اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد؛

برداشت سنتی پنبه از مشکلات پیش رو کشاورزان خراسان شمالی

برداشت سنتی پنبه از مشکلات پیش رو کشاورزان خراسان شمالی
محمدجواد تشکری گفت: از آنجایی که اراضی کشت پنبه در این استان به صورت خرده مالکی است، امکان استفاده از کمباین برداشت پنبه در این اراضی وجود ندارد، در نتیجه خود کشاورز به همراه خانواده به صورت دستی اقدام به برداشت این محصول می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در سال 1400 در استان خراسان شمالی سطح زیر کشت مزارع پنبه 9 هکتار بوده است، اظهار داشت: براساس پیش بینی ها به دست آمده، 27 هزار تن پنبه از مزارع استان برداشت خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه در سال جاری کشاورزان این استان دغدغه ای برای فروش پنبه نخواهند داشت، گفت: طی امسال قیمت پنبه افزایش پیدا کرد و تعدادی از کشاورزان نیز کشت را به صورت قرار دادی با کارخانجات پنبه انجام داده اند که این واحدهای تولیدی نیز محصول تولیدی را به قیمت روز خریداری می کنند.

,

این مقام مسئول افزود: افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت جهانی این محصول سبب شده تا در کشور نیز قیمت پنبه افزایش پیدا کند.

,

تشکری یکی از مشکلاتی که پنبه کاران با آن مواجه هستند را برداشت سنتی این محصول عنوان کرد و گفت: از آنجایی که اراضی کشت پنبه در این استان به صورت خرده مالکی است، امکان استفاده از کمباین برداشت پنبه در این اراضی وجود ندارد، در نتیجه خود کشاورز به همراه خانواده به صورت دستی اقدام به برداشت این محصول می کند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه کمباین برداشت پنبه در این استان وجود دارد، بیان کرد: از این دستگاه در زمین های کشاورزی که سطح آن ها زیاد هستند، استفاده می شود.

,

وی یکی از معضلات تولید پنبه در این استان را استفاده از کیسه های نایلونی هنگام برداشت عنوان کرد و توضیح داد: الیاف نایلونی با الیاف پنبه مخلوط می شود و سبب می شود تا از کیفیت این محصول بکاهد در نتیجه قیمت آن کاهش می یابد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: از کشاورزان درخواست می شود هنگام برداشت پنبه از کیسه های نایلونی استفاده نکنند و به جای آن از کیسه های چتایی استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه