اخبار داغ

مشکلات ورزشی‌ترین شهرستان فارس زیر ذره‌بین؛

گره‌گشایی از مشکلات ورزشکاران مرودشت نیازمند همت متولیان امر این شهرستان است/ خانه کشتی ناقص افتتاح شد!

گره‌گشایی از مشکلات ورزشکاران مرودشت نیازمند همت متولیان امر این شهرستان است/ خانه کشتی ناقص افتتاح شد!
ورزشکاران شهرستان مرودشت، کمبود سرانه ورزشی و سالن‌های سرپوشیده برای تمرینات فصلی، بی توجهی به برخی ورزشکاران مطرح شهرستان، نبود زیرساخت‌های لازم جهت ورزش بانوان و نبود یک قانون و مقررات مدون جهت حمایت از بخش خصوصی را از عمده ترین مشکلات ورزش این شهرستان عنوان می‌کنند که نیاز به پیگیری و همت بلند متولیان امر ورزش این شهرستان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مهرماه سال جاری و مقارن با هفته تربیت بدنی 1400 پیامک های متعددی در خصوص مشکلات ورزش و ورزشکاران شهرستان مرودشت به سامانه مطالبات مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارسال شد که بیشتر پیامها مبنی بر پیگیری مشکلات حوزه ورزش در این شهرستان و رسیدگی مسئولین امر به چالش های پیش رو بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
اگر چه خبرنگار شیرازه طی تماس هایی تلاش بر برقراری ارتباط تلفنی و مصاحبه با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرد اما متاسفانه این تلاش بی نتیجه ماند و پاسخی از سوی وی داده نشد.
,
 
,
 روز گذشته نیز یکی از ورزشکاران مطرح شهرستان که نخواست نامی از وی برده شود طی تماسی تلفنی با خبرنگار این رسانه خبر از افتتاح خانه کشتی مرودشت را داد، مکانی که به گفته یک منبع آگاه در شهرستان مرودشت هنوز به طور کامل تجهیز و تکمیل نشده و ظاهرا افتتاح آن بنا به سیاستی هایی صورت گرفته است.
,
 
,
اگر چه به گفته این منبع آگاه، افتتاح و بهره برداری از طرح های ورزشی اقدام پسندیده ای است که مورد نیاز ورزش این شهرستان است، اما چرا باید شهرستانی که لقب دومین شهرستان استان فارس پس از شیراز را به خود اختصاص داده و در حوزه ورزش و تربیت ورزشکاران مدال آور در استان و حتی کشور حرف برای گفتن دارد، چنین در سرانه ورزشی و برخی اتفاقات مرتبط با ورزشکاران مغفول واقع شود؟
,
 
,
به گفته ورزشکاران حرفه ای و افراد متخصص در حوزه ورزش شهرستان مرودشت، در سراسر کشور ورزشکاران به دو دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته ورزشکاران سازمان یافته که به صورت جدی، روزانه و حرفه ای ورزش را دنبال می‌کنند که آمارشان توسط ادارات ورزش و جوانان هر شهر ثبت شده و برای آنان کارت بیمه ورزشی صادر می شود و عده ای هم که علاقمند به ورزش هستند و به طور عادی فعالیت ورزشی دارند.
,
 
,
بر همین اساس طبق آماری که از نقاط مختلف شهرستان مرودشت گرفته شده حدود 20درصد جامعه مرودشت  فعالیت ورزشی انجام می دهند بدین معنی که بیش از 70هزار نفر روزانه یا مستمر و حرفه ای در رشته های گوناگون فعالیت ورزشی دارند.
,
 
,
طبق آخرین آمار نیز قریب به 11هزار ورزشکار بیمه شده در شهرستان وجود دارد که این نیز در نوع خود بی نظیر است و مرودشت را به شهرستان اول ورزشی استان تبدیل کرده است.
,
 
,
از طرفی نیز تعداد مدال آوران استانی، کشوری، آسیایی و حتی جهانی به خصوص در رشته های انفرادی در بین ورزشکاران این شهرستان بسیار زیاد است به گونه ای که در سالهای اخیر ورزشکاران این شهرستان حدود 70مدال ارزشمند کسب کرده اند که این اتفاق نیز کم نظیر است.
,
 
,
با نگاهی گذرا به این اعداد و ارقام، درمیایبم این آمار  آنقدر قابل توجه است که می طلبد یک نگاه جدی تر و مدیریتی بسیار قوی در این حوزه در شهرستان مرودشت وجود داشته باشد تا بتوان از ظرفیتها و پتانسیل های موجود استفاده کافی را برد.
,
 
,
اگر چه در هفته تربیت بدنی موفق به دریافت آماری از سرانه ورزشی و مشکلات ورزش این شهرستان از طریق متولیان امر ورزش این شهرستان نشدیم اما تحقیقات خبرنگار شیرازه نشان می‌دهد سرانه ورزشی در شهرستان مرودشت حدود 50سانتی متر به ازای هر نفر است که طبق آمار ورزشی و جمعیت باید حدود 2متر مربع سرانه ورزشی به ازاء هر نفر باشد بنابراین از این میزان حدود 40سانتی متر فضای روباز و تنها 10سانتی متر مختص سالن های سرپوشیده بوده که در  این مورد نیز دومین شهر استان بسیار عقب است  و مسئولین ورزشی استان و شهرستان باید تلاش کنند این فاصله کمتر شود.
,
 
,
ورزشکاران این شهرستان، کمبود سرانه ورزشی و سالن های سرپوشیده برای تمرینات فصلی، بی توجهی به برخی ورزشکاران مطرح شهرستان، نبود زیر ساختهای لازم جهت ورزش بانوان و نبود یک قانون و مقررات مدون جهت حمایت از بخش خصوصی را از عمده ترین مشکلات ورزش این شهرستان عنوان می‌کنند که نیاز به پیگیری و همت بلند متولیان امر ورزش این شهرستان دارد.
,
 
,
امید است با عزمی راسخ و نگاهی جدی به حوزه ورزش و توجه بیشتر به ورزشکاران حرفه ای نه تنها در شهرستان مرودشت، بلکه در سراسر استان فارس، این استان را به جایگاه واقعی خود دست یابد، چرا که پهلوانان خطه فارس در سالهای اخیر توانسته اند با تلاش و پشتکار پرچم کشور و نام این استان را بر بلندای جهان به اهتزاز درآورند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه