اخبار داغ

درصد فوتی‌ها به مبتلایان در استان یزد ۲ درصد است

۲ هزار و ۲۶۷ بیمار کرونایی در استان یزد فوت شدند/ ابتلای ۱۰۱هزار و ۱۱۵ یزدی به کرونا

۲ هزار و ۲۶۷ بیمار کرونایی در استان یزد فوت شدند/ ابتلای ۱۰۱هزار و ۱۱۵ یزدی به کرونا
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۶۷ بیمار کرونایی در استان یزد فوت کردند، گفت: درصد فوتی‌ها به مبتلایان در استان یزد ۲ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به بیان گزارشی از آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در هر پنج پیک کرونا پرداخت و گفت: در پیک اول نسبت بیمار سرپایی شناسایی شده به ازای هر ۱۰۰ بیمار بستری شده، ۴.۴ بود، یعنی به ازای هر بیمار بستری ۴.۴ نفر بیمار مبتلایی سرپایی در استان یزد شناسایی شد که این مقدار در پیک دوم ۸۲ نفر، پیک سوم، ۱۳۴ نفر، پیک چهارم ۱۸۰ نفر و در پیک پنجم ۲۲۸ نفر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اضافه کرد: این نشانگر اینست که دانشگاه  علوم پزشکی استان یزد با گذشت هر پیک، تست ها، پیگیری ها و افراد در تماس با بیماران کرونایی را بیش از قبل مورد بررسی قرار داده است تا بتوان بهتر و در سریعترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و مراقبت از مبتلایان اقدام شود.

,

وی تعداد کل مبتلایان سرپایی در استان یزد را ۸۳ هزار و ۷۴۸ نفر اعلام کرد و اذعان داشت: این افراد پس از مشخص شدن بیماری، در منزل معالجه شدند.

,

سلمانی به میزان فوتی ها در پنج پیک کرونایی در استان یزد اشاره کرد و گفت: در پیک اول به ازای هر ۱۰۰ بیمار بستری جدید ۴.۸ نفر فوت می کردند که در پیک دوم به ۵نفر، پیک سوم ۸.۵ نفر، پیک چهارم ۲.۷ نفر و پیک پنجم ۲.۴ به نفر رسید.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد ادامه داد: علت کاهش فوتی های در پیک های چهارم و پنجم انجام واکسیناسیون بود که سبب کاهش چشمگیر فوتی ها در سراسر کشور و استان یزد شد.

,

وی به تعداد کل فوتی های در پنج پیک اشاره و اظهار داشت: تا روز سه شنبه ۴ آبان ماه، ۲هزار و ۲۶۷ بیمار مبتلای به کرونا در استان یزد فوت کردند.

,

سلمانی با بیان اینکه تعداد کل افراد مبتلای شناسایی شده در استان یزد تا روز سه شنبه ۴ آبان ماه ۱۰۱هزار و ۱۱۵ نفر بودند، گفت: از این میزان ۱۷ هزار و ۴۰۳ نفر در بیمارستان های استان یزد بستری شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه