اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد؛

کمبود فضای خوابگاهی برای دانش‌آموزان عشایری خراسان شمالی/ برآورد ۹۹ میلیارد تومان اعتبار با احصا تمام نیازمندی‌های مدارس عشایر استان

کمبود فضای خوابگاهی برای دانش‌آموزان عشایری خراسان شمالی/ برآورد ۹۹ میلیارد تومان اعتبار با احصا تمام نیازمندی‌های مدارس عشایر استان
عصمت بدخشان گفت: فضای خوابگاهی کوچک است و به دلیل شرایط کرونایی محدودیت هایی وجود دارد و با ظرفیت ۵۰ درصدی برگزار می شود که بررسی ها برای افزایش فضا در دست اقدام است و در حال حاضر از فضاهای استاندارد برای آنها استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه برای برخورداری دانش آموزان عشایری از مکان های آموزشی، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید برای رفع مشکلات فضای آموزشی و دسترسی راحت تر دانش آموزان، ۶ کد اموزشی جدید در شهرستان های مانه و سملقان، بام و صفی آباد و شیروان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد هشت کانکس مورد نیاز دانش آموزان عشایری است، ادامه داد: اولویت استفاده از کانکس ها برای کدهای جدید عشایری هستند و تاکنون بام و صفی آباد کانکس را فراهم کردند، دو کانکس به صورت اولویت دار به عشایر شیروان که در مراوه تپه هستند داده شده است.

بدخشان با بیان اینکه ۹ مرکز شبانه روزی در بین مدارس عشایری استان وجود دارد، گفت: باتوجه به نگاه خوبی که نسبت به تحصیل دانش آموزان دخترعشایری ایجاد شده، علاوه بر مدارس عشایری شبانه روزی در مانه و سملقان و شیروان، برای دسترسی دانش آموزان دختر کوچ رو، یک مدرسه در مراوه تپه با ۱۰ دانش اموز آغاز به کار کرد که در حال حاضر به ۶۰ دانش آموز در این منطقه رسیده است.

وی به استقبال دانش آموزان عشایری برای حضور در خوابگاه ها اشاره کرد و گفت: فضای خوابگاهی کوچک است و به دلیل شرایط کرونایی محدودیت هایی وجود دارد و با ظرفیت ۵۰ درصدی برگزار می شود که بررسی ها برای افزایش فضا در دست اقدام است که در حال حاضر از فضاهای استاندارد برای آنها استفاده می شود.

بدخشان با اشاره به اینکه طی تفاهم نامه سه جانبه با حضور آموزش و پرورش، امور عشایری و سازمان نوسازی کشور با احصا تمام نیازمندی های دانش اموزان و مدارس عشایری استان، حدود ۹۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: تمامی تجهیزات به لحاظ فضای آموزشی و سیستم استاندارد، شناسنامه فضا و نیازمندی احصا شده و آسیب شناسی تایید و به وزارت خانه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان رسیدگی به امور خوابگاه های عشایری اولویت و ضرورت دارد، ادامه داد: سال گذشته دفتر امورعشایرکشور، در راستای کیفیت بخشی به امور عشایر میانگین سه میلیون تومان سرانه آموزشی به صورت متمرکز واریز حساب مدارس عشایری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برای مدارس شبانه روزی عشایری، ۶۸ میلیون تومان تجهیزات فناوری در اختیارشان قرار داده شده که اعتبار ملی بوده و براساس اولویت در اختیار مدارس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه