اخبار داغ

ضرغامی:

عضویت در سازمان همکاری شانگهای در رونق گردشگری ایران موثر خواهد بود

عضویت در سازمان همکاری شانگهای در رونق گردشگری ایران موثر خواهد بود
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پکیچ مناسبی برای همکاری با کشورهای عضو سازمان شانگهای در نظر گرفته ایم و قطعا این پیمان در ارتقا گردشگری ایران موثر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عزت‌الله ضرغامی در گفتگو با خبرنگار سبلان ما در پاسخ به این سوال که عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای چه ثمراتی برای کشور دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری های دولت سیزدهم، کشورمان پس از سالها عضو پیمان همکاری شانگهای شد و در این زمینه با وزیرگردشگری تاجیکستان صحبت هایی انجام و پکیج مناسبی در نظر گرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با  دیگر کشورها عضو این سازمان نیز در رابطه با  نحوه دسترسی به کشورمان طراحی هایی انجام شده و حتما این پیمان و ارتباطی که ایران تحت این نام خواهد داشت، می تواند در ارتقا گردشگری ما موثر باشد.

,

سازمان همکاری‌های شانگهای  سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد. اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسما به "سازمان همکاری شانگهای" تغییر نام داد.

,

ایران در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ و در پایان اجلاس بیست‌و‌یکم که در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد با رای تمام اعضا رسما به عضویت اصلی این سازمان درآمد. 

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه