اخبار داغ

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شکایت‌های مردمی از دستگاه‌ها، اقدامی علیه مدیران نیست/ لزوم تلاش مدیر برای رفع ایرادات مجموعه تحت نظر خود

شکایت‌های مردمی از دستگاه‌ها، اقدامی علیه مدیران نیست/ لزوم تلاش مدیر برای رفع ایرادات مجموعه تحت نظر خود
مهری طالبی دارستانی گفت: ممکن است مدیری تصور کند وقتی مردم از سازوکار دستگاه وی شکایت می‌کنند علیه وی عمل کرده‌اند، اما اگر این مدیر درک کرده باشد متوجه می‌شود که شکایت افراد درواقع ایراد دستگاه را بیان می‌کند و مدیر باید نسبت به رفع این ایراد تلاش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهری طالبی دارستانی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سه حوزه عملکرد داریم که به‌گونه‌ای تعریف شده است که بتوانیم از نقطه و وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: هدف‌گذاری بر مبنای روایت امیرالمؤمنین(ع) انجام دادیم که می‌فرمایند: "برطرف کردن نیازهای مردم پایدار نیست، مگر به سه چیز، کوچک شمردن خدمت تا خدا آن را بزرگ کنند، پنهان داشتن آن تا خدا آن را آشکار کند و شتاب در برآوردن نیاز حاجتمند تا مسرت‌بخش باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این سه گام سیاست‌گذاری در جهت بازرسی و ارزیابی عملکرد این دفتر کل به‌ویژه در جهت رسیدگی به شکایات مردم است.

طالبی عنوان کرد: در رسیدن از جریان موجود تا نقطه مطلوب قوانین، مقررات و فرآیندهایی تعریف شده که گاها همین قوانین نیز نمی‌تواند به رسیدن به نقطه مطلوب کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف بازرسی و ارزیابی عملکرد یعنی به‌عنوان یک کارشناس از نزدیک ببینید که آیا فرایندها در مسیر صحیح قرار دارند و قوانین و مصوبات موجود برای رسیدن به وضع مطلوب کمک‌کننده هستند و آیا مدیران و کارمندان با قوانین آشنا هستند که بخواهند بر آن مبنا حرکت کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در کنار بازرسی و ارزیابی عملکرد نیازمند چشم‌هایی از بیرون هستیم که در خصوص فعالیت‌های تعریف شده ذیل یک عملکرد گزارش دهند.

طالبی بیان کرد: این گزارش‌ها شاید تحت عنوان شکایت مردمی مطرح شوند اما درواقع کمک‌کننده است تا بتوانیم از نقطه موجود به مکان مطلوب برسیم.

وی تأکید کرد: گزارشات مردمی مربوط به افرادی است که از نزدیک درگیر موضوع شده و ایرادات موجود را لمس کرده‌اند، اینجا وظیفه تعریف می‌شود که خلأها، نواقص و آسیب‌ها چه ناظر به قوانین و مقررات و چه ناظر بر اشخاص را پیدا کنیم و بر این مبنا فعالیت‌های دیگری تعریف شود.

 مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: یکی از راه‌های احصا گزارشات و ارزیابی عملکرد این است که از نزدیک جریان دیده شود، اینکه در یک اتاق دربسته بنشینیم و بشنویم چه اتفاقی در سطح استان‌ها رخ می‌دهد نمی‌تواند کمک‌کننده باشد.

طالبی تصریح کرد: مسئله‌ای که وجود دارد و بشدت هم آسیب‌زننده است این است که عده‌ای بازرسی و ارزیابی عملکرد را یک فرآیند نمی‌دانند بلکه آن را یک وظیفه می‌دانند که تفکر اشتباهی است، این مسئله باید روح حاکم بر عملکرد کارکنان باشد، به‌عنوان یک مدیر، کارمند و حتی ارباب‌رجوع باید به این فرهنگ برسیم که اگر این ایراد برطرف نشود ممکن است بعداً برای دیگر افراد و حتی خود ما هم رخ دهد.

وی افزود: این فرهنگ باید در روند اداری و بروکراسی کشور حاکم شود که اگر این اتفاق رخ دهد در اداره و حاکمیت کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ممکن است مدیری تصور کند وقتی مردم از سازوکار دستگاه وی شکایت می‌کنند علیه وی عمل کرده‌اند، اما اگر این مدیر درک کرده باشد، متوجه می‌شود که شکایت افراد درواقع ایراد دستگاه را بیان می‌کند و مدیر باید نسبت به رفع این ایراد تلاش کند.

طالبی عنوان کرد: اگر به شکایات مردمی توجه نشود یک سیستم ناسالمی ایجاد می‌شود که پاسخگوی هیچ یک از افراد جامعه نیست، شاید در ابتدای امر نفعی برای مدیر داشته باشد اما در نهایت آسیب فراوانی دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه