اخبار داغ

امام جمعه یزد:

لزوم نظارت بر محتوای آموزشی ارائه شده در مهدکودک‌ها/ برای اجرای سند تحول بنیادین اهتمام شود

لزوم نظارت بر محتوای آموزشی ارائه شده در مهدکودک‌ها/ برای اجرای سند تحول بنیادین اهتمام شود
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، گفت: لازم است دستگاه‌های متولی امر بر محتواهای آموزشی ارائه شده در مهدکودک‌ها نظارت کافی داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد آموزش و پرورش از سطح وزارتخانه تا شهرستان‌ها بیشتر درگیر کار تشکیلاتی و ستادی است، اظهار داشت: توان نیروهای آموزش و پرورش باید صرف برنامه ریزی برای امور آموزشی و تربیتی و تحول در سیستم آموزشی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی، ارتقاء سطح تربیت دینی و تقویت تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان است و این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر مسئولان آموزش و پرورش باشد در حالی که در مواردی احساس می‌شود، کارهای ستادی اصل و این موارد، به عنوان حاشیه مدنظر قرار گرفته است.

,

ناصری ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اساسی است زیرا سبک آموزشی ما بر اساس تفکر و تعقل نیست و سیستم و سبک آموزشی ما باید متحول شود ضمن اینکه قدرت تعقل و تشخیص حق از باطل باید از دوران کودکی به فرزندان ما آموزش داده شود که این مهم در سیستم آموزشی ما مورد غفلت قرار گرفته شده و اجرای سند تحول می‌تواند خلأهای موجود را پر کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: متاسفانه امروز بواسطه کلاس های آنلاین و غیر حضوری، فضای مجازی تاثیر بالایی روی دانش آموزان گذاشته است و گاه آثار نامطلوبی در سبک زندگی آنها ایجاد می کند که لازم است معلمان و مربیان در این زمینه وارد عمل شوند و هدف زندگی را به دانش آموزان نشان دهند، به آنها الگو معرفی کنند و فطرت الهی آنها را بیدار کنند.

,

وی بیان کرد: البته مهدهای کودک نیز بسیار حائز اهمیت هستند زیرا محتوایی که این مراکز در سنین پنج و شش سالگی به کودکان ارائه می دهند، می تواند در هویت، تفکر و تعقل آنها اثرگذار باشد بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتواهای ارائه شده در این مراکز است.

,

ناصری تصریح کرد: به تحول آموزش در مهدکودک‌ها نیز توجه شود و کودکان ما باید از سنین پایین با الگوهای درست و قوی آشنا شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت عنوان کرد: جمعیت ما به سمت پیر شدن پیش می رود و اگر همین جمعیت جوان را نیز تربیت و تقویت نکنیم، کشور در آینده با مشکل نیروی انسانی مواجه می شود.

,

ناصری تاکید کرد: به آموزش های قرآنی در مهدکودک ها و مدارس توجه شود، و امروز کودکان را باید به نحوی تربیت کنیم که افرادی معتقد، متدین، متعهد، با اخلاق، دلسوز و ولایتمدار بار بیایند تا بتوانند برای آینده کشور منشأ اثر و خیر و برکت باشند.

,

وی اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان نیز باید معلمانی متعهد تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزانی دلسوز، خلاق، متعهد و کارآمد تربیت کنند.

,

امام جمعه یزد تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه ها باید دانش آموزانی تربیت شوند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، کارآفرین شوند نه اینکه امروز بیشترین آمار بیکاری استان یزد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

,

وی تاکید کرد: دشمنان ما می‌خواهند کشور ما در همه زمینه‌ها به خارج از کشور وابسته باشند تا به واسطه استقلال و رشد علمی، قدرت پیدا نکنیم و برای تحقق این هدف خود از هیچ تلاش و برنامه ریزی در کشور ما دریغ نمی کنند و این برنامه ریزی را از 100 سال پیش در سیستم آموزشی ما آغاز کرده‌اند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در مرکز استان یزد برای احیای مدارس تخریبی و جایگزینی مدارس در مرکز استان نیاز به 245 آموزشگاه 12 کلاسه داریم.

,

موحدی فر عنوان کرد: 235 مدرسه نیز در بقیه شهرهای استان یزد کمبود داریم که برای رفع این مشکلات تلاشهایی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه