اخبار داغ

گفت‌وگو با اعضای پارلمان محلی فارس:

شجاعیان: پیگیر پرونده‌های حقوقی و پروژه‌های ادوار گذشته صدرا هستیم/ نخستین شفافیت اموال مسئولین از عضو شورای شهر صدرا کلید خورد

شجاعیان: پیگیر پرونده‌های حقوقی و پروژه‌های ادوار گذشته صدرا هستیم/ نخستین شفافیت اموال مسئولین از عضو شورای شهر صدرا کلید خورد
عضو شورای اسلامی شهر صدرا گفت: تبدیل صدرا به بخش و یا شهرستان را به صورت ویژه از سوی نمایندگان مجلس در حال پیگیری هستیم و برخی پروژه های ناقص مانده از قبل نیز بررسی و نظارت شدند تا هر چه سریع تر اشکالات برطرف و کار ادامه پیدا کند. حاضرم تمام دارایی های خود و هر آنچه نیاز است که مردم بدانند را اعلام کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، بنابه خواست مردم جهت روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.
,
 
,
روح الله شجاعیان عضو شورای شهر اسلامی شهر صدرا و رئیس کمیسیون حقوقی در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این دوره شورا گفت:  بعد از مراسم تحلیف و آغاز به کار شورا، مشکلات و معضلات شهر را احصا و براساس ماهیت اولویت بندی کردیم و برنامه ریزی در سه دوره زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شد.
, روح الله شجاعیان عضو شورای شهر اسلامی شهر صدرا و رئیس کمیسیون حقوقی,
 
,
شجاعیان با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی از اولویت های شهر صدرا است، اظهار کرد: با توجه به شلوغی و شرایط کرونا، فاصله زمانی بین مینی بوس ها و اتوبوس ها که از صدرا به شیراز می آمدند طولانی بود به همین خاطر ابتدا تعداد مینی بوسهای فاز 2را افزایش دادیم به این ترتیب زمان حرکت هر سری از مینی بوس ها، از یک ساعت به بیست دقیقه کاهش پیدا کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه چون در شرایط موجود خرید اتوبوس برایمان مقدور نبود، با شهرداری شیراز برای انتقال پایانه به منطقه بزن توافق کردیم، تاکید کرد: این کار باعث شد که هم اتوبوس ها خلوت تر شوند و هم سرعت جابه جایی مسافر در ایستگاه ها به 7 دقیقه کاهش پیدا کند.
,
 
,
این عضو شورای شهر صدرا، خدمات عمرانی در این شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: با ابلاغ به شهرداری، تفاهم نامه طراحی المان ورودی شهر با دانشگاه آزاد منعقد شد و به این ترتیب با استفاده از ظرفیت دانشگاه، دو میدان ورودی و یک پارک 9 هکتاری برای فاز 2 صدرا را به دانشگاه سپردیم تا در قالب مسابقه و استفاده از اساتید برتر کار را پیش ببرند.
,
 
,
شجاعیان از رایزنی برای حضور شعب بانک ها در صدرا خبرداد و تاکید کرد: با رئیس شعب بانک سپه نشستی برگزار شد تا یک شعبه با اولویت فاز 2 در صدرا تأسیس شود.
,
 
,
حمل و نقل، سگ های ولگرد، آسفالت معابر، نداشتن ادارات خدمات رسان، بانک و عابر بانک و ساماندهی بار فروشان ابتدای جاده صدرا از جمله مشکلات شناسایی شده صدرا بود که شجاعیان به آنها اشاره کرد و افزود:  تک به تک در حال انجام آنها و مرتفع کردن مشکلات هستیم.
,
 
,
این عضو پارلمان شهری صدرا با تاکید براینکه برای اولین بار در صدرا گزارش دهی شش ماهه صورت گرفت، تصریح کرد: شهرداری می بایست هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد و هزینه ها را به شورا ارائه کند و ما نیز از طریق رسانه ها اطلاع رسانی عمومی کردیم.
,
 
,
بنابه گفته رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر صدرا، برخی پروژه های ناقص مانده از قبل نیز بررسی و نظارت شدند تا هر چه سریع تر اشکالات برطرف و کار ادامه پیدا کند.
,
 
,
شجاعیان ارتقا شهر صدرا به بخش یا شهرستان را از دیگر اقدامات مهم شورای این شهر دانست و گفت: این امر را به صورت ویژه از سوی نمایندگان مجلس در حال پیگیری هستیم.
,
 
,
وی عملکرد کمیسیون حقوقی را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از ارجا پرونده های حقوقی، مقرر شده از طریق مشاور و اعضا کمیسیون جلساتی برگزار کنیم تا موارد بررسی گردد اما فعلا به صورت تک نفری کار دنبال می‌شود.
,
 
,
شفافیت؛ موجب کاهش مخاطرات حقوقی و فساد می شود 
, شفافیت؛ موجب کاهش مخاطرات حقوقی و فساد می شود ,
 
,
این عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر صدرا در پاسخ به این پرسش که شورای شهر صدرا یکی از پر حاشیه ترین پارلمان شهری های استان است و آیا در این راستا و در خصوص مباحث حقوقی چه اولویتی را دنبال خواهید کرد؟ اظهار کرد: شفاف سازی یکی از مهم ترین برنامه های کار شورای صدرا در این دوره است و مقرر شده که به صورت شفاف و واضح برنامه هایمان را به مردم اعلام کنیم؛ تمامی سفارشات و اقدامات را به مردم اعلام خواهیم کرد چراکه هر چه شفافیت در امور بیشتر باشد خود به خود بسیاری از مخاطرات حقوقی، فسادها، تعارض های مالی کاهش پیدا می‌کند.
,
 
,
واگذاری تمامی تابلوهای تبلیغاتی صدرا تنها با ماهی سه میلیون تومان!
, واگذاری تمامی تابلوهای تبلیغاتی صدرا تنها با ماهی سه میلیون تومان!,
 
,
وی به بررسی پرونده های حقوقی ادوار گذشته مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از جمله این پرونده ها می‌توان به تابلوهای تبلیغاتی شهر اشاره کرد که شهردار اسبق تمامی تابلوهای تبلیغاتی کوچک و بزرگ سطح شهر را تنها با ماهی سه میلیون تومان به یک شرکت پیمانکاری سپرده بود که ما در حال بررسی موضوع هستیم، اما متاسفانه پرونده فساد شهردار اسبق در دستگاه قضایی است و باعث شده هیچ درآمدی برای شهر ایجاد نشود.
,
 
,
عضو شورای شهر صدرا در ادامه در پاسخ سوال دیگر شیرازه که چرا تا کنون در برخی پروژه ها تعلل ایجاد شده و یا نصفه و نیمه رها شده اند؟ گفت: برخی پروژه ها واقعا جای تعجب دارد که چرا در ادوار گذشته کار بسیار ساده ای نیمه کاره رها شده به طور مثال در یکی از پارکهای شهر چند سال پیش سه سرویس بهداشتی در حال ساخت بوده که هنوز به پایان نرسیده و این نشان می‌دهد همتی برای خدمت نبوده است؛ پس از ورود شورای جدید همه موارد در حال پیگیری و رصد است تا تک تک مشکلات مرتفع گردد.
, شیرازه ,
 
,
شجاعیان از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی استقبال کرد و گفت: حاضرم تمام دارایی های خود و هر آنچه نیاز است مردم بدانند را اعلام کنم.
, شجاعیان از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی استقبال کرد و گفت: حاضرم تمام دارایی های خود و هر آنچه نیاز است مردم بدانند را اعلام کنم.,
 
,
عضو شورای شهر صدرا اموال شخصی خودش را اعلام کرد و ادامه داد: یک واحد آپارتمان در شهرک حافظ دارم که هدیه ازدواجم بوده و توسط پدرم اهدا شده است. یک خودروی سمند دارم که آن هم به نام خودم نیست اما از آن استفاده میکنم.
,
 
,
وی ادامه داد: موجودی حساب بورسی ام 48 میلیون تومان است که آن هم متعلق به خودم و اعضای خانواده است، یک سهام عدالت به ارزش ده میلیون تومان دارم. موجودی حساب بانکی  که در حال پس انداز سالانه برای فرزندم هستم، حدود پنج میلیون تومان است.
,
 
,
شجاعیان با اشاره به اینکه کل موجودی حساب همسرم نیز شش میلیون تومان است، تاکید کرد: حقوق دریافتی شورا نیز حدود شش میلیون در ماه است و این کل دارایی من و خانواده ام بوده که کاملا شفاف و روشن اعلام کردم.
,
 
,
وی در پایان نیز اعلام کرد قبل از ورود به شورا یک دفتر بیمه داشتم که هنوز آن را دارم و مبلغی درآمد ماهیانه نیز از این بابت به من تعلق می‌گیرد.
,
 
,
در روزهای آتی منتظر گفتگوی شیرازه با دیگر اعضاء شورا در نقاط مختلف فارس باشید.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه