اخبار داغ

گزارشی از ناکامی غرب؛

وقتی بحران تأمین سوخت و رکود اقتصادی آمریکا و انگلیس را مستأصل کرد/ از درخواست ویزای موقت به اتحادیه اروپا تا کاهش قدرت خرید مردم

وقتی بحران تأمین سوخت و رکود اقتصادی آمریکا و انگلیس را مستأصل کرد/ از درخواست ویزای موقت به اتحادیه اروپا تا کاهش قدرت خرید مردم
بحران عرضه سوخت در انگلیس و آمریکا منجر به تشدید جنون خرید ناشی از هراس به دلیل نگرانی های زنجیره تأمین، تمام شدن سوختِ پمپ بنزین ها و رکود اقتصادی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ روز گذشته، مشکل فنی در سامانه کارت سوخت در سراسر کشور رخ داد و شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرد، اما این اختلال در کمتر از ۳ ساعت مرتفع شد و سوختگیری در جایگاه های سوخت کشور به حالت عادی خود بازگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", تیتریک,
اما این مشکلِ سه ساعته ایران، در انگلیس و آمریکا هفته ها به طول انجامید و ضربه سنگینی به مردم و اقتصاد این کشورها وارد کرد.
,
 
,
, ,
 
,
بحران سوخت در انگلیس به حدی طولانی و بغرنج شد که حتی نقل این داستان در ویکی‌پدیا برای همیشه ماندگار شد. این دانشنامه با اشاره به طولانی شدن این بحران نوشت: بحران عرضه سوخت در انگلیس در سال ۲۰۲۱ منجر به تشدید جنون خرید ناشی از هراس به دلیل نگرانی های زنجیره تأمین شد، پمپ بنزین ها سوخت خود را تمام کردند و کشور دچار کمبود راننده شد.
, ویکی‌پدیا,
 
,
, ,
 
,
نیویورک تایمز کمبود و بحران سوخت در انگلیس را یک شبه خواند و نوشت: داده های جدید دولت حاکی از این است که چگونه کمبود مداوم و درازمدت سوخت در انگلیس یک شبه باعث ایجاد یک بحران شد.
, نیویورک تایمز,
 
,
رانندگان وحشت زده در ۲۴ سپتامبر دو برابر هفته قبل سوخت خریدند؛ نیروهای نظامی در پمپ بنزین ها مستقر شدند؛ این بحران به بسته شدن گسترده پمپ بنزین های کشور، صف های طولانی سوختگیری و مسدود شدن جاده ها انجامید.
,
 
,
, ,
 
,
گاردین: "برایان مدرسون" رئیس هیئت مدیره انجمن فروشندگان بنزین انگلیس با اشاره به گذشت چند هفته از بحران سوخت خواستار بررسی این بحران شد و گفت بهبود شرایط به سادگی و به سرعت انجام نمی شود.
, گاردین,
 
,
, ,
 
,
بی بی سی طی گزارشی با اشاره به بحران سوخت در انگلیس نوشت: برخی از راننده های این کشور به منظور کمک به مقابله با این بحران درخواست ویزای موقت به اتحادیه اروپا داده اند.
, بی بی سی,
 
,
انجمن خرده فروشان فرآورده‌های نفتی که ۵۵۰۰ جایگاه از ۸۰۰۰ پمپ بنزین را در اختیار دارد گفت که اغلب مناطق انگلیس بدترین آسیب را دیده اند. یک پنجم از مناطق لندن و جنوب شرق انگلیس سوخت ندارند.
,
 
,
, ,
 
,
یورونیوز: پس از سپری شدن یک مدت طولانی از بحران سوخت در انگلیس، مقامات، خرده فروشان و مشتریان علت مشکل در عرضه بنزین و گازوئیل را نمی دانند.
, یورونیوز,
 
,
طوفان وحشتناکی از صف های طولانی، جنون خرید ناشی از ترس و کمبود راننده، سراسر انگلیس را فرا گرفته است.
,
 
,
, ,
 
,
نیویورک تایمز نیز با اشاره به صف های طولانی و هجوم راننده ها برای خرید سوخت نوشت: در پی این بحران، پمپ بنزین ها خالی از سوخت شد و افزایش فزاینده قیمت آن پس ازهمه گیری کروناویروس به جدیدترین چالش این کشور تبدیل شد.
, نیویورک تایمز,
 
,
این افزایش قیمت منجر به کمبود راننده، معضل تهیه غذا در رستوران ها و قفسه های خالی فروشگاه های مواد غذایی شد.
,
 
,
, ,
 
,
گاردین: قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس در بحبوحه فشار بازار نفت به بالاترین حد خود رسید و علاوه بر ضربه جبران ناپذیر و فشار مالی سنگینی که به خانوارها و کسب و کارهای کوچک وارد کرد، باعث سقوط اقتصادی کشور شد.
, گاردین,
 
,
این افزایش قیمت ناگهانی با عنوان "روز واقعا تاریک برای رانندگان" توصیف شد.
,
 
,
, ,
 
,
رویترز با اذعان به اینکه خریداران انگلیسی تحت تأثیر بحران سوخت قرار گرفته اند و باید در هزینه کردن محتاط تر باشند نوشت: براساس نظرسنجی منتشر شده، توان خرید مردم انگلیس به دلیل افزایش قیمت سوخت به شدت کاهش یافته است. ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، نگران تأثیر تورم بر امور مالی خانوار بودند.
, رویترز,
 
,
شمار افرادی که به اقتصاد انگلیس خوشبین بودند از 37 درصد در ماه آگوست به ۳۱ درصد در ماه آگوست کاهش یافته است.
,
 
,
آمریکا
, آمریکا,
 
,
, ,
 
,
رویترز: به گفته مقامات، حمله سایبری به خطوط سوخت رسانی آمریکا منجر به بحران سوخت یک هفته ای در این کشور شد.
, رویترز,
 
,
راننده ها از هراس کمبود سوخت، به پمپ بنزین ها هجوم آوردند و سوخت این جایگاه ها تمام شد. ۷۵ درصد از پمپ بنزین ها در واشنگتن حدود یک هفته بدون سوخت بودند.
,
 
,
کارشناسان اذعان داشتند که قطع شبکه سوخت رسانی منجر به افزایش شدید قیمت بنزین شد.
,
 
,
, ,
 
,
ای بی سی نیوز: کمبود سوخت در آمریکا با صف های طولانی، درگیری های فیزیکی و افزایش تنش ها وارد روز ششم شد و مقامات واشنگتن متعهد شد که اقدامات جدیدی به منظور کاهش مشکلات عرضه انجام دهند.
, ای بی سی نیوز,
 
,
نزدیک به ۶۰ درصد از پمپ بنزین ها در کارولینای شمالی و ۴۳ درصد در جورجیا و کارولینای جنوبی بدون سوخت بودند. بر اساس گفته مقامات مربوطه، چندین روز طول می کشد تا زنجیره تأمین سوخت به حالت عادی بازگردد.
,
 
,
, ,
 
,
فرانس24: تعطیلی خط لوله آمریکا باعث جنون خرید در پمپ بنزین ها شد و تنظیم کننده های این کشور را بر آن داشت تا به طور موقت سوخت مورد نیاز ایالت ها را به حالت تعلیق درآورند.
, فرانس24,
 
,
معصومه میرحسینی – تیتریک
, معصومه میرحسینی – تیتریک,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه