اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با دانا؛

چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد/ مردم نباید هزینه سوءمدیریت خودروسازان را پرداخت کنند

چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد/ مردم نباید هزینه سوءمدیریت خودروسازان را پرداخت کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد، گفت: وزارت صمت در روند قیمت‌گذاری خودرو باید هزینه‌های سوءمدیریت خودروسازان را در قیمت تمام شده خودرو از جیب مردم تامین نکند.
[

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره برنامه دولت برای تغییر نظام قیمت‌گذاری خودرو، اظهار کرد: در روزهای اخیر اخباری از وزیر اقتصاد و جهت‌گیری‌های وزیر صمت در راستای تغیر روند قیمت‌گذاری خودرو،  اعلام شد که برنامه دولت را نشان می‌دهد؛ البته اطلاعات دقیقی در این زمینه تاکنون در اختیار مجلس قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛,

چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد

, چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد, چرخه تولید خودرو در کشور باید اقتصادی و منطقی باشد,

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از شیوه تغییر روند قیمت‌گذاری خودرو اعلان نشده است، افزود: مجلس بر طرح خود برای سامان‌دهی بازار خودرو تاکید دارد؛ البته نحوه اجرای طرح سامان‌دهی خودرو هنوز در کمیسیون مطرح نشده است.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: از دیدگاه مجلس و کمیسیون صنایع و معادن اگر مجموعه‌های تولیدی صنعتی یا غیرصنعتی سودزا نباشد و یا هزینه‌هایش را نتواند پوشش دهد، به‌صورت طبیعی امکان ادامه فعالیت برای آن ممکن نیست؛ البته مهم است که چرخه تولید خودرو در کشور اقتصادی و منطقی باشد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امروز صنعت خودرو در کشور ما چاره‌ای ندارد، جز اینکه به یک بررسی کلی و جامع را تن دهد تا پس از این تحقیق و بررسی قیمت تمام شده محصول نهایی با توجه به یک سود معقول مشخص شود که محصول نهایی با چه قیمتی باید در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

 

, امروز صنعت خودرو در کشور ما چاره‌ای ندارد، جز اینکه به یک بررسی کلی و جامع را تن دهد تا پس از این تحقیق و بررسی قیمت تمام شده محصول نهایی با توجه به یک سود معقول مشخص شود که محصول نهایی با چه قیمتی باید در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.,
,
,

هزینه‌های سوئ مدیریت خودروسازان را نباید مردم بپردازند

فیروزی توضیح داد: اگر یک مجموعه تولیدی زیان‌ده باشد، به‌طورقطع دیر یا زود فعالیت‌هایش متوقف می‌شود و امکان ادامه حیات ندارد؛ همچنین درصورتی‌ که قیمت تمام شده بالاتر از رقبا باشد، مشتریان خود را از داست داده و امکان رقابت در بازار را از دست می‌دهد. باید توجه داشت که در محاسبه بهای تمام شده، هزینه‌های سربار مدیریت نشده توسط خودروساز، باری بر دوش مردم نباشد و در هزینه نهایی تولید محاسبه نشود.

وی اظهار داشت: خودروسازان و دولت امروز باید بکوشند تا هزینه‌های بالاسری پیش از تولید را بکاهند و به یک قیمت متعارف و منطقی دست پیدا کنند تا محصولاتشان قابل‌رقابت با محصولات هم سطح سایر کشورها باشد؛ لذا به نظرم تولیدکنندگان به‌خصوص در صنعت خودرو باید تلاش کنند تا با کاهش هزینه تولید و متعارف کردن سود امکان جلب رضایت مشتری و فروش کالاها مدنظر قرار دهند.

این عضو کمیسیون تحقیق مجلس تصریح کرد: امروز باید به دنبال قیمت‌گذاری منطقی و اثرگذار و قابل‌رقابت برای خودرو باشیم تا باعث افزایش تولید و رونق صنعت خودروسازی در داخل کشور شود؛ زیرا با به سامان رسیدن این صنعت و با از بین بردن التهابات در قیمت خودرو، امکان اجرای طرح عرضه خودرو در بورس نیز دنبال شود.

, هزینه‌های سوئ مدیریت خودروسازان را نباید مردم بپردازند, هزینه‌های سوئ مدیریت خودروسازان را نباید مردم بپردازند,
,
,
,
, خودروسازان و دولت امروز باید بکوشند تا هزینه‌های بالاسری پیش از تولید را بکاهند ,
,
, امروز باید به دنبال قیمت‌گذاری منطقی و اثرگذار و قابل‌رقابت برای خودرو باشیم,

 

,

عرضه خودرو در بورس در راه صحن علنی مجلس

, عرضه خودرو در بورس در راه صحن علنی مجلس, عرضه خودرو در بورس در راه صحن علنی مجلس,

فیروزی گفت: طرح عرضه خودرو در بورس هنوز در مراحل اولیه است و تا کنون چند بار تغییر کرده است، درحالی‌که امروز دولت مدعی سامان‌بخشی بازار خودرو در کوتاه‌مدت و افزایش حجم تولید است تا بازار را از تلاطم خارج کند؛ لذا اولویت طرح دولت نسبت به عرضه خودرو در بورس بیشتر است. اکنون ماده ۴ طرح ساماندهی بازار خودرو و اصلاحات مدنظر شورای نگهبان در مورد آن باید انجام شود تا دوباره طرح به صحن علنی برگردد و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

,

 

,

کاهش قیمت بازار با عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان

, کاهش قیمت بازار با عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان, کاهش قیمت بازار با عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان,

وی با اشاره به دپوی ۱۴۵ هزار خودروی کامل نشده در پارکینگ‌های خودروسازان بیان کرد: هم مجلس و هم دولت به‌خصوص وزیر صمت تاکید دارند که خودروهایی که در انبارها است و به گفته خودروسازان به‌واسطه کمبود قطعه وارد بازار نشده، هر چه زودتر تکمیل و به بازار عرضه شود که می‌تواند در کاهش قیمت بازار مؤثر باشد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان می‌تواند اثر نگاه سرمایه‌ای به خودرو را کاهش دهد و پاسخگوی تقاضاهای بازار باشد؛ چه‌بسا تحریک‌کننده عرضه خودرو توسط کسانی که با خرید خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری نیز کرده‌اند، هم باشد و میزان عرضه را در کوتاه‌مدت بیشتر کند تا کمی از التهابات قیمت کاسته شود.
 

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه