اخبار داغ

امسال تعداد تیم ها دوبرابر شد

نصیرزاده: تیم ها می‌توانند تا ۵ کشتی‌گیر را تغییر دهند/ میزبان کشتی ارتش های جهان خواهیم بود

نصیرزاده: تیم ها می‌توانند تا ۵ کشتی‌گیر را تغییر دهند/ میزبان کشتی ارتش های جهان خواهیم بود
رییس سازمان لیگ کشتی گفت: تیم ها در مهلت یک هفته ای می‌توانند تا ۵ کشتی‌گیر را تغییر دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی درباره مسابقات لیگ اظهار داشت: تقریبا ۲ سال است کشور درگیر ویروس کرونا است. ما باید شرایطی را فراهم می‌کردیم که سلامتی ورزشکاران ما حفظ شود. سال گذشته که مسابقات لیگ کشتی را آغاز کردیم یک شرایط خاصی در کشور حاکم بود و بسیاری از کارشناسان از برگزاری لیگ منتقد بودند. ما پارسال مسابقات را به صورت متمرکز و در شرایط قرنطینه و فقط در تهران برپا کردیم. امسال تعداد تیم های ما دوبرابر شد. اگر مسابقات را به صورت رفت و برگشت بود سلامت ورزشکاران به خطر می‌افتاد.

وی افزود: امسال المپیک و پس از آن مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم و اکثر کشتی‌گیران ما دو مسابقه سخت را پشت سر گذاشتند. اگر قرار بود از بازیکنان بخواهیم که به صورت رفت و برگشتی آمده و هر هفته وزن کم کنند شاید منافع ملی کشتی کشور به خطر می افتاد. شورای فنی سازمان لیگ جلسه ای تشکیل  و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات به صورت رفت و برگشت متمرکز انجام شود. هر گروه دارای یک مرحله رفت و میزبان ها به صورت داوطلب مشخص و با هم به صورت دوره ای رقابت می‌کنند. یک هفته استراحت کرده و در دور برگشت و در نهایت مرحله نیمه نهایی و نهایی برپا می‌شود.

نصیرزاده درباره تعداد تیم‌های راه یافته ادامه داد: از هر گروه تیم اول به جمع ۴ تیم راه پیدا می‌کند. در جلسه ای که با مدیرعاملان باشگاه‌ها داشیتم، خواستار راهیابی ۲ تیم از هر  گروه ۲ بودند. بعد از دیدن مصالح کشور و با توجه به پیش رو داشتن مسابقات امید جهان و ارتش های جهان که میزبان آن هستیم و نیاز مربیان تیم‌های کشتی فرنگی و ایرانی نسبت به کشتی‌گیران خود، تصمیم بر آن شد تا از هر گروه یک تیم به دور بعد راه پیدا کند.

رییس سازمان لیگ کشتی با اشاره به شیوه برگزاری نیمه نهایی گفت: در این هفته دور رفت کشتی آزاد و در هفته آتی دور رفت کشتی فرنگی و بعد از آن دور برگشت کشتی فرنگی و سپس در هفته چهارم دی ماه دور برگشت کشتی آزاد را داریم. یک هفته تیم ها مهلت ثبت قرارداد دارند و می‌توانند تا ۵ کشتی‌گیر را تغییر دهند. هفته دوم آذر ماه قهرمان لیگ بیست و یکم کشتی آزاد و فرنگی  مشخص می‌شود.

نصیرزاده که با رادو ورزش گفتگو می کرد، در پایان خاطرنشان کرد: هر باشگاه می‌تواند تا سقف ۲۵ کشتی گیر قرارداد بسته مگر باشگاه هایی که کشتی گیران خارجی و ورزشکاران شاخص خود را در دور نیمه نهایی یا برگشت استفاده می‌کنند. معمولا ۲ یا ۳ کشتی‌گیر را فسخ کرده و باشگاهی که با کشتی گیری نتوانسته مسابقات را پیروز شود رضایت نامه آن باشگاه را گرفته و می توانند از آن کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه