اخبار داغ

وزیر صمت:

موج افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر آغاز می‌شود/ منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود

موج افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر آغاز می‌شود/ منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از موج افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر خبر داد و گفت: باید مراقب باشیم منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فاطمی امین وزیر صمت امروز پس از حضور در کمیسیون مجلس در گفت‌وگو تلویزیونی اظهار کرد: موضوع جلسه امروز در کلان تراز تجاری کشور بود؛ دغدغه نمایندگان در مورد مدیریت واردات است. طبق مصوبات قبلی واردات ۲۵۰۰ قلم کالا ممنوع است اما از رویه‌های تجاری غیرمعمول واردات این کالاها انجام می‌شود که آن را پیگیری خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: همچنین مورد دیگر قاچاق است که طبق قول قبلی، تا پایان امسال سامانه جامع تجارت تکمیل می‌شود؛ این سامانه ابزارها و زیرساخت‌های خوبی برای مدیریت قاچاق به ما می‌دهد.
,
 
,
وزیر صمت افزود: دغدغه نمایندگان مجلس و ما این است که در شرایطی که با کسری تراز تجاری مواجه هستیم، واردات مدیریت شود و کالایی وارد نشود که به اقتصاد کشور فشار وارد کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه امسال وضعیت صادرات خوب است، ادامه داد: قول داده بودم که در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ میلیارد دلار بیشتر صادرات داشته باشیم که چند ماه دیگر اخبار خوبی از این بخش می‌دهم.
,
 
,
فاطمی امین گفت: با این حال اگرچه وضعیت صادرات امسال بهتر از پارسال است اما باز هم باید مدیریت کنیم و مواظب باشیم منابع ارزی کشور صرف کالای لوکس نشود.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: ۹۰ درصد بازار در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آنها دارد و به همین دلیل منتظر آمار تولید آخر سال آنها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آنها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم.
,
 
,
وی افزود: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌‌ایم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه