اخبار داغ

معاون محیط زیست استان خبرداد؛

انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری طاعون در لرستان

انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری طاعون در لرستان
قائد رحمت گفت: آبشخورهای لرستان با هدف پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ضدعفونی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی اله قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک، اقدامات و برنامه ریزی برای پیشگیری از این بیماری در استان در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: یکی از عواملی که می تواند سبب شیوع این بیماری شود، آبشخورها است که در این راستا آبشخورهای سفید کوه ازنا و خرم آباد توسط محیط زیست ضد عفونی می شوند.

,

معاون محیط زیست لرستان تصریح کرد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک بیشتر حیوانات اهلی را مبتلا می کند و سپس به سایر جانوران حیات وحش منتقل می شود که ضد عفونی آبشخورها و کنترل چشمه ها به دلیل استفاده مشترک مد نظر قرار دارد.

,

قائد رحمت تصریح کرد: علاوه بر این نیز، واکسیناسیون دام های استان انجام شده و به گفته دامپزشکی بیش از ۹۴ درصد دام ها علیه بیماری طاعون واکسینه شده اند و با توجه به فصل کوچ عشایر، همه روستاهایی که در این مسیر قرار دارند به دقت بررسی می شوند تا این بیماری شیوع پیدا نکند.

,

وی با اشاره به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: خوشبختانه تاکنون موردی در استان مشاهده نشده و با توجه به فصل مهاجرت پرندگان، گشت هایی از تالاب ها، رودخانه و سدها در حال انجام است و همه اقدامات لازم صورت می گیرد تا از شیوع بیماری پیشگیری شود.

,

معاون محیط زیست لرستان عنوان کرد: به همه مرغداری های مسیر تالابها و رودخانه ها هشدار داده شده که مراقبت های لازم و نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه