اخبار داغ

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد عنوان کرد؛

درآمدزایی ۷۷ درصدی شهرداری بجنورد در نیمه اول ۱۴۰۰/ فروش اموال و استقراض در دستور کار

درآمدزایی ۷۷ درصدی شهرداری بجنورد در نیمه اول ۱۴۰۰/ فروش اموال و استقراض در دستور کار
یوسف مغروری گفت: شهرداری بجنورد در شش ماهه اول امسال فقط توانست ۱۶۱ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد که ۷۷ درصد از درآمدزایی بودجه نیمه اول امسال محقق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف مغروری، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: بودجه شهرداری بجنورد برای سال 1400 با رقم 420 میلیارد تومان مصوب شد که در مقایسه با بودجه سال 99، یک درصد رشد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

مغروری گفت: تحقق تامین این بودجه برای شش ماهه اول 1400 مبلغ 210 میلیارد تومان و برای نیمه دوم 1400 نیز 210 میلیارد تومان مد نظر قرار گرفته بود.

,

وی عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال شهرداری بجنورد فقط توانست 161 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد که 77 درصد از درآمدزایی بودجه نیمه اول امسال را محقق کرده است.

,

این مسئول در ادامه بیان کرد: عوارض نوسازی، عوارض ارائه خدمات، جرایم کمیسیون ماده 100، عوارض تامین پارکینگ، عوارض پروانه ساختمانی مازاد بر تراکم همچنین اخذ 16 میلیارد و 500 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده و اخذ دو میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی، محل تامین درآمد شهرداری بجنورد در شش ماهه اول امسال بودند.

,

در عین حال، وی درباره حاصل نشدن 48 میلیارد تومان از درآمدزایی پیش بینی شده در نیمه اول امسال برای شهرداری بجنورد نیز گفت: برای شش ماهه اول امسال پیش بینی شده بود که تا سقف 48 میلیارد تومان از اموال و دارایی های شهرداری بجنورد به فروش برسند همچنین تا سقف 10 میلیارد تومان نیز استقراض بانکی انجام شود که اجرایی نشدند.

,

مغروری بیان کرد: در نیمه اول امسال 62 درصد از درآمدزایی شهرداری بجنورد برای حقوق پرسنلی و هزینه های جاری شهرداری و شورای شهر بجنورد و 38 درصد دیگر از درآمدزایی این نهاد برای اجرای پروژه های عمرانی صرف شدند.

,

وی گفت: 38 درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری بجنورد در نیمه اول امسال برای خرید قیر، آسفالت، فضای سبز، آرامستان، آتش نشانی، پسماند و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد هزینه شدند.

,

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد درباره هزینه کرد 62 درصد از درآمدزایی شهرداری بجنورد برای حقوق پرسنلی و امور جاری طی نیمه اول امسال نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون نسبت هزینه کرد برای شهرداری باید 40-60 باشد، با این وجود، در نیمه اول امسال این نسبت 38-62 شد.

,

وی تصریح کرد: هزینه کرد 62 درصد از درآمدزایی شهرداری بجنورد برای حقوق پرسنلی و هزینه های جاری گویای آن است که شهرداری بجنورد دارای نیروی مازاد است.

,

مغروری افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده از 1400 نیروی شهرداری بجنورد حدود 10 تا 15 درصد از نیروهای این مجموعه مازاد هستند که باید برای آنها مسئولیت تعریف شود تا بازدهی کاری داشته باشند.

,

وی یادآور شد: فعالیت بیشتر نیروهای شهرداری به صورت شرکتی و کارگری است که قراردادهای آنها باید هر ساله تمدید شوند.

,

این مسئول در ادامه با بیان اینکه رویکرد نسبت به نیروی مازاد شهرداری بجنورد یا باید تعدیل نیرو یا اینکه تحقق درآمدزایی بیشتر برای شهرداری به منظور پاسخگویی به حقوق ماهانه آنها باشد، تصریح کرد: پس از ارزیابی عملکرد نیروها، ممکن است که تعدیل تعدادی از نیروها را در دستور کار قرار دهیم.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره پیش بینی درآمدزایی شهرداری بجنورد در شش ماهه دوم امسال نیز عنوان کرد: درصدد هستیم که علاوه بر اخذ عوارضات همچنین از محل فروش اموال تبدیل شده به ارزش افزوده، استقراض بانکی تا سقف 20 میلیارد تومان، اخذ اعتبار دولتی تا مبلغ 20 میلیارد تومان همچنین اخذ اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان تا حدود 50 میلیارد تومان، درآمدزایی داشته باشیم.

,

مغروری گفت: پیش بینی می شود که در شش ماهه دوم امسال نیز 77 درصد از درآمدزایی پیش بینی شده در بودجه 1400 محقق شود.

,

وی در ادامه به اقدام شورای شهر بجنورد در زمینه تهیه لایحه بودجه سال 1401 شهرداری بجنورد نیز اشاره و اعلام کرد: تهیه این لایحه از هفته گذشته در شورای شهر بجنورد کلید خورد.

,

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: درصدد هستیم که در لایحه 1401 نسبت مصارف هزینه ای و عمرانی بر اساس قانون 60-40 تعریف شود.

,

مغروری خاطر نشان کرد: برون سپاری برخی از امور شهرداری بجنورد به بخش خصوصی از جمله رویکردهای تعریف شده در لایحه بودجه سال 1401 شهرداری بجنورد خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه