اخبار داغ

نویسنده اثر مطرح کرد؛

«کفشی که خانه خانم مرغه شده»، با هدف آموزش نگارش شد/ استقبال خانواده‌ها از قصه‌های تصویری ادبیات برای کودکان

«کفشی که خانه خانم مرغه شده»، با هدف آموزش نگارش شد/ استقبال خانواده‌ها از قصه‌های تصویری ادبیات برای کودکان
سمیه سیدیان به اهمیت تصویر در کتاب‌های کودک پرداخت و گفت: کتاب کودک باید به گونه‌ای نگارش و طراحی شود که بچه‌ها حتی اگر قادر به خواندن هم نباشند از توالی تصاویر بتوانند به قصه موردنظر برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه سیدیان نویسنده کتاب ««کفشی که خانه خانم مرغه شد» در گفت‌وگو با "تیتریک" به بیان ویژگی های این اثر پرداخت و گفت: این کتاب مصور با هدف آموزشی نگارش شده و تلاش شده تا مهارت های زندگی از زبان حیوانات را بصورت غیرمستقیم بیان کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: طی دهه های اخیر استفاده از قصه‌های تصویری ادبیات کودک جای خودش را در میان خانواده باز کرده است دلیل این استقبال اهمیت مقوله آموزش های همگانی است.
,
 
,
این نویسنده البرزی افزود: در این کتاب هم علاوه بر متن به وجوه تصویری و نسبت آن با متن و محتوا توجه ویژه ای شده است. شنیدن قصه و دیدن همزمان تصاویر داخل کتاب ذهن کودکان را فعال تر، خلاقیت هایشان را بیشتر و جهان آن ها را وسیع تر و در نهایت امر داستان را اثرگذارتر می کند.
,
 
,
سیدیان تصریح کرد: این اثر داستان جذابی است که تلاش دارد به کودکان بیاموزد با بهره جستن از خلاقیت های ذاتی و رهایی نگاه کودکانه از اشیاء و وسایل به ظاهر بلامصرف استفاده های دیگری کنند، به گونه ای که بچه ها با خوانش این داستان متوجه این امر مهم می شوند که خیلی از وسایل دور ریز می توانند کاربردهای دیگری در زندگی داشته باشند.
,
 
,
وی گفت: در کل بچه ها با این اثر ارتباط خوبی برقرار کرده اند چرا که زبان ساده، نگاه کودکانه نسبت به فضای داستان در کنار شخصیت هایی که در قالب حیوانات به خوبی ترسیم شده اند، به مخاطبان کمک می کند تا قابلیت های درک بیشتری از فضا پیدا کنند به همین منظور در این داستان برای بیشتر کاراکترها از حیوانات خانگی استفاده شده که به فضای تخیلی و ذهنی کودکان آشناتر و نزدیکتر هست.
,
 
,
این نویسنده با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت قصه گویی از زبان حیوانات ریشه تاریخی در ادبیات دارد، ادامه داد: در داستان های قدیمی و فولکلور نظیر کلیله دمنه و مرزبان نامه، شخصیت ها حیوانات هستند ولی امروز به دلیل پیشرفت تکنولوژی تصویرسازی ها و تکنیک های نوین نویسندگی فضای متفاوتی پیش روی مخاطبان گشوده است. در این کتاب مصور تلاش کرده ایم با رنگ بندی مناسب و تصویرگری جذاب از این ظرفیت به نحو شایسته بهره ببریم.
,
 
,
سیدیان در خاته خاطرنشان کرد: این کتاب ویژه گروه سنی ب و سال های اول دبستان است. سادگی روایت داستان و شبیه سازی رفتار حیوانات با الگوهای رفتاری انسان ها و ارتباط دقیق و درست متن و تصاویر از جمله عوامل موثر در استقبال از این اثر می توان برشمرد تا جایی که بچه ها با دیدن تصاویر حتی اگر قادر به خوانش کتاب نباشند از توالی تصاویر به قصه مورد نظر خود می رسند.
,
 
,
کتاب "کفشی که لانه خانم مرغه شد" به نویسندگی سمیه سیدیان و تصویرگری علیرضا زکاله از تولیدات حوزه هنری البرز است که در سال ۱۴۰۰ با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه