت: سعی کنیم ذهن خود را درگیر کارهایی کنیم که برایمان خوشایند است، یعنی چطور ؟ خیلی از وقت ها کار هایی انجام می دهیم که باعث می شوند فقط آن ها را انجام بدهیم یعنی بدون فکر کردن؛ پس کارهایی انجام دهید که شما وادار می کند ذهنتان کار کند. درگیری مستمر ذهن به کارهای خوب سلامت روان ما را بالا می برد.

,

 متعادل کردن روابط با کسانی که با آنها اذیت می شویم

,  متعادل کردن روابط با کسانی که با آنها اذیت می شویم,

این روانشناس خانواده افزود: روابط سالم با افرادی که خیلی دوستشان دارید و کنارشان شاد هستید، حس خوشایندی به ما دست می دهد؛ و حتی با افرادی که در کنار آنها راحت نیستید، روابط خود را متعادل تر کنید تا در کنار آن ها هم اذیت نشوید، پس وقت گذراندن در کنار افرادی که به شما حس خوبی می دهند لازمه سلامت روان عالی هست.

,

برای مسیر زندگی باید نهایت تعریف کنیم

, برای مسیر زندگی باید نهایت تعریف کنیم,

قادری با تاکید بر داشتن هدف در مسیر زندگی گفت: مسیری که انتخاب می کنیم باید نهایت و انتها باید داشته باشد، آن انتها را ما باید مشخص کنیم که من به کدام سمت می روم، هدف تعیین کنیم و زمانبندی انجام بدهیم که من یک هفته بعد، یک ماه بعد، یکسال بعد به این نتیجه خواهم رسید.

,

وی اذعان کرد: داشتن هدف به ما خیلی کمک می کند که سطح سلامت روانمان بالا باشد و بیهوده زندگی نکنیم.

,

این روانشناس و مدرس دانشگاه در پایان گفت: چرا اصلا سلامت روان برایمان لازم می باشد؟ هر چقدر ما سلامت روان داشته باشیم باعث می شود شادتر، عالی تر و حال دلمان بهتر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه