اخبار داغ

باقری: با ۱+۴ مذاکره می‌کنیم/ هنوز زمینه لازم برای پیوستن آمریکا به برجام فراهم نشده

باقری: با ۱+۴ مذاکره می‌کنیم/ هنوز زمینه لازم برای پیوستن آمریکا به برجام فراهم نشده
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت که ما گفتگو با ۱+۴ داریم و در واقع هنوز زمینه لازم برای اینکه آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌ باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پس از گفتگو با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل در گفتگو با صدا و سیما گفت: دستورکار اصلی گفتگوها مسئله اعمال تحریم‌ها ظالمانه علیه ملت ایران خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

باقری با اشاره به تعداد کشورهای شرکت کننده در مذاکرات پیش رو با ایران با شیطنت خواندن خبر خبرگزاری رویترز مبنی بر ازسرگیری مذاکرات 1+5 گفت: ما گفتگو با 1+4 داریم و در واقع هنوز زمینه لازم برای اینکه آمریکایی‌ها بتوانند به برجام برگردند فراهم نشده است.

,

معاون سیاسی وزیر خارجه در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ایران باید پاسخ سئوالات خود را از آمریکا بگیرد نه اروپا گفت: هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در واقع اتحادیه اروپا است و در این جایگاه ما قبلا هم چنین گفتگوهایی داشتیم و الان هم در ادامه همان گفتگوها ایشان (انریکه مورا) به عنوان هماهنگ کننده کشورهای 1+4 و ایران نقش آفرینی می‌کنند و این گفتگوها بر آن اساس شکل خواهد گرفت و گفتگوهای ما با 1+4 در نوامبر (اوایل آذرماه) اجرایی خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه