اخبار داغ

سوروسات زمستان‌گردی پرندگان مهاجر در هوای دلچسب سواحل جنوب کشور+تصویر

سوروسات زمستان‌گردی پرندگان مهاجر در هوای دلچسب سواحل جنوب کشور+تصویر
جنوبی‌ترین استان کشور با دارا بودن بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی، داشتن چهار تالاب بین‌المللی و ۱۴ جزیره مهمترین زیستگاه پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ هر ساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن مناطق مختلف پرندگان مهاجر نیز از سیبری و آسیای میانه به تالاب ها و سواحل هرمزگان سفر می کنند تا از هوای بهار گونه پاییز و زمستان در جنوب کشور لذت ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کشور ما دارای اقلیمی خاص و متفاوتی بوده که همزمان تنوع آب و هوایی چهار فصل را با یکدیگر تجربه می کند و در حالی که بیشتر مناطق کشور دارای زمستانی استخوان سوز است اما هرمزگان از آب و هوای مطلوب بهاری برخوردار است.

,

, ,

با شروع فصل پاییز با رفتن کنار ساحل و تالاب های هرمزگان دسته دسته پرندگان مهاجر را می توان از نزدیک مشاهده و از آن لذت برد.

,

هرمزگان دارای ۵۵ سایت سرشماری پرندگان است که شمارش پرندگان همه ساله از دی ماه آغاز و یک ماه ادامه دارد و در این بین مناطق بکر مانند سواحل مکران به دلیل نزدیکی به آب های آزاد و دور ماندن از گزندهای بشری محیطی امن برای زمستان گردی پرندگان به شمار می رود.

,

۹۰ گونه انواع پرنده آبزی و کنار آبزی از از نوع حواصیلیان، آبچلیکیان، سلیمیان، کاکاییان، باکلانیان و پرستوهای دریایی با گذر هزاران کیلومتر از مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی خود را جنوب کشور می رسانند و تا بهار سال آینده در هرمزگان می مانند.

,

, ,

زندگی مسالمت آمیز ساحل نشیشنان هرمزگانی با این پرندگان را نمی توان چشم پوشی کرد و در کنار ساحل و تالاب ها می توان تجلی و زیبایی حضور این پرندگان در کنار صیدگاه های مشتا(نوعی صید برای ماهیگیری)  مشاهده کرد که پرندگان بر روی علمک های مشتا استراحت می کنند و صحنه ای زیبا را خلق می کنند.

,

جنوبی ترین استان کشور با دارا بودن بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی، داشتن چهار تالاب بین المللی و ۱۴ جزیره مهمترین زیستگاه پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان به شمار می رود.

,
پلیکان پا خاکستری، صدف خوار، گیلانشاه حنایی و بزرگ، عقاب خالدار، سارگپه پا بلند، حواصیل بزرگ و هندی، عقاب دریایی دم سفید و پلیکان، عقاب، شاهین، بحری، بالابان، کاکائی، انواع پرستو دریایی، فلامینگو و پرنده خرچنگ خور نیز گونه‌هایی از پرندگان مهاجر هستند که در رویشگاه حرا و چندل، سواحل و سد‌ها اتراق می کنند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه