اخبار داغ

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد عنوان کرد؛

طلب ۳۰۴ میلیاردی شهرداری بجنورد از دستگاه‌ها/ وعده تسویه طلب ها از محل اعتبارات تملک و دارایی

طلب ۳۰۴ میلیاردی شهرداری بجنورد از دستگاه‌ها/ وعده تسویه طلب ها از محل اعتبارات تملک و دارایی
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد گفت: شهرداری بجنورد در حال حاضر مبتنی بر مستندات 304 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی استان بابت پروانه های ساخت و ساز طلب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف مغروری، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در حال حاضر مبتنی بر مستندات، مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه های اجرایی استان 304 میلیارد تومان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

مغروری درباره دریافت این مطالبات عنوان کرد: گزارش این مطالبات از سوی معاونت اداری و مالی شهرداری بجنورد به اداره کل اقتصاد و دارایی استان ارسال شده است تا در راستای تسویه آن از سوی دستگاه های اجرایی استان اقدام شود.

,

وی افزود: در عین حال، شورای شهر و شهرداری بجنورد با رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این زمینه نشستی داشته است که رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز قول داد که موضوع بدهی دستگاه های اجرایی استان به شهرداری بجنورد را بابت هزینه پروانه ها ارسال کند تا این دستگاه ها تسویه این بدهی های را در اعتبارات تملک و دارایی خود در بودجه سال 1400 در دستور کار قرار دهند.

,

این مسئول تصریح کرد: البته به طور قطع، امسال تمامی طلب تسویه نخواهد شد.

,

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه دستگاه های اجرایی قبل از دریافت پروانه های ساخت و ساز از شهرداری نسبت به آغاز و انجام پروژه ها اقدام می کنند که این تخلف است، خواستار شد: دستگاه های اجرایی باید بودجه ریزی عملیاتی همچنین پیش بینی جذب اعتبارات در هر سال مالی را داشته باشند تا قبل از دریافت اعتبارات نسبت به دریافت پروانه ها برای اجرای پروژه ها اقدام کنند.

,

مغروری عنوان کرد: برای حل مسئله اقدام دستگاه های اجرایی در استان نسبت به انجام ساخت و سازهای بدون پروانه باید جلسه ای با حضور استاندار، رییس سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل اقتصاد و دارایی، مدیران نظارتی و رییس کل دادگستری استان برگزار و در این باره راه کارها اخذ شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود بر لزوم حرکت شهرداری بجنورد به سوی افزایش درآمدزایی مبتنی بر سرمایه گذاری نیز تاکید و اظهار کرد: در این زمینه شهرداری بجنورد در اقدام نخست خود باید تکلیف پروژه های سرمایه گذاری مشارکتی هماگ، طلای سفید، ارمغان و کیش اوریناک که نا تمام باقی مانده اند را مشخص کند.

,

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر بجنورد  تصریح کرد: در این پروژه های ناتمام یاد شده، سهم شهرداری بجنورد شفاف نیست که باید در قراردادهای منعقد شده شفاف سازی انجام شود.

,

وی در ادامه به ثبت پروژه های سرمایه گذاری جدید از سوی شهرداری بجنورد در درگاه سرمایه گذاری استان نیز اشاره و عنوان کرد: پروژه های ثبت شده در این درگاه شامل احداث هتل چهار ستاره در بوستان باباامان، احداث و بهره برداری از پروژه گل محمدی در نهالستان شهرداری بجنورد، احداث مجموعه گردشگری در بوستان بش قارداش، احداث مجموعه تالار پذیرایی آرامستان جاوید، احداث مجتمع پارکینگ تجاری همچنین احداث رستوران در پارک دوبرار هستند.

,

مغروری گفت: با توجه به اینکه برای اجرای این پروژه های دارای مجوز باید سرمایه گذاران قدم جلو بگذارند، با این وجود، هنوز سرمایه گذاری متقاضی اجرای این پروژه ها نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه