اخبار داغ

ترجمه اختصاصی؛

اینترنت چه تأثیری بر فرهنگ ما می‌گذارد؟

اینترنت چه تأثیری بر فرهنگ ما می‌گذارد؟
امروزه که اینترنت در دسترس ماست، فرهنگ‌ها می‌توانند به‌سادگی فرهنگ‌های دیگر را کشف کنند. بدون سفر به مکان واقعی، بدون خواندن چندین کتاب که هم وقت‌گیر است و هم گران. علاوه بر این، می‌توان قبل از تجربه کردن یا تصمیم‌گیری برای تجربه یک فرهنگ خاص، با باورهای آن آشنا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مقاله زیر ترجمه مقاله کوتاه با عنوان Essay on the Effects of Internet on our Culture است که به صورت اختصاصی ترجمه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, Essay on the Effects of Internet on our Culture,

پیشرفت فرهنگ‌ها از طریق آموزش ایجاد شده است. امروزه مردم می‌توانند با استفاده از اینترنت به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی درباره همه‌چیز بیاموزند. فرهنگ‌ها از نظر اقتصادی نیز پیشرفت کرده‌اند زیرا اینترنت امکان معاملات بازاریابی و فروش را فراهم می‌کند. بازاریابان در حال حاضر روش کاملاً جدیدی برای تبلیغات و فروش محصولات یا خدمات دارند.

,

امروزه که اینترنت در دسترس ماست، فرهنگ‌ها می‌توانند به‌سادگی فرهنگ‌های دیگر را کشف کنند. جهت آشنایی با یک فرهنگ می‌توان از یک موتور جستجوگر استفاده کرد و به‌سرعت به اطلاعات مربوط به فرهنگ موردنظر دسترسی پیدا نمود، بدون سفر به سایت واقعی، بدون خواندن چندین کتاب که هم وقت‌گیر است و هم گران. علاوه بر این، می‌توان قبل از تجربه کردن یا تصمیم‌گیری برای تجربه یک فرهنگ خاص، با باورهای آن آشنا شد.

,

از طریق یافتن فرهنگ‌های جدید، انحصار یک فرهنگ کاهش‌یافته است، زیرا مردم به چشم خود می‌بینند که به روش‌های دیگری نیز می‌توان زندگی کرد. افراد یک فرهنگ ممکن است از شیوه عمل یک فرهنگ دیگر خوششان بیاید و خودشان هم به همان روش عمل کنند.

,

این وضعیت می‌تواند در کل فرهنگ گسترش یابد و دیری نمی‌پاید که تفاوت بین دو فرهنگ کمتر و کمتر خواهد شد. با افزایش تعداد فرهنگ‌هایی که اطلاعات آن‌ها در اینترنت در دسترس است و افزایش تنوع محتوای اینترنت، یکسان‌سازی فرهنگی همچنان ادامه خواهد یافت.

,

افراد، سازمان‌ها و فرهنگ‌ها می‌توانند با محوریت علاقه یا هدف مشترکشان در اینترنت گرد هم‌ آیند. سپس می‌توانند از یکدیگر بیاموزند و ایده‌های یکدیگر را اتخاذ کنند که این امر درنهایت منجر به تغییر در شیوه زندگی می‌شود.

,

تغییرات فرهنگی همیشه به دلیل تعامل بین فرهنگ‌ها در گذشته رخ‌ داده است. بااین‌حال، در شرایط کنونی، این تغییرات بسیار سریع‌تر بوده و شاید بدون تجربه واقعی نیز اتفاق بیفتد.

,

بااین‌وجود، رواج اینترنت تأثیرات منفی نیز بر فرهنگ داشته است. اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد اما بسیاری از آن‌ها دقیق و قابل‌اعتماد نیست. در بیشتر مواقع، «حقایق» از منابع مشکوک به‌دست‌آمده و به اشتراک گذاشته می‌شود زیرا کاربران نظرات شخصی خود را دارند و می‌خواهند «اطلاعات» را مطابق با نظرات و ایده‌های خود منتشر کنند.

,

انتخاب مغرضانه اطلاعات مسئله رایجی است. درواقع چنین اطلاعات نادرست و اشتباهی به‌عنوان اطلاعات دقیق منتشر می‌شود. به گفته کارشناسان، «اطلاعات امروزه به‌نوعی زباله تبدیل‌شده است»؛ که این مسئله نه‌تنها نمی‌تواند به اساسی‌ترین سؤالات بشر پاسخ دهد، بلکه در ارائه جهت‌گیری منسجم برای حل مشکلات پیش‌پاافتاده نیز ناتوان است.

,

اگر تسلیم شدن همه اشکال زندگی فرهنگی در برابر حاکمیت تکنیک و فناوری، کنترل نشود، منابع حیاتی انسانی ما از بین می‌رود. تضعیف برخی فرایندهای ذهنی و روابط اجتماعی که باعث ارزش‌دهی به زندگی انسان می‌شود، فرهنگ بدون بنیان‌های اخلاقی را در پی دارد.

,

یکی از مهم‌ترین تأثیرات اینترنت، استانداردسازی فرهنگ است. غالباً روند فرهنگی جهانی‌سازی غربی که بر شبکه حاکم است، معیاری است که سنت‌های فرهنگی محلی به‌صورت آگاهانه و ناخودآگاه با آن سنجیده می‌شوند.

,

سنت‌های فرهنگی محلی در درازمدت در عصر استانداردسازی که توسط اینترنت ایجادشده از میان می‌روند؛ بنابراین اگرچه شبکه به‌صورت «مشارکتی» است، اما «قطبی شده» نیز هست. این مسئله، تنوع اندیشه و بیان را در لایه سطحی تشویق می‌کند، اما در لایه زیرین، لازم است برای تطابق با مجموعه‌ای از استانداردها اقدامی صورت پذیرد.

,

اینترنت به‌عنوان ابزاری برای رهایی و توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته‌شده است. امروزه جنبش‌های مقاومت و اصلاحات زیادی در سراسر جهان از طریق اینترنت صورت می‌پذیرد یا پشتیبانی می‌شود، جایی که مردم نگرانی و مشارکت خود را با آن جنبش‌ها نشان می‌دهند.

,

گرچه اینترنت درعین‌حال می‌تواند موجب سوءاستفاده از منافع شخصی افرادی که می‌خواهند نظراتشان حمایت شود، قرار گیرد.

,

اینترنت امکان ناشناس ماندن در ارتباطات را فراهم می‌کند. مزیت این امر آن است که مردم می‌توانند بدون ترس از آزار و اذیت نظرات خود را در مورد بسیاری از موضوعات چالش‌برانگیز بیان کنند.

,

به‌عنوان‌مثال، دولت یا هر سازمانی می‌تواند از این طریق با پاسخ‌ها و دیدگاه‌های صادقانه مردم نسبت به برنامه‌ها یا سیاست‌های خود آشنا شود. بااین‌حال، گمنامی اینترنت به‌منزله تحقیر فرهنگ است، زیرا عدم پاسخگویی منجر به اطلاعات غلط، تبلیغات و انتشار شایعات و اکاذیب می‌شود.

,

افراد به‌طور معمول اسامی نمایشی ایجاد می‌کنند که گاهی شخصیت‌های آنلاین با آنچه در دنیای حقیقی نشان می‌دهند، متفاوت‌اند و گاهی متفاوت نیستند. گمنامی فضایی را برای افرادی که ممکن است احساس محرومیت یا انزوا داشته باشند جهت دسترسی به اطلاعات و شرکت در اجتماعاتی که عملاً در دنیای فیزیکی محدود هستند، فراهم می‌کند.

,

اما از طرف دیگر، گمنامی فرهنگ شرارت را تقویت می‌کند که در آن افراد ممکن است رفتارهای اجتماعی را در اینترنت انجام دهند که در دنیای عادی غیر قابل‌پذیرش و حتی غیر قانونی یا خرابکارانه است. این امر نه‌تنها منجر به «اطلاعات غلط» درزمینه توسعه فرهنگی می‌شود، بلکه باعث ایجاد نگرشی می‌شود که در آن ارائه اطلاعات نادرست مانند فرهنگ با محدودیت‌های خاصی قابل‌قبول است.

,

خاطرنشان می‌شود که از آنجاکه اینترنت، برای همه افراد در زمینه ایجاد، انتشار و اشتراک‌گذاری اخبار و نظرات رایگان است، «خرد جمعی» را تشویق می‌کند. پذیرشی از خلاقیت «غیرحرفه‌ای» و موضوعات «حرفه‌ای» وجود دارد که به‌ندرت شایسته اهمیت است.

,

الگوهای همکاری یا طرح‌های مبتنی بر جمعیت منجر به نسبی شدن حقیقت می‌شود. خود اظهاری چیزی شبیه تخیل نیست. انفجار اظهار آنلاین همان خودشیفتگی توده‌هاست که فرهنگ و دانش واقعی را از بین می‌برد.

,

«فرهنگ آزاد» اصلاً فرهنگ نیست. در اینترنت کپی انگلی یا دزدی دریایی آشکار وجود دارد، زیرا قوانین کپی‌رایت وجود ندارد یا به‌طور دقیق اجرا نمی‌شود، اطلاعات از سایت‌ها برداشته‌شده و بدون رعایت احترام به خلاقیت، فردیت و تلاش‌های اولیه افراد، آزادانه به اشتراک گذاشته می‌شود.

,

با از بین رفتن زمان و مکان و شبیه‌سازی بیش‌ازحد واقعیت، افراد هرچه بیشتر در فضای مجازی غوطه‌ور می‌شوند و در معرض خطر از دست دادن تمام هویت و اجتماع خود قرار می‌گیرند.

,

آنچه در اینترنت مشاهده می‌شود به‌طور فزاینده‌ای واقعی به نظر می‌رسد – مانند کودکانی که در بازی‌های رایانه‌ای یا اینترنتی خود یک دنیای مجازی می‌بینند که از دنیای واقعی بسیار جالب تراست. کسانی که در شبکه زندگی می‌کنند و به آن پایبند هستند – معتادان – در یک دنیای مجازی و غیرواقعی غوطه‌ور هستند که اغلب می‌تواند روابط و ارتباطات آن‌ها را در دنیای واقعی مختل کند.

,

چاره کار استفاده از اینترنت و امکانات فراوانی است که برای توسعه اجتماعی و فرهنگی ما ارائه می‌دهد بدون آنکه اجازه دهیم بر رشد اخلاقی و اجتماعی و ارزش‌های فرهنگی ما تأثیرات منفی بگذارد.

,

[1] https://www.yourarticlelibrary.com/essay/essay-on-the-effects-of-internet-on-our-culture/24425

, [1] , https://www.yourarticlelibrary.com/essay/essay-on-the-effects-of-internet-on-our-culture/24425,

ترجمعه از مریم غازی اصفهانی
«صاحب نیوز صرفا ترجمه این مقاله را بازگو کرده و مسئولیتی در قبال جزئیات محتوا ندارد»

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه