اخبار داغ

چرا قانون جذب و استخدام خانواده‌های شهدا و ایثارگران به صورت کامل اجرا نمی‌شود؟

گره قانونی علیه ایثارگران

گره قانونی علیه ایثارگران
بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسؤولانی که قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران را اجرا نمی‌کنند، پاسخگو باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بدرستی و تمام و کمال اجرا نشود و رضایت خانواده‌های محترم این قشر جامعه جلب نشود، مسؤولان اجرایی باید پاسخگو و حتی وزرای مربوط استیضاح شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بیژن نوباوه درباره اینکه چرا با وجود ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کشور اما مشاهده می‌شود دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نسبت به این موضوع کم‌توجهند، گفت: اگر چه این قانون ابلاغ و شکل عملیاتی نیز به خود گرفته است اما بعضا تخلفاتی در نهادها و دستگاه‌های مربوط نسبت به عدم اجرای آن دیده می‌شود که این موضوع نابخشودنی است و مسؤولان باید پاسخگوی ناکارآمدی‌ها خود در این زمینه باشند. به طور مثال نهادهایی هستند که با آنکه درباره خدمات‌رسانی یا جذب نیرو و... حکم صادر و به سازمان بازرسی نیز ارجاع شده ولی متاسفانه اقدامی برای اجرای این قانون نکرده‌اند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد چنین تخلفاتی باید از سوی دولت به عنوان قوه مجریه پیگیری و با متخلفان برخورد جدی شود، افزود: مجلس نیز از بعد نظارتی باید پیگیر موضوع شود، چراکه دولت قبول کرده است این قانون باید عملیاتی شود. در چنین شرایطی دولت باید با موشکافی دقیق و ریشه‌یابی، علل مشکل اجرا نشدن این قانون را پیدا کند تا به خوبی متوجه شود که مشکل اصلی از کجاست، چرا که دولت مجری قانون است و باید به قانون تمکین کند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که مجلس به این نتیجه برسد قوه مجریه نسبت به اجرای برخی قوانین بی‌توجه است باید متخلفان را شناسایی و کسانی را که به وظایف خود عمل نمی‌کنند برکنار کند، زیرا هر قانونی که برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود نباید روی زمین بماند یا بدرستی و تمام و کمال اجرا نشود.

,

نوباوه اضافه کرد: به طور مثال سال‌هاست که تاکید می‌شود بخاری‌های نفتی از مدارس جمع شوند اما همچنان خیلی از مدارس از وسایل گرمایشی چون بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند که این بی‌توجهی‌ها احتمال دارد مشکلات جبران‌ناپذیری را متوجه دانش‌آموزان و معلمان کند.

,

وی به کم‌توجهی دولت گذشته در اجرای دقیق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کشور اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد دولت دکتر رئیسی باید به این موضوع مهم حساس شود و در اجرای دقیق چنین قانونی کوتاهی نکند. البته این قانون شکل اجرایی به خود گرفته است اما موارد تخلف و سهل‌انگاری در آن به وفور دیده می‌شود. 

,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مساله رسیدگی به مشکلات ایثارگران باید در صدر برنامه‌های دولت باشد و در اجرای قانون جامع خدمات‌‌‌رسانی به ایثارگران کاری کند که نارضایتی احساس نشود، گفت: البته در این زمینه نمایندگان مجلس تذکرات لازم را به مسؤولان اجرایی داده‌اند اما این موضوع همه کار نیست، بلکه مجریان قانون باید مشکلات مردم را بدرستی حل‌و‌فصل کنند و در انجام امور کوتاهی نکنند. 
,
انتهای پیام/
,
منبع:وطن امروز
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه