اخبار داغ

مدرس سواد رسانه:

سکان فضای مجازی بدون مدیریت واحد می‌چرخد

سکان فضای مجازی بدون مدیریت واحد می‌چرخد
لشکر بلوکی با تاکید بر اینکه بی سروسامان بودن فضای مجازی ماحصل چندمدیریتی است، گفت: سکان فضای مجازی بدون مدیریت واحد می‌چرخد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در زمینه مدیریت فضای مجازی نهادهای مختلفی ورود کردند اما عدم هماهنگی مناسب سبب شده تا خروجی مورد انتظار وجود نداشته باشد و همه این مسائل برای این است که سکان فضای مجازی بدون مدیر واحد می‌چرخد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی با اشاره به اینکه در همه کشورها توجه به شبکه ملی اطلاعات و فیلترینگ یک اصل پذیرفته شده است، افزود: کره جنوبی یکی از پر سرعت ترین اینترنت های جهان را دارد  اما آیا کره جنوبی اینترنت خود را رها کرده و با صفحات، سایت ها و مطالب غیر قانونی و غیر اخلاقی هیچ برخورد نکرده است؟ «مطالبی که برخی ها در ایران القاء می کنند !!! » برخلاف توهمی که در ایران تبلیغ می‌شود کشورهایی که از آنان به نام کشور آزاد و بدون فیلترینگ و ... نام می‌برند، با روش‌های متعدد سعی در عدم دسترسی شهروندان به سایت‌های غیرمجاز دارند.  
,
 
,
این مدرس سواد رسانه تاکید کرد: کره جنوبی یکی از این کشورها است که برای حفظ سلامت جامعه به فیلترینگ سایت‌ها و مهمتر از آن حذف همیشگی سایت‌های کره‌ای اقدام می‌نماید!  
,
 
,
به گفته لشکربلوکی؛ فقط در یک‌ سال، ۸۶۰۰۰ سایت در کره فیلتر شدند که از این بین ۲۳۰۰۰ سایت کره‌ای به طور کلی حذف شدند. در همان سال ۵۰۰۰ کامنت از توییتر و فیس‌بوک به دستور مقامات کره‌ای پاک شدند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سایت‌هایی که تعطیل شدند غیر از فیلم‌های غیراخلاقی و قمار شامل بازی‌های آنلاین هم می‌شدند! اظهار کرد: طبق قوانین کره بازی آنلاین بین ساعت ۱۲ تا ۶ صبح برای زیر ۱۶سال ممنوع است و افراد باید با کارت شناسایی رسمی در این سایت‌ها ثبت‌نام کنند و در صورت عدم رعایت قانون و آنلاین بودن افراد زیر ۱۶سال در ساعات مذکور، سایت مربوطه فیلتر می‌شود.  
,
 
,
این مدرس سواد رسانه تاکید کرد: همچنین تلفن همراه هایی که به نام افراد زیر ۱۹ سال ثبت شده‌اند باید آپ‌های فیلترینگی داشته باشند که بطور خودکار آپ‌های غیرمجاز را در گوشی فیلتر کنند و والدین هم می‌توانند از طریق این آپ‌ها مواردی که مناسب نمی‌دانند را بلاک کنند.  
,
 
,
لشکربلوکی گفت: حال این را مقایسه کنید با ایران که دانش آموز ۶ الی ۷ ساله به بهانه آموزش های مجازی و شاد به همان اینترنت و مطالبی دسترسی دارد که پدرش، پدر بزرگش، معلمش و دیگران دسترسی دارند!  
,
 
,
وی با بیان اینکه حتی در آمریکا نسبت به مدیریت فضای مجازی اهمیت داده می شود، گفت: مطابق با قوانین فضای مجازی در آمریکا اگر در یک خانواده، پدر و مادر اجازه دهند فرزند زیر 16 سال از اینترنت آنان استفاده کنند دادگاه می‌تواند این فرزند را از پدر و مادر گرفته و به پرورشگاه تحویل دهد، چون این پدر و مادر بَدسرپرست شناخته می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه