اخبار داغ

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان خبر داد؛

استقرار کارشناسان مشاوره مددکاری در ۲۱ کلانتری گلستان

استقرار کارشناسان مشاوره مددکاری در ۲۱ کلانتری گلستان
نصیری گفت: با تدبیر فرمانده انتظامی استان گلستان در ۲۱ کلانتری استان گلستان کارشناسان مشاوره مددکاری مستقر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نصیری در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: خبرنگاران با پردازش صحیح و دقیق و سریع اطلاعات همراه با سایر نهادهای مسئول به ویژه نیروهای انتظامی در پاسداری از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در سایه سار رهبری مدبرانه حضرت امام خامنه‌ای مجاهدانه ایفای نقش کرده و ثابت قدم ماندند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان ادامه داد: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخش جامعه هستند که در صحنه های سرنوشت ساز، پیچیده و دشوار تقابل با جنگ نرم دشمنان با اطلاع رسانی شفاف و به هنگام در راستای بازتاب واقعیت و دفاع از امنیت از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
,
,

, ,

نیروی انتظامی اصلی‌ترین بازوان حکومت در برقراری امنیت است
نصیری تاکید کرد: نیروی انتظامی اصلی‌ترین بازوان حکومت در برقراری امنیت به شمار می رود و رویکردهای اخیر این سازمان در برقراری امنیت استفاده از حمایت اجتماعی گروه های مردمی است که استفاده از واژگان مانند «سرمایه اجتماعی پلیس» و« پلیس جامعه محور» در ادبیات پلیس نیز موید همین مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در مسیر اجرای مأموریت و رسالت خود که بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در همه زمینه ها و تحقق حق عمومی بر دانستن است دارای کارکردهای ویژه ای نیز در حوزه نیروی انتظامی هستند این آگاهی و اطلاع رسانی منجر به آگاهی شهروندان و در نتیجه کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، تحقق قانون مداری و جلب مشارکت‌های مردمی در حفظ و توسعه نظام اجتماعی خواهد شد.

این مقام مسئول تامید کرد: در تولید امنیت اقتصاد، فرهنگ و سیاست و حتی اقلیم موثرند یا به عبارتی دیگر و در کلامی معکوس در تولید ناامنی علل و عوامل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و حتی اقلیمی نقش دارد، اینجاست که یکی از وظایف اصلی رسانه ها نمایان می شود و آن مطالبه گری و تبیین سهم و نقش اقشار، سازمان ها و نهادهای اجتماعی در تولید امنیت و حفظ و توسعه و انضباط اجتماعی است.

نصیری ابراز داشت: نیروی انتظامی در سال‌های اخیر با رویکرد جامعه محور و مبتنی بر دانش سعی در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی دارد و طی بررسی‌ها تا حدود زیادی نیز در این راستا موفق عمل کرده است، یکی از محورهای رویکرد فرهنگی ناجا تاسیس مراکز مشاوره و مددکاری بوده که در آن کارشناسان با بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی و ارائه آموزش‌های کیفی به جوامع هدف در خصوص پیشبرد اهداف سازمان تلاش می‌کنند.

استقرار کارشناسان مشاوره مددکاری در ۲۱ کلانتری گلستان
وی بابیان اینکه طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که بسیاری از فرآیندهای موجود در کلانتری را می توان با ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم به مصالحه  ختم کرد، افزود: در همین راستا و با تدبیر فرمانده انتظامی استان گلستان در ۲۱ کلانتری استان گلستان کارشناسان مشاوره مددکاری مستقر هستند و به ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مشاوره کودک و نوجوان، درمان بیماری های روحی و روانی، اختلال شخصیتی، روانسنجی و آزمونهای شخصیت، مشاوره خانواده ایفای نقش می‌کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان ابراز داشت: چنین اقداماتی علاوه بر کاهش بار قضایی پرونده ها موجب ارتقای محبوبیت و مقبولیت و اعتماد شهروندان به پلیس نیز می‌شود.

نصیری به عملکرد شش ماهه پلیس در گلستان اشاره کرد و گفت: ۵۹ درصد سرقت ها در طول این مدت کشف شده که سرقت اماکن ۲ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت داخل خودرو ۴ درصد و اقسام دیگر سرقت ها ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: پلیس همچنین توانسته ۵۴ باند سرقت را در طولانی این مدت متلاشی کند و در این راستا ۲۱۹ نفر نیز دستگیر شدند و بیش از یک هزار و ۳۰۰ فقره سرقت نیز در استان گلستان کشف شده است.

این مقام انتظامی به تماس‌های مردم به ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۱۷ هزار تماس مردم با ۱۱۰ در طول ۶ ماه گذشته برقرار کردند که تماس ها با فوریت های پلیس ۱۷ درصد افزایش یافته و بیش از ۹۰ درصد از مردم در تماس با ۱۱۰ از عملکرد پلیس اعلام رضایت داشتند.

, نیروی انتظامی اصلی‌ترین بازوان حکومت در برقراری امنیت است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استقرار کارشناسان مشاوره مددکاری در ۲۱ کلانتری گلستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

۹۲ درصد پرونده های پلیس فتا کشف شده است
نصیری خاطرنشان کرد: در پلیس فتا نیز وقوع جرایم فضای مجازی ۱۱ درصد افزایش یافته است ولی ۹۲ درصد پرونده ها در پلیس فتا کشف شده و بیشترین جرایم مربوط به هتک حیثیت با ۳۵ درصد و کلاهبرداری رایانه‌ای با ۲۰ درصد است.

وی به نقش پلیس مواد مخدر در طول ۶ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: هشت تن انواع مواد مخدر را در سطح استان گلستان در طول این مدت کشف شده که کشفیات ما ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد و در این راستا ۱۴۳ عامل اصلی و یک هزار و ۲۳۲ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند و همچنین در طول ۶ ماه گذشته جهار هزار و ۲۵۰ معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان تاکید کرد: در بخش قاچاق کالا نیز در طول ۶ ماه گذشته ۶۰۰ پرونده تشکیل شده و در این راستا ۶۵۲ نفر دستگیر و ارزش کالاهای مشکو فه قاچاق نیز ۳۵۸ میلیارد رالا برآورد می‌شود.

نصیری بیان کرد: همچنین در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۱۴ هزار تماس با دفاتر نظارت همگانی پلیس (۱۹۷ ) برقرار شده  که دو درصد تماس‌های مردم با دفتر نظارت همگانی پلیس افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: در طول ۶ ماه گذشته بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز مشاوره پلیس در سطح استان گلستان مراجعه کردند که ۷۹ درصد این پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.
انتهای پیام/


 

, ۹۲ درصد پرونده های پلیس فتا کشف شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه